راهنمای سفری ارزان به هند

جاذبه‌های گردشگری هند
راهنمای سفری ارزان به هند

هند ارائه‌ای عالی از زیبایی، ماجراجویی، شگفتی‌های باستانی و مدرن و همچنین اقامتگاه‌های مقرون به صرفه را به همه گردشگرانش ثابت کرده است. بدون شک، جاذبه‌های متنوع این سرزمین قادر هستند تا انواع سلیقه‌ها را پوشش دهند. ما نیز تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به ارائه یک راهنمای سفر ارزان به هند بپردازیم، زیرا تور هند اساسا یکی از ارزان‌ترین مقاصد جهان بوده و برای سفرهای کوله پشتی بسیار مناسب است.

 

حمل و نقل در هند

برای گشت و گذار در هند انواع وسایل حمل و نقل وجود دارند که در ادامه به متداول‌ترین آنها خواهیم پرداخت:

  • هواپیما: هزینه اصلی سفر، مربوط به سفرهای هوایی است. برای صرفه جویی در این رابطه، توصیه می‌کنیم که خارج از زمان داغ سفر یعنی ماه‌های ژانویه، مه، سپتامبر و اکتبر و یا در آگوست و ۱۵ نوامبر تا ۱۰ دسامبر سفر کنید. در ضمن، پروازهای اواسط هفته یعنی سه شنبه تا پنجشنبه و نیز صبح زود یا اواخر شب ارزان‌تر هستند. این را هم بدانید که خرید بلیط، ۲ تا ۴ ماه قبل از سفرتان باعث می‌شود که هزینه پرواز تا ۵۰ درصد برایتان ارزان‌تر تمام شود. بعلاوه بهتر است به جای پروازهای مستقیم، از پروازهای مرتبط استفاده کنید.

شرکت هواپیمایی Air India دارای امکانی به نام " Discover India Pass" است که به شما اجازه می‌دهد در مسیرهای هوایی هند حدود ۱۵ تا ۲۱ روز سفر نامحدود داشته باشید و هزینه آن برای ۱۵ روز حدود ۳۲۰۰۰ روپیه (۵۰۰ دلار) است. شرکت Jet Airways نیز دارای یک " Explore India Pass" است که گردشگران را قادر می‌سازد با استفاده از یک بلیط در کلاس اقتصادی، به ۴۶ مقصد داخلی پرواز کنند.

  • قطار: برای دیدن جاذبه‌ها و طبیعت زیبای هند در سفر، قطار گزینه‌ای عالی و نیز مقرون به صرفه است. سیستم قطار در هند، به خوبی توسعه یافته و البته نرخ حمل و نقل در شهرهای مختلف بسیار متفاوت است. برای مسافت کوتاه، بلیط عمومی یا کلاسsleeper را انتخاب کنید و برای مسافت کمی بیشتر، AC 3-tier را برگزینید. شهروندان سالمند مشمول تخفیف ۴۰ درصدی کرایه می‌شوند. اگر سفرتان یک شبه است، می‌توانید با بلیط RAC نیز سفر کنید و این بدان معناست که باید کوپه و هزینه خود را با مسافر دیگری تقسیم کنید.

 

پیشنهاد چند سفر یک روزه از دهلی به شهرهای اطراف

  • حمل و نقل عمومی: اتوبوس‌ها و ولووها گزینه‌های ارزان‌تری برای سفرهای بین شهری به شمار می‌آیند. اگر می‌خواهید در شهرهایی مانند بنگلور، دهلی، بمبئی، کلکته، جیپور، چنای، کوچی و گوروگرام به گشت و گذار بپردازید، از مترو استفاده نمایید زیرا ارزان‌تر و سریعتر است. اگر می‌خواهید در بمبئی گردش کنید، قطار محلی که Gramin Seva نامیده می‌شود، مناسب شماست. اگر گواهینامه معتبری دارید هم می‌توانید یک ماشین یا دوچرخه یا موتور کرایه کنید و مانند یک حرفه‌ای در شهر گشت بزنید. و در نهایت اینکه اگر از اپلیکیشن TaxiForSure یا Ola تاکسی بگیرید، دفعه اول برایتان رایگان تمام خواهد شد.

انتخاب محل اقامت در هند

هند گزینه‌های اقامتی انبوهی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای لذت بردن از بهترین اقامت همراه با ایمنی، اقامت در هاستل‌های هند بهترین گزینه برای شما هستند. شما در این هاستل‌ها می‌توانید با سایر گردشگران ملاقات و گفتگو کنید و از تجربیات سفر آنها به هند بهره‌مند شوید. هاستل‌های Bonfire (در آگرا)، Jugaad  و Madpackers (در دهلی)، Bunkyard (در اودایپور)، Wanderers و Roadhouse (در گوا) برخی از معروف‌ترین اقامتگاه‌های باکیفیت و عالی و مقرون به صرفه در هند هستند. هزینه هاستل‌های کوله پشتی برای هر نفر، حدود ۳۰۰ تا ۶۰۰ روپیه (معادل ۵-۱۰ دلار) است. همچنین می‌توان در یک مهمانسرا یا هتلی ارزان قیمت اقامت گزید که قیمت آن ۳۰۰ تا ۶۵۰ روپیه تمام می‌شود.

 

بالیوود؛ شهر رقص‌ها و رنگ‌ها و آرزوها

خورد و خوراک در سفر به هند

غذاهای هندی بسیار متنوع و لذیذ هستند. کوله پشتی‌ها می‌توانند یک وعده غذایی خوشمزه را با قیمت ۱ یا ۲ دلار به همراه یک بطری آب خریداری کنند. سه وعده غذا در یک رستوران متوسط، ۵ دلار هزینه دارد. بهتر است برای کاهش هزینه‌ها، از کافه‌های شیک و رستوران‌های لوکس بگذرید و به غذاخوری‌های کوچک محلی که غذاهای لذیذی را با قیمت مناسب سرو می‌کنند بروید.

گشت و گذار در هند

هزینه بیشتر جاذبه‌های توریستی هند بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ روپیه است. برای مثال بازدید از تاج محل آگرا برای یک روز، ۱۰۰۰ روپیه هزینه خواهد داشت. برای بازدید از قلعه آمر جیپور حدود ۲۰۰ روپیه و برای دیدن قطب منار دهلی نیز ۵۰۰ دلار باید بپردازید. و البته اگر طرفدار فعالیت‌های ماجراجویانه هستید  نیز لازم است سر کیسه را شل کنید. به طور کلی هزینه روزانه شما ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ روپیه خواهد بود، البته به شرطی که از اقامتگاه‌های ارزان استفاده کنید، از حمل و نقل عمومی کمک بگیرید و در رستوران‌ها و غذاکده های ارزان غذا بخورید.

 

جیپور؛ شهر صنایع‌دستی و جواهرات هندوستان

مسیرهای گردشگری

با توجه به حجم گسترده جاذبه‌های توریستی اگر برنامه مناسبی برای گشت و گذار نداشته باشید، ممکن است نتوانید با هزینه‌ای مناسب و در زمانی کافی از این جاذبه‌ها برخوردار شوید. مسیر پیشنهادی ما که به مثلث طلایی هند شهرت دارد، شامل شهرهای شگفت انگیز دهلی، آگرا و جیپور است. شما ضمن پشت سر گذاشتن این مسیر باشکوه، در تاریخ و فرهنگ و رنگ‌های غنی از محیط غوطه ور خواهید شد.

گزینه مناسب دیگر برای سفرهای کوله پشتی، ایالت راجستان هند است. در طول مسیر، مکان‌های دیدنی زیادی را بازدید خواهید کرد و حتی می‌توانید روستاهای منزوی و معابد پنهانی را بیابید که کمتر گردشگری از وجودشان باخبر است.
یک نکته مهم این است که راجستان در فصل تابستان، بسیار گرم و گاهی غیرقابل تحمل می‌شود. مسیر پیشنهادی برای رسیدن به راجستان شامل دهلی، واراناسی، خاجوراهو، آگرا، جیپور، پوشکار، بوندی، جایسالمر و اودایپور می‌شود.

و در نهایت باید گفت جامو و کشمیر، هیماچال، هفت ایالت خواهر (آروناچال پرادش، آسام، مانیپور، مگالایا، میزورام، ناگالند، و تریپورا)، از مقاصد و مسیرهای دیگری هستند که بسیار مناسب سفرهای کوله پشتی به شمار می‌آیند.

 

همه چیز درباره کلان‌ شهر دهلی

۲۷ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران