پنج دلیل برای بازدید از مثلث طلایی هند

جاذبه‌های گردشگری هند
پنج دلیل برای بازدید از مثلث طلایی هند

سفر به هند در ذهن همه مسافرانی که به این کشور رنگارنگ سری زده‌اند، تاثیر عمیق و ماندگاری دارد. بسیاری از افراد، پس از بازدید از این کشور اعجاب انگیز با تور هند، با دیدگاه‌های جدیدی در مورد مردم، زندگی و جهان پیرامون خود، به خانه باز می‌گردند. به گفته بسیاری از گردشگران، این سفر خارق العاده، سرگرمی، روشنگری و فرصتی برای تفکر دوباره درباره زندگی را برای‌شان فراهم کرده است، البته در کنار ماجراجویی، آشپزی و گشت و گذار فرهنگی. اما هند، یکی از بزرگترین کشورهای جهان است و شاید انتخاب یک مقصد گردشگری از شهرهای فراوان هند کار ساده‌ای نباشد. در این مطلب، مقتدر سیر تابان، شما را با پنج دلیل واقعی برای بازدید از مثلث طلایی هند آشنا می‌کند.

هند سرزمینی با تاریخ غنی باستانی و ریشه‌های عمیق فرهنگی است. زیبایی طبیعی آن، معماری عجیب و غریب و ترکیب متنوع فرهنگ‌ها و مردم سبب می‌شود تا در سفر به هند با سلیقه‌ها و دیدگاه‌های زیادی آشنا شوید. این سفر به ویژه برای کسانی که جهان را در سایه‌های سیاه و سفید می‌بینند، یک سفر حیاتی است که می‌تواند دیدگاه‌شان به دنیا را تغییر دهد و اما مثلث طلایی هند:

 

جایی که سفر آغاز می‌شود

مثلث طلایی محبوب‌ترین تور گردشگری هند است که سه شهر محبوب در شمال غربی کشور را شامل می‌شود: دهلی، آگرا و جیپور. نام مثلث طلایی از آن‌جایی برای این تور انتخاب شده است که هنگام علامتگذاری این سه نقطه بر روی نقشه، مثلثی تشکیل می‌شود که دهلی در راس آن قرار دارد. تور مثلث طلایی هند، معمولا با سفر به دهلی آغاز می‌شود و سپس از آن‌جا به جنوب یعنی آگرا و سپس به غرب به سمت راجستان و جیپور راهی خواهید شد.

سفر به هند

این مثلث طلایی، به دلیل میراث فرهنگی و تاریخی غنی، یک تور به یاد ماندنی خواهد بود. اما اگر به دنبال دلایل بیشتری برای انتخاب تور مثلث طلایی هند هستید، با مقتدر سیر تابان همراه شوید:

 

دلیل نخست: میراث تاریخی و معماری ارزشمند

مثلث طلایی هندوستان، بخشی از قدیمی‌ترین تمدن جهان را در خود جای داده است و به دلیل ساختارها و میراث غنی خود در میان گردشگران محبوب است. این بخش از سرزمین هند، از نظر معماری متنوع و خارق‌العاده است. قلعه‌ها، کاخ‌ها، مساجد، معابد، بناهای تاریخی و ویرانه‌های باستانی زیادی را در این محدوده خواهید دید. جالب است بدانید که در سراسر هندوستان، ۳۲ اثر در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند که برخی از آن‌ها را در همین مثلث طلایی خواهید دید.

در دهلی از این آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری دیدن کنید

  1. قلعه سرخ (Red Fort)
  2. قطب منار (Qutub Minar)
  3. باغ‌های لودی (Lodhi Gardens)
  4. آرامگاه همایون (Humayun Tomb)
  5. دروازه هند (India Gate)

سفر به هند 

در آگرا از این آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری دیدن کنید

  1. تاج محل (Taj Mahal)
  2. فاتح پور سیکری (Fatehpur Sikri)
  3. قلعه آگرا (Agra Fort)
  4. سیکندرا (Sikandra)
  5. احمدالدوله (Itmad-ul-Daulah)

سفر به هند 

در جیپور از این آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری دیدن کنید

  1. هوا محل (Hawa Mahal)
  2. کاخ شهر (City Palace)
  3. رصدخانه جانتار مانتار (Jantar Mantar)
  4. قلعه کهربا (Amber Fort)
  5. جال محل (Jal Mahal)

سفر به هند

دلیل دوم: کسب آرامش و رویارویی با معنویت

هند زادگاه بسیاری از مذاهب از جمله هندوئیسم، بوداییسم، جینیسم (Jainism)، آیین سیک و ​​فلسفه‌های مختلف مذهبی است. در هند، دین و معنویت کاملا پیچیده است و با زندگی روزمره مردم در هم تنیده شده است. بسیاری از مسافران برای جستجوی آرامش و یک محیط صلح آمیز و معنوی، راهی هندوستان می‌شوند. بازدید از معابد هند و آشنایی با مذاهب مختلف این کشور، بینشی عمیق‌تر از ذات فرهنگ هند ارایه می‌دهد. برای بازدید از مکان‌های مذهبی آیین‌های مختلفی هندی، می‌توانید از معابد زیادی که در سراسر مثلث طلایی هند، درهای خود را به روی گردشگران گشوده‌اند، دیدن کنید.

 

۵ تور جذاب یوگا در کنار تاج محل در سفر به آگرا

سفر به هند

دلیل سوم: فرهنگ و رویدادهای فرهنگی هند

تقویم هند، سرشار از رویدادهای فصلی و آیینی، جشنواره‌های فرهنگی و مذهبی و نمایشگاه‌های مفصلی است که برای گردشگران جهان، جذابیت‌های زیادی دارند. جشنواره‌های پر جنب و جوش و پر از رقص و هیجان و آواز در طول سال، در سراسر هند و به ویژه در مثلث طلایی به طور گسترده‌ای برگزار می‌شوند. شهر صورتی جیپور همچنین میزبان جشنواره‌های رنگارنگی از جمله نمایشگاه Teej و جشنواره بادبادک‌ها است که هر سال گردشگران زیادی برای بازدید و شرکت در آن به این شهر سفر می‌کنند.

 

هیجان‌انگیزترین فستیوال‌های موسیقی هند را نباید از دست بدهید

سفر به هند

دلیل چهارم: فرصتی برای خرید کردن در هند

بهترین راه برای کشف نشاط شور زندگی در تور مثلث طلایی هند، خرید در بازارهای پر سر و صدا و رنگارنگ هندی است که در آن فروشندگان و خریداران در حال خرید و فروش چانه‌زنی می‌کنند. اگر در جستجوی کالای خاص غذایی و یا محصولات مصرفی هستید، می‌توانید ساعت‌ها در این بازارها وقت بگذرانید و از دیدن مغازه‌ها و فروشگاه‌ها و غرفه‌ها هیجان‌زده شوید. همچنین می‌توانید با تورهای شهری به سراغ بازارهای قدیمی و سنتی دهلی، آگرا و جیپور بروید و با تاریخ و حکایت‌های تاریخی بیشتری آشنا شوید.

بهترین مراکز خرید دهلی در هند 

  1. Connaught Placeچاندی چوک (Chandni Chowk)
  2. کارول باغ (Karol Bagh)
  3. Paharganj
  4. Sarojini Nagar
  5. بازارخان (Khan Market)
  6. Lajpat Nagar
  7. Nehru Place
  8. South Extension

 

راهنمای خرید سوغات در هند

سفر به هند

بهترین مراکز خرید سوغاتی و لباس در جیپور هند

  1. جوهری بازار (Johari Bazaar)
  2. Bapu Bazaar
  3. Tripolia Bazaar

سفر به هند 

 دلیل پنجم: غذاهای هندی

از هرچه بگذریم، از غذاهای هندی در تور مثلث طلایی هند نمی‌توان گذشت. ترکیبی از ادویه‌های عجیب و غریب، طعم‌های تازه و ترکیب‌های پیچیده سلیقه‌ها تا شیوه متفاوت سرو غذاها، این سرزمین را به دنیای رنگ‌ها و عطرها و مزه‌ها تبدیل کرده است. غذای شمال هند که تحت تاثیر سبک‌های آشپزی فارسی و مغولی هستند، شاید شباهت‌های بیشتری با رژیم غذایی ایرانی داشته باشند اما بازهم برای‌تان جدید خواهند بود.

سفر به هند

غذا، فرهنگ و سنت هندوستان با تاریخ طولانی و در یک جغرافیای منحصر به فرد شکل گرفته است و برای همین هم حرف‌های تازه زیادی برای گفتن دارد. در سفر با تور مثلث طلایی هند می‌توانید در جشنواره‌های عمومی غذا که به طور گسترده و به مناسبت‌های مختلف در این کشور برگزار می‌شوند هم شرکت کنید. اگر گیاهخوار هستید، جالب است بدانید بخش عمده‌ای از جمعیت هندوستان گیاهخوار هستند. اگر هم به غذاهای گوشتی علاقمند هستید، نگران نباشید، طیف گسترده‌ای از آشپزی‌های غیر گیاهخواری نیز در هندوستان خواهید دید که طرفدارهای زیادی در بین گردشگران دارند. 

۱۱ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران