تور هند و بازدید از رازهایی مرموزتر از مثلث برمودا

جاذبه‌های گردشگری هند
تور هند و بازدید از رازهایی مرموزتر از مثلث برمودا

تور هند یعنی بازدید از سرزمین اسرار. سرزمینی که راز و رمزهای زیادی را در طول تاریخ حفظ کرده است و اکنون گردشگران زیادی برای بازدید از بقایای این شگفتی‌ها به هندوستان سفر می‌کنند. رازهایی که با گذشت سال‌های زیاد و پژوهش‌های زیاد دانشمندان، پزشکان و معماران هنوز هم سر به مهر مانده‌اند.

در ادامه این مطلب با پنج راز سر به مهر عجیب و غریب در سرزمین هند آشنا خواهیم شد که هم برای گردشگران جستجوگر جذاب هستند و هم برای محققانی که به دنبال کشف رازهای باستانی هستند.

 

آندرا پراداش و ستون معلق خوشبختی

ایالت آندرا پرادش (Andhra Pradesh) به مرکزیت حیدرآباد یکی از ایالت‌های جنوبی هند است که در همسایگی ایالت‌های تامیل نادو در جنوب، کارناتاکا در غرب و ماهاراشترا، مادیا پرادش و اوریسا در شمال واقع شده است. اما ایالت آندار پرادش کدام‌یک از عجایب هندوستان را در خود جای داده است؟ لپاکشی (Lepakshi) یک مکان مهم باستان شناسی و تاریخی در هند است که به دلیل معماری منحصر به فرد و نقاشی‌های زیبایش معروف است. این معبد که به پروردگار شیوا اختصاص داده شده است، به دلیل ستون معروف شناور آن، یکی از اسرارآمیزترین مناطق هند است.

 

راهنمای اولین سفر به مثلث طلایی هند

آندرا پراداش

 

ستون معلق لپاکشی یکی از اعجاب معماری باستانی هند است که به پرسشی برای معماران تبدیل شده است. این بنای باستانی، ۷۰ ستون دارد که یکی از ستون‌های زیبای حکاکی شده آن، پیش از آنکه به زمین برسد، تمام می‌شود! بله، یک ستون معلق که به راحتی می‌توانید یک پارچه یا صفحه چوبی و فلزی نازک را از زیر آن عبور بدهید. جالب است بدانید که هندوها باور دارند که گذراندن پارچه یا اشیا از زیر این ستون، به شکوفایی زندگی و خوشبختی‌شان کمک خواهد کرد.

در دهه‌های گذشته، معماران و دانشمندانی از سراسر جهان، تحقیقات زیادی برای کشف راز معلق ماندن این ستون سنگی انجام داده‌اند، اما این ستون، هنوز مانند یک راز سر به مهر باقی مانده است.

 

کودینی، روستای دو قلوها در هندوستان

یکی دیگر از عجایب هند، روستایی به نام کودینی (Kodinhi) در ایالت کرالای هند (Kerala) است که بیشتر اعضای آن را دوقلوها تشکیل می‌دهند. هنگامی که پای خود را به این روستا بگذارید، با این حقیقت عجیب رو به رو خواهید شد که افراد زیادی را با شباهت فراوان خواهید دید. در این روستا، بیشتر از ۲۰۰ جفت دوقلو خواهید دید. جالب است بدانید که بسیاری از زنان این روستا که با مردان دیگر، در شهرها و ایالت‌های دیگر هند ازدواج کرده‌اند، بازهم صاحب فرزندان دو قلو شده‌اند.

 

جاذبه‌های عجیب و طبیعت زیبای هند

کودینی

 

دانشمندان علم ژنتیک و پزشکان زیادی در این باره تحقیق کرده‌اند اما هنوز یک جواب علمی که بتواند همه آن‌ها را قانع کند، کشف نشده است. با این حال برخی از پزشکان معتقدند که دلیل این پدیده، مواد شیمیایی است که در آب این منطقه کشف شده است. موادی که از کودکی وارد بدن افراد می‌شوند و سبب شده‌اند حتی کسانی که در بزرگسالی با افراد دیگری در خارج از این روستا ازدواج کرده‌اند، بازهم صاحب فرزندان دو قلو شوند.

این پدیده در جهان، آن‌قدر منحصر به فرد است که روستای کودینی را به یکی از قطب‌های گردشگری هند تبدیل کرده است. علاوه بر گردشگران، پزشکان زیادی هم برای کشف راز این روستا همه ساله به کودینی سفر می‌کنند.

 

شیواپور و سنگ پرنده مسجد قمر علی درویش

در بخش غربی هند و در نزدیکی شهر معروف و دانشجویی پونه، در کنار جاده ساترا روستای کوچکی به نام شیواپور (Shivapur) خواهید دید. شیواپور از آن‌جایی توانسته است جای خود را در شهرهای عجیب هند ثبت کند که میزبان مسجدی است که به یادبود قمر علی درویش یکی از یاران صوفیه بنا شده است. اما چه پدیده عجیبی درباره این مسجد وجود دارد؟

در ورودی این مسجد، دو قطعه سنگ سماق به شکل کروی قرار دارند که سنگ بزرگتر ۵۵ کیلوگرم و سنگ کوچک‌تر ۴۱ کیلوگرم وزن دارد. این سنگ‌ها در یک آیین ویژه هندوها، به سنگ‌های پرنده‌ای تبدیل می‌شوند که بر روی انگشت سبابه یازده نفر از مردم که در حال فریاد زدن نام قمرعلی درویش هستند، به هوا بلند می‌شوند!

 

تصاویری که زیبایی‌های هند را به رخ می‌کشد

شیواپور

 

اما داستان به این سادگی نیست، پس از بلند شدن این سنگ بر روی انگشت سبابه این یازده نفر، همراه با خواندن آواز قمر علی درویش، سنگ تا حدود دو متر و کمی بیشتر از آن بالا می‌رود، به شکلی بی وزن در هوا معلق می‌شود و پس از چند ثانیه دوباره به زمین باز می‌گردد.

شما نیز می‌توانید در تور هند، یکی از این افراد باشید چراکه هیچ تفاوتی وجود ندارد، افراد مسلمان، برهمن، بودایی و حتی بی دین‌ها می‌توانند در این آیین شرکت کنند بدون آنکه خللی در آن ایجاد شود. دانشمندان هنوز موفق به کشف راز این پدیده نشده‌اند.

 

شینگناپور و خانه‌هایی که نه قفل دارند و نه در

شینگناپور (Shingnapur)، دهکده کوچکی است که در فاصله ۳۵ کیلومتری احمدنگار قرار دارد و به خاطر معبد شان (Shani) مشهور است. اما این همه آن چیزی نیست که سبب شهرت این روستا شده است. در شینگناپور، هیچ یک از خانه‌ها، مدارس و حتی ساختمان‌های تجاری قفل و در ندارند. جالب این جاست که در حدود سیصد سال گذشته، هیچ دزدی و جنایتی در این روستا ثبت نشده است.

در روستای شینگناپور، گردشگران یک واقعیت عجیب را خواهند دید و آن هم این است که نه بانکی در این روستا وجود دارد و نه در مراکز پلیس، محلی برای نگهداری مجرمان به اسم بازداشتگاه.

 

شینگناپور

 

مردم این روستا اعتقاد دارند که پروردگار معبد شان، امور روستا را در دست دارد و دلیلی برای نگرانی درباره امنیت وجود ندارد. در صورتیکه سارقی وارد روستا شود و یا کسی بخواهد به اموال مردم روستا دستبرد بزند، خدای شان آن‌ها را مجازات کرده و کور می‌کند. بر اساس همین اعتقاد، مردم روستا جواهرات، پول و وسایل گرانقیمت خود را بدون حفاظت، در خانه رها می‌کنند و به کارهای روزمره خود می‌پردازند.

 

دریاچه یخ زده روپوکوند و راز اسکلت‌های یخ زده

دریاچه روپکوند( Roopkund Lake) یکی از یخچال‌های طبیعی هند است که در ارتفاع زیادی در هیمالیا واقع شده است. موقعیت مکانی این دریاچه آن‌قدر دوردست و خطرناک است که عده کمی شانس دیدن یا سر زدن به آن را پیدا می‌کنند. یک ماجراجوی کنجکاو در سال ۱۹۴۲ میلادی در نزدیکی دریاچه روپکوند هند برای کوهنوردی، حدود ۵۰۲۹ متر از هیمالیا بالا رفته بود و دریاچه یخچالی مملو از اسکلت انسان را کشف کرد. این دریاچه رازآلود، حدود ۶۰۰ اسکلت را در خود جای داده که زیر سطح دریاچه یخ زده‌اند.

 

جزایر شگفت‌انگیز هند برای تعطیلاتی خاطره‌انگیز

دریاچه یخ زده روپوکوند

 

آزمایش‌های رادیوکربن و پزشکی قانونی هند تاریخ این اجساد را مربوط به قرن ۱۵ میلادی می‌دانند. مردم محلی بر این باورند که اجساد متعلق به پادشاه و ملکه کنوئه هستند. زمانی که پادشاه، ملکه و خاندان‌شان در حال زیارت بودند، طوفان سهمگینی منطقه را فرا گرفته و آن را به دریاچه انداخته است. با این حال، در سال ۲۰۱۹ نتایج پژوهشی منتشر شد که نشان داد این اسکلت‌ها، نه تنها به یک نژاد واحد وابسته نیستند، بلکه از چندین نژاد مختلف جمع شده‌اند.

بر خلاف اعتقاد مردم محلی، این پژوهش جدید می‌گوید از آنجایی که بسیاری از جمجمه‌های این افراد، ترک های مشابهی دارند، احتمالا این مرگ جمعی، ناشی از ریزش تگرگ‌های بزرگی بوده که به طور همزمان صدها نفر را به کام مرگ فرستاده است.

۱۹ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران