مثلث طلایی هند کجاست؟

جاذبه‌های گردشگری هند
مثلث طلایی هند کجاست؟

مثلث طلایی هند، سه شهر فوق‌العاده دیدنی این کشور است که شامل چندین مورد از مهم‌ترین جاذبه‌های هند شده و توریست‌های زیادی در میان مقاصد متنوع موجود در این شبه قاره، این مسیر را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. تور مثلث طلایی شما را به یک ماجراجویی منحصر به فرد از شهرهای شلوغ و ازدهام جمعیت تا معابد و مساجد بزرگ و شکوهمند هند برده و روزهایی خاطره‌انگیز را برایتان رقم می‌زند. امروز در مقتدرسیر تابان، به معرفی این تور جذاب و ویژگی‌های شهرهایی که از آن‌جاها بازدید خواهید کرد، می‌پردازیم.

 

مثلث طلایی هند چیست؟

قبل از این که به جزییات تور هند در مسیر مثلث طلایی بپردازیم، بد نیست نگاهی کلی به انداخته و با شهرهایی که در این مسیر از آن‌جاها بازدید خواهید کرد، آشنا شویم. مثلث طلایی هند مسیری بین شهرهای دهلی، آگرا و جیپور است که وقتی در نقشه به آن‌ها نگاه می‌کنید، تقریبا شبیه به یک مثلث است که هر شهر، یکی از نقاط اتصال اضلاع محسوب می‌شود.

عکس: enricotravel.com

 

این تور عموما از پایتخت، دهلی آغاز شده و سپس به استان‌های اوتار پرادش و راجستان می‌رود که جزو توریستی‌ترین نقاط این کشور به حساب می‌آیند و برخی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های توریستی هند را در خود دارند. دلیل گذاشتن نام طلایی برای این این مسیر نیز، انبوهِ دیدنی‌هایی‌ست که در این مناطق وجود دارد.

 

۱۵ هتل رمانتیک هند

عکس: tourradar.com

 

آشنایی با مسیر تور مثلث طلایی هند

گفتیم که تور مثلث طلایی هند از چه شهری آغاز و سپس به کجاها می‌رود اما در ادامه به مرور جزییاتی درباره مسیر بپردازیم:

شروع سفر از دهلی جدید

در اولین قدم از سفر خود، به یکی از مدرن‌ترین شهرهای هند و پایتخت این کشور، دهلی واهید رفت. شهری که مملو از بازارهای شلوغ، ابنیه تاریخی به جا مانده از دوران استعمار و جاذبه‌های توریتی مدرن است. در مرکز شهر، امکان رفتن به مرکز خرید رویال مال و بازارها را داشته و سپس می‌توانید از یادبود مهم جنگ دهلی یعنی "دروازه هند" دیدن نمایید.

در شمال شهر نیز مرکز خرید "قصر کانون" قرار گرفته که محلی محبوب برای خرید، خوردن غذا و نوشیدنی و تفریح به حساب می‌آید. اما بازدید از هند بدون سر زدن به "قطب منار" بازارهای شلوغ و تو در تو و دیدن مردم محلی کامل نخواهد بود.

عکس: mistay.in

 

بازدید از دهلی قدیم

قبل از این که به ادامه سفر در مسیر مثلث طلایی هند بپردازید، بد نیست سری به دهلی قدیم نیز بزنید، جایی که در گذشته به آن شاه جهان آباد می‌گفتند و شامل بسیاری از بناهای تاریخی هند است. جالب این که این منطقه، در حقیقت قدیمی‌ترین بخش دهلی نیست و در قرن هفدهم، شاه جهان، فرمانروای مغول آن‌جا را بنا کرده است. دیدنی‌های بسیاری از دهلی همچون قلعه قرمز و مسجد جامع در دهلی قدیم قرار گرفته و حیف است در طول سفر، از آن‌ها بازدید به عمل نیاورید.‌

 

معرفی مساجد تاریخی هند

عکس : indian-holiday-pvt-ltd.blogspot.com

 

آگرا، شهری شگفت‌انگیز

در اولین ایستگاه بعد از دهلی، شما به مهم‌ترین نقطه سفر خود در مثلث طلایی هند خواهید رسید. جایی که می‌توانید از تاج محل، یکی از شگفتی‌های معماری جهان دیدن کنید. هر چقدر هم که در عکس‌ها این محل را دیده باشید، هیچ چیز شما را برای چنان عظمتی آماده نمی‌کند و بدون شک در لحظه اول، از بزرگی و شکوه این بنا، یکه خواهید خورد. البته این مسجد تنها جاذبه‌ی آگرا نیست و دیدنی‌های بسیار بیشتری در این شهر وجود دارد.

قلعه آگرا دقیقا در نزدیکی تاج محل قرار دارد و پیاده نیز می‌توانید به آن‌جا بروید. حتی از کنار دیوارهای این قلعه زیبا، تاج محل پیدا خواهد بود. آگرا همچنین دارای هتل‌های متعدد و فوق‌العاده بوده و چند قصر قدیمی نیز در آن‌جا هستند که به شکل هتل در حال حاضر به فعالیت می‌پردازند که تجربه حضور شما منحصر به فردتر نیز خواهند کرد.

عکس: ixigo.com

 

کشف فاتح پور سیکری

فاتح پور سیکری، پایتخت قدیمی امپراطور مغول، اکبر بوده که نام آن به معنی "شهر پیروزی" است. تا همین امروز نیز کسی نمی‌داند، چرا این شهر ناگهان خالی از سکنه شد اما چیزی که برای گردشگران اهمیت دارد، چندین بنای فوق‌العاده زیبا با معماری خارق‌العاده است.  امپراطور اکبر بعد از لشکرکشی‌های متعدد، در نهایت از آن‌جا به آگرا بر می‌گردد و باقی عمر خود را در آن شهر سر می‌کند.

فاتح پور سیکری یکی از بهترین جاهای سفر برای گرفتن عکس‌هایی خاص و سورئال است که البته بهتر است در ساعات اولیه صبح به آن‌جا بروید که جمعیت زیادی را در این محل نبینید.

عکس: golivegotravel.nl

 

شکوهِ هنر معماری در جیپور

حداقل دو روز برای دیدن مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری جیپور نیاز خواهید داشت اما اگر به صورت شخصی به این شهر می‌روید و زمان کافی دارید، پیشنهاد می‌کنیم خیلی بیشتر در آن‌جا مانده و گوشه گوشه این شهر زیبا را از نظر بگذرانید. جیپور آخرین ایستگاه در تور مثلث طلایی هند بوده که در قلب آن، شهر صورتی با چندین بنای خاص که به این رنگ در آمده اند قرار دارند.

از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های جیپور می‌توان به "حوا محل" و بنای زیبای "قصر شهری" اشاره کرد. همچنین جیپور به پارچه‌های رنگارنگ و زیبایش نیز معروف است که بد نیست، چند نمونه‌ای از بازارها به عنوان سوغات مثلث طلایی هند خریداری نمایید. در ادامه به "موزه مرکز" باغ‌های "زام نیواس" و چندین مکان زیبای دیگر در شهر مراجعه کرده و از بودن در این شهر، لذت کافی را ببرید.

 

۷ دلیل قانع‌کننده برای سفر به بمبئی

عکس : todayznews.com

 

بازگشت به دهلی

در انتهای تور، شما به دهلی باز خواهید گشت و در این مدت بهتر است، سری به جنوب دهلی نیز بزنید. خیلی از توریست‌هایی که در سفر به هند به دهلی می‌روند، به جنوب این شهر نرفته و از دیدن جاهایی همچون "کیلا رای پیتورا" محروم خواهند شد. دهلی در سال‌های اخیر بسیار بزرگ‌تر از گذشته خود شده و به چند دهکتده قدیمی همون دهکده "هائوز خاص" چسبیده است که ای نفرصت را به شما می‌دهد تا به دیدن این مکان‌ها رفته و در رستوران‌های کنار دریاچه آن‌جاها، به صرف غذا بپردازید و خود را برای بازگشت به ایران آماده کنید.

عکس : thetravelvibes.in

 

سفرهای بین شهری و درون شهری در هند

بهترین راه برای سفرهای بین شهری در هند، استفاده از قطار است. حتی تورهای لاکچری خاصی برای دیدن مثلث طلایی هند وجود دارد که تمام مسیر را با قطارهایی در حد هتل‌های پنج ستاره طی خواهید کرد. البته اگر قرار است به صورت شخصی برای خود بلیط قطار بگیرید، حتما بلیط کلاس‌های بهتر را تهیه کنید چون بلیط‌های ارزان در کابین‌هایی قرار دارند که شرایط مناسبی ندارند.

در داخل شهر انتخاب‌های شما از توک توک‌های معروف هندی تا انواع تاکسی‌های اینترنتی و سنتی، متنوع خواهد بود. هم تاکسی هم توک توک‌ها سریع و ارزان هستند و کلا رفت و آمد‌های درون شهری، هزینه‌ی زیادی در طول سفر روی دستتان نمی‌گذارد.

 

تفریح در بهترین سواحل گوا

عکس: indiatvnews.com

 

نکاتی که باید در مورد تور مثلث طلایی هند بدانید

حتما در طول سفر از برندهای معروف آب معدنی استفاده کرده و از خوردن آب شیر یا بطری‌های بدون مارک صرفه نظر کنید تا دچار مشکلات معده نشوید. در مورد خوردن میوه نیز، بهتر است میوه‌ها را با آب بطری‌های خریداری شده دوباره بشویید چون عموما میوه‌ها در هند با آب بدون فیلتر شسته می‌شوند که آن‌ هم ممکن است شما را دچار مشکل کند. نکته آخر غذایی این که، در غذاهای محلی، عمومای از کاری و فلفل به وفور استفاده می‌شود، پس اگر تحمل چنین غذاهایی را ندارید، به سراغ رستوران‌های زنجیره‌ای بین‌المللی بروید.

به طور کلی می‌توان در تمام طول سال به مثلث طلایی هند سفر کرد، اما اگر می‌خواهید بهترین شرایط آب و هوایی را تجربه کنید، بهتر است بین ماه‌های آبان تا فروردین به این سفر بروید. در این روزها، گرمای هوا قابل تحمل‌تر است و رطوبت نیز شرایط مناسبی دارد. در کل اما خود را برای هوای گرم و مرطوب هند آماده کنید و لباس مناسب همراه داشته باشید.

 همیشه هند را به شلوغی‌های بیش از حد شهرهای بزرگش می‌شناسند، البته در طول سفر به هند، شما هم با جمعیت مردم محلی و هم با تعداد زیادی گردشگر مواجه خواهید شد. بهتر است برای بازدید از جاهای مهم، حتما صبح زود اقدام کنید تا در خیل جمعیت گرفتار نشوید. همچنین در بازدید از مناطق تاریخی کم‌تر معروف و مراکز مذهبی، جمعیت کم‌تری را می‌بینید.

عکس : indiatoday.in

 

منبع

 

۱۲ دی ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 16 آبان 1402)

نظرات کاربران