در بهترین رستوران‌های آنکارا غذا بخورید

جاذبه‌های گردشگری آنکارا
در بهترین رستوران‌های آنکارا غذا بخورید

آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه و دومین شهر بزرگ آن، قلب امور بین‌المللی این کشور و همچنین یک مرکز فرهنگی پر رونق است که به لطف ترکیبی از تاریخ باستانی و شخصیت مدرن و شهری، صحنه غذاخوری متنوعی را ارائه می‌دهد. از تورهای محلی ترکی گرفته تا تعدادی از گزینه‌های منحصر به فرد غذاخوری در اینجا کار شما را برای انتخاب این که در تور آنکارا کجا و با چه بودجه‌ای می‌خواهید غذا بخورید، راحت کرده است. ما در اینجا به بررسی بهترین رستوران‌های آنکارا می‌پردازیم.

 

واشنگتون

رستوران واشنگتن که توسط بسیاری به عنوان کلاسیک‌ترین تجربه آنکارا توصیف می‌شود و افرادی مانند هیلاری کلینتون اغلب به آن رفت و آمد می کنند، در شهر قدیمی پایتخت واقع شده است. رنگ‌های ملایم و مبلمان ظریف فضای جذابی را ارائه می‌دهند که حس آرامشبخشی را القا می‌کند. به علاوه تراس فضای باز که درست بالای برج قرار گرفته به شما این امکان را می‌دهد که حین غذا خوردن از منظره بی‌نظیر و چشمگیر شهر هم دیدن کنید. واشنگتن با سابقه‌ای که به دهه ۱۹۵۰ برمی‌گردد، طی دهه‌های گذشته با ارائه قیمت معمول ترکیه در کنار نام‌های بین‌المللی، رونق گرفته است. کباب‌ها و کوفته در اینجا از غذاهای بسیار محبوب گردشگران تور آنکارا هستند.

 

۷ غذایی که باید در آنکارا امتحان کنید

واشنگتون

آدرس: Peçenek, Kaleiçi Doyran Sok. No:5 D:7, 06365 Altındağ/Ankara, Turkey

 

تریلیه (Trilye)

در وسط فلات آناتولی، صدها کیلومتر دورتر از دریا، تعداد بسیار کمی از مردم انتظار دارند که با ماهی‌های خوشمزه در رستورانی محلی غافل‌گیر شوند. با این همه افرادی که با رستوران‌های آنکارا آشنایی دارند می‌دانند که خوردن غذای دریایی در این رستوران تجربه‌ای مثال زدنی در این شهر است. جدا از این‌ها، رستوران دارای دو فضای داخلی و رو باز است که به شدت محیطی جذاب را فراهم آورده است. یک سایبان بزرگ که با چراغ‌های آبی تزئین شده، حیاط مرکزی را با درختان زردآلو و گیلاس پوشانده است، در حالی که سالن غذاخوری داخلی با پنجره‌های گسترده مشرف به فضای سبز است. در اوایل شب وقتی هنوز رستوران آنقدرها شلوغ نیست صاحب و آشپز رستوران ثریا اوزمز به خوش و بش با مهمانان می‌پردازد.

Trilye

آدرس: Kazım Özalp Mah, Kuleli Sokağı No: 32, 06680 Çankaya/Ankara, Turkey

 

Boyacizade Konağı

این ساختمانی مربوط به دوره عثمانی و کلاسیک است که با دو فضای بیرونی و داخلی می‌توانید برای لذت بردن از هوای پاک و مناظر اطراف در حیاط سنگفرش شده آن بنشینید. همانند فضای کلاسیک رستوران منو نیز از غذاهای سنتی و اصیل ترکی تشکیل می‌شود با این همه در کنار چنین منویی بخشی به سرو ماهی‌های خوشمزه اختصاص داده شده است. فرش‌های به سبک ایرانی، لوازم عثمانی، تصاویر قدیمی و ترشی‌جات، و همچنین موسیقی سنتی ترکی که به طور زنده در این رستوران پخش می شود، یک مکان به شدت کاریزماتیک را به وجود آورده‌اند.

 

خرید سوغاتی در سفر به آنکارا

Boyacizade Konağı

آدرس: Kale, Altındağ Cd., 06240 Altındağ/Ankara, Turkey

 

Hayyami Şarap Evi

این رستوران نام خود را از فیلسوف و شاعر معروف ایرانی، عمر خیام گرفته است. نور کم، بشکه‌های کلاسیک چوبی به عنوان میز و سالن غذاخوری پایین‌تر از سطح زمین از این رستوران جایی دنج و رمانتیک ساخته است. منو شامل غذاهای سنتی و بین‌المللی شده و انتخاب را برای شما آسان می‌کند. برخی از غذاهای محلی مثل سوسیس پنیری ترکی از انتخاب‌های محبوب این منو برای گردشگران تور ترکیه هستند.

Hayyami Şarap Evi

آدرس: Hayyami Şarap Evi, Bestekar Sk. No:82/B Kavaklıdere, Ankara, Turkey,

 

بالیکچیکوی

این سومین شعبه در آنکارا است که به خاطر منوی غذای دریایی‌اش بسیار مورد علاقه و محبوب مردم است. یک تراس در کنار جاده که توسط پرچین بلندی محاصره شده، فضای بیرونی را به غذاخوری داخلی متصل کرده است، در حالی که دکوری‌های دریایی و مبلمان سبک سالن‌های غذاخوری فضای داخلی رستوران را تشکیل داده‌اند. در واقع این دکوراسیون ساحلی فضای لذتبخشی را برای ناهار و عصرانه فراهم کرده که بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود کشانده است. چه کبابی باشد چه سرخ شده ماهی‌های اینجا تقریبا بیشتر سلیقه‌ها را راضی نگه می‌دارد.

 

برترین مراکز خرید آنکارا را بشناسید

بالیکچیکوی

آدرس: Balikcikoy Fahri, Abay Kunanbay Cd No:4 D:1, Kavaklıdere/Ankara, Turkey,

 

Çengelhan Brasserie

کاروانسرای چنگلهان در سال ۱۵۲۳ ساخته شد تا میزبان تجار و مسافرانی باشد که شب را در ارگ آنکارا سپری می‌کنند اما حالا تبدیل به رستوران چنگلهان شده که به موزه راحمی کوچ و سیستم حمل و نقل شهری دسترسی راحتی دارد. این یکی از نقاط کلاسیک، روشن و بسیار چشمگیر است که از سقف آن لوسترهای فلزی کلاسیک آویزان شده است. منوی رستوران شامل غذاهای سنتی دوره عثمانی و غذاهای معاصر بین‌المللی می‌شود که می‌توانید انتخاب‌های گسترده‌ای داشته باشید. اگر در گروهی پر جمعیت هستید غذاهای مختلفی سفارش دهید و با هم به اشتراک بگذارید.

Çengelhan Brasserie

آدرس: Kale, Depo Sokak, Ulus No:1, 06250 Altındağ/Ankara, Turkey

۰۳ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران