مکان‌های عجیب‌تر از مثلث برمودا در هند

جاذبه‌های گردشگری هند
مکان‌های عجیب‌تر از مثلث برمودا در هند

اغلب شنیده‌ایم که می‌گویند هند سرزمین اسرارآمیزی است. شاید از خود بپرسید که این تصور از کجا آمده است. بهتر است که اینطور بگوییم که هند هزاران راز دارد که در اعماق عجیب‌ترین مکان‌هایش دفن شده‌اند. شاید فکر کنید مثلث برمودا از عجیب‌ترین‌هاست اما با دیدن این جاذبه‌های بخصوص در تور هند، مردم با چشم‌های گشاد شوکه می‌شوند و یا وقتی در مورد آن‌ها باخبر می‌شوند، آنها را به وحشت می‌اندازند. اما اگر شما از اتفاقات و مکان‌های مرموز خوشتان می‌آید، در سفر خود می‌توانید از برخی از آنها دیدن کنید.

در هند تپه‌هایی وجود دارند که ماشین‌ها را بالا می‌برند و یا موتورسیکلت‌هایی که پرستش می‌شوند. هند خانه غیرمعمول‌ترین مکان‌ها است. در این مقاله برخی از مکان‌های اسرارآمیز هند را فهرست کرده‌ایم تا از شگفتی‌های این کشور شگفت‌انگیز را به شما بگوییم.

 

۱. ستون معلق در لپاکشی، آندرا پرادش The Hanging Pillar at Lepakshi, Andhra Pradesh

لپاکشی یک مکان مهم باستان‌شناسی و تاریخی در هند است که به خاطر معماری و نقاشی خود شناخته شده است. این معبد وقف شده به لرد شیوا به دلیل ستون شناور معروف خود یکی از مرموزترین مکان‌های هند است.

رمز و راز: از میان هفتاد ستون موجود در سایت، یکی در هوا معلق است و بدون تکیه‌گاه ایستاده‌اند. مردم به معبد می‌آیند و اشیاء را از زیر ستون عبور می‌دهند و معتقدند که این امر باعث رفاه زندگی آنها می‌شود!

نظریه: مردم بر این باورند که این یکی دیگر از ترفندهای نابغه‌ای است که سازندگان معابد قدیم قادر به انجام آن بودند.

 

بازدید از معابد باستانی گوآ

۲. صحرای کوچک در تالاکاد، کارناتاکا The Mini Desert at Talakad, Karnataka

تپه‌های شنی و معبد قدیمی در تالاکاد را در روستایی که در اعماق شن‌ها مدفون شده است، در کرانه‌های رودخانه کاوری، در ناحیه چاماراجاناگار کارناتاکا خواهید دید. اعتقاد بر این است که تالاکاد زمانی خانه حدود سی معبد بوده است که پنج مورد از آنها لینگام هستند که نشان دهنده پنج چهره لرد شیوا می‌باشند.

رمز و راز: اعتقاد بر این است که بیوه‌ای از لرد شیوا یک بار زمین را نفرین کرد. به دنبال آن روستا به این بیابان عجیب و غریب و مکانی مرموز در هند تبدیل شد. جایی که رودخانه کاوری به طور مرموزی به یک گرداب چرخان تبدیل می‌شود.

۳. داستان دوقلوها در کودینی، کرالا The Tale Of Twins at Kodinhi, Kerala

عامل جالب و فوق‌العاده در مورد این روستای معمولی در مالاپورام، کرالا، وجود تعداد بسیار زیادی از دوقلوهاست. کودینی که به دهکده دوقلوها هم شناخته می‌شود، جایگاه برجسته‌ای در میان مکان‌های اسرارآمیز هند دارد.

رمز و راز: وقتی پا به این دهکده گذاشتید، تقریباً همه را دو نفره خواهید دید! کودینی در حال حاضر خانه بیش از ۲۰۰ جفت دوقلو و دو مجموعه از سه قلوهاست. زنان کودینی که در خارج از روستا ازدواج کرده‌اند نیز در نهایت صاحب دوقلو یا سه قلو می‌شوند.

نظریه: پزشکان دلیل این پدیده عجیب را در مواد شیمیایی آب این منطقه می‌دانند.

 

بهترین مقاصد هند برای سفر تنهایی

۴. سنگ معلق در شیواپور، ماهاراشترا Levitating Stone at Shivapur, Maharashtra

حرم حضرت قمرعلی درویش، حرم غیرعادی نیست. این معبد در فهرست مکان‌های اسرارآمیز هند قرار دارد و به خاطر این سنگ خاص که هفتاد کیلوگرم وزن دارد و تنها با یک وسیله می‌توان آن را بلند کرد، شناخته شده است.

رمز و راز: برای بلند کردن صخره، یازده نفر باید دور آن جمع شوند. آن را با انگشتانشان لمس کنند و با صدای بلند نام قدیسی را صدا بزنند که بر آن نفرین گذاشته است، به دنبال آن سنگ به طور جادویی در هوا بلند می‌شود! سنگ را با هیچ وسیله دیگری نمی‌توان بلند کرد، هر چقدر هم محکم باشد.

نظریه: اعتقاد بر این است که قدیس صوفی به نام قمرعلی در حدود هشتصد سال پیش این سنگ را که برای بدنسازی استفاده می‌شد نفرین کرد.

۵. معبد کارنی ماتا آلوده به موش مقدس، راجستان The ‘Holy’ Rat Infested Karni Mata Temple, Rajasthan

معبد کارنی ماتا یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها در هند است، اما کمتر کسی می‌داند که این معبد اسرارآمیز است. این معبد متعلق به بیش از بیست هزار موش است. هرچقدر هم که زیاد و طغیان کننده به نظر برسد، کسی مجاز به کشتن، صدمه زدن یا حتی ترساندن آنها نیست.

رمز و راز: این موش‌ها یا به گفته هندی‌ها کباها، بسیار فرخنده در نظر گرفته می‌شوند و مورد پرستش و محافظت قرار می‌گیرند. به همین دلیل ارزش بیشتری نسبت به انسان‌هایی که به زیارتگاه می‌روند دارند.

نظریه: اعتقاد بر این است که موش‌ها بستگان و اعضای خانواده کارنی ماتا در تناسخ هستند. در واقع، موش‌های نادر و سفید موجود در این مکان، پسران او به حساب می‌آیند.

۶. خانه‌های درب محروم شانی شینگناپور، ماهاراشترا Door-Deprived Houses Of Shani Shingnapur, Maharashtra

شاید در سفرتان به ماهاراشترا، زنی را ببینید که به بیرون خانه بدون در خود در شانی شینگناپور نگاه می‌کند. شانی شینگناپور، روستای کوچکی است که در ۳۵ کیلومتری احمدناگر قرار دارد و به خاطر معبد شانی معروف است. اما این تمام آن چیزی نیست که در مورد این روستا معروف است. اینجا یکی از مرموزترین مکان‌هایی است که در هند به دلایل مذهبی باید از آن بازدید کرد.

رمز و راز: هیچ یک از خانه‌ها، مدارس و حتی ساختمان‌های تجاری این روستا دارای در یا حتی چهارچوب نیستند. علاوه بر این، حتی یک جرم در اینجا گزارش نشده است.

نظریه: روستاییان به لرد شانی ایمان بی‌پایان دارند و معتقدند که نبود جرم و جنایت در روستا همه کار اوست.

 

بهترین مقاصد گردشگری هند در تابستان

۷. قصر گرانش در لاکنو، اوتار پرادش The Gravity Defying Palace at Lucknow, Uttar Pradesh

بنای خیره کننده قرن هجدهم، بارا امامبارا، با ترکیبی از معماری عربی و اروپایی، یکی از اسرارآمیزترین مکان‌های تاریخی هند است.

راز: تالار قوسی مرکزی این بنای تاریخی حدود پنجاه متر طول و سه طبقه دارد که بدون هیچ ستون یا تیری است. سالن اصلی همچنین به دلیل ساختار آجری در هم تنیده منحصر به فرد و به دلیل «Bhulbhulaiya»، پیچ و خم متراکم، مشهور است.

۸. تپه مغناطیسی له، لداخ The Magnetic Hill Of Leh, Ladakh

تپه‌های مسحور کننده لاداخ چیزی بیش از زیبایی محض برای ارائه دارند. این تپه مغناطیسی یکی از غیرمعمول‌ترین مکان‌ها برای بازدید در هند است.

رمز و راز: اتومبیل‌هایی که از تپه بالا می‌روند، خود به خود بالا کشیده می‌شوند. یعنی آدم می‌تواند با خودروی خاموش به آنجا برود.

نظریه: این پدیده هیجان‌انگیز در واقع فقط توهمی است که از کشش گرانشی تپه حاصل می‌شود.

۹. گذرگاه مسکونی کونگکا لا در لاداخ The E.T. Inhabited Kongka La Pass At Ladakh

گذرگاه کونگکا لا Kongka La یکی از کم دسترسی‌ترین مکان‌ها در هند است. به این دلیل که یک منطقه مورد مناقشه بین هند و چین است. اما این چیزی نیست که آن را به یکی از مرموزترین مکان‌های هند تبدیل کند.

رمز و راز: بر اساس گزارش‌های بسیاری، تعدادی پیکرهای عجیب انسان نماها در آنجا مشاهده شده‌اند. به حدی که مردم محلی ساکن در اطراف به شدت معتقدند که این منطقه خانه بیگانگان است!

 

۲۰ موزه معروف هند را بشناسید

۱۰. دریاچه اسکلت‌ها در چامولی، اوتاراکند The Lake Of Skeletons At Chamoli, Uttarakhand

دریاچه روپکوند یک دریاچه یخچالی است که در متروک‌ترین جای هیمالیا قرار دارد. اما مکان دورافتاده و خطرناک آن هیچ ربطی به تاریکی و ناامیدی مرتبط با این دریاچه ندارد. این چیزی است که در زیر آن نهفته است که باعث ترس بیشتر مردم می‌شود.

رمز و راز: هر سال حدود ۳۰۰ تا ۶۰۰ اسکلت در زیر سطح دریاچه یخ زده روپکوند دیده می‌شود. آزمایش‌های رادیوکربن و پزشکی قانونی این اجساد را به قرن پانزدهم پس از میلاد برمی‌گردانند.

نظریه: مردم محلی بر این باورند که اجساد متعلق به پادشاه و ملکه وقت کنوج است که به زیارت می‌رفتند اما بر اثر تگرگ شدید در دریاچه فرو رفتند و جان باختند.

۱۱. باران قرمز در آیدوکی، کرالا The Red Rain At Idukki, Kerala

به غیر از یک مکان با شکوه طبیعی، این منطقه سرخ به عنوان یکی از مکان‌های اسرارآمیز در هند هم شهرت دارد.

رمز و راز: باران قرمز رنگ در Idukki برای اولین بار در ۲۵ ژوئیه ۲۰۰۱ بارید و به مدت دو ماه به طور پراکنده رخ داد و هنگام باریدن لباس‌ها و ساختمان‌ها را لکه‌دار کرد. این رگبار خونی قرمز پس از جمع‌آوری توسط اهالی به آب تمیز با ذرات قرمز در پایین آن تبدیل شد.

نظریه: دانشمندان پس از تجزیه و تحلیل و بحث‌های فراوان، به یک توضیح برای این رخداد دست یافته‌اند. آنها می‌گویند که ذرات قرمز اسپورهای هوابرد جلبک محلی در حال رشد در منطقه هستند.

۱۲. حرم گلوله بابا در باندای، راجستان The Shrine Of The Bullet Baba In Bandai, Rajasthan

بولت بابا اکنون به یک زیارتگاه مقدس در راجستان تبدیل شده است. اعتقاد بر این است که این زیارتگاه معروف در جایی در راجستان وجود دارد که از مسافران محافظت می‌کند. اما چیزی که آن را منحصر به فرد می‌کند این است که مردم مجسمه‌های معمولی خدایان و الهه‌ها را در اینجا نمی‌پرستند. چیزی که آنها می‌پرستند، یک موتور سیکلت است.

رمز و راز: مردی به نام اوم سینگ راثور یا ام بانا در یک تصادف غم‌انگیز در همین نقطه در حالی که به خانه می‌رفت جان باخت. اتفاقی که در پی آن رخ داد مجموعه‌ای از اتفاقات غیرعادی بود که در آن پلیس موتور سیکلت را می‌برد. باک بنزین آن را خالی می‌کرد و آن را به زنجیر می‌بست، اما قبل از تعطیلات به همان نقطه برمی‌گشت. هر بار! هنگامی که مقامات سرانجام تسلیم شدند، مردم محلی معبدی را در اطراف این دوچرخه ساختند که اکنون به دلیل داستان پشت آن در فهرست اسرارآمیزترین مکان‌های هند قرار گرفته است.

 

بهترین مکان‌های توریستی در آگرا

۱۳. شعله جاودانه معبد جوالا جی، کانگرا The Immortal Flame Of Jwala Ji Temple, Kangra

معبد جوالا جی یک عبادتگاه مقدس واقع در هیمالیا در منطقه کانگرا است که نمونه‌ای از سایر زیارتگاه‌های جوالا جی در کشور است. اما چرا در فهرست مکان‌های اسرارآمیز هند قرار گرفته است؟

راز: گودال مرکزی از سنگ توخالی در داخل این زیارتگاه شعله‌ای را در خود نگه می‌دارد که بیش از صد سال است بی‌وقفه می‌سوزد.

نظریه: شعله در حال سوختن ذخایر گازهای طبیعی مانند متان در زیر سطح خود دارد.

۳۱ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران