سفرهای جاده‌ای جذاب در هند برای ماجراجویان

جاذبه‌های گردشگری هند
سفرهای جاده‌ای جذاب در هند برای ماجراجویان

رفتن به یک اقامتگاه ساحلی، گشت و گذار در مراکز خرید و بازی در پارک‌های مختلف، ایده‌آل سفر برای خیلی از مسافران جهان است. اما بعضی ماجراجویان، دوست دارند دل به جاده بزنند و به شکلی متفاوت مقاصد مختلف جهان را تجربه کنند. شما در تور هند نیز می‌توانید چنین تجربه‌ای داشته باشید و در نقاط مختلف این کشور پهناور، سفرهای جاده‌ای فوق‌العاده‌ای را از سر بگذرانید. اگر می‌پرسید کدام‌ها، ما بعضی از جذاب‌ترین انتخاب‌ها را برای شما در لیست زیر آورده‌ایم.

 

بمبئی به گوا

یکی از معروف‌ترین سفرهای جاده‌ای از بمبئبی به شهر ساحلی گوا خواهد بود. همانطور که می‌دانید، تور گوا طرفداران بسیاری دارد، اما سفر جاده‌ای به این شهر زیبا، جذابیت مضاعفی برایتان خواهد داشت. سفری ۱۰ ساعته که می‌توانید به شکل‌های مختلف واردش شوید و از زیبایی‌های بین راه لذت ببرید. بخش زیادی از این مسیر در جاده‌ی Chiplun-Ratnagiri جریان خواهد داشت که تقریبا جاده‌ای ساحلی به حساب می‌آید و در مسیر هم مزارع بزرگ را خواهید دید و هم درختان نارگیل را مشاهده خواهید کرد و در نهایت به سواحل دریا می‌رسید.

 

آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم هند

بهترین زمان برای این سفر جاده‌ای: سپتامبر تا مارس

 

مانالی به له

مسیر مانالی به له به واقع یکی از زیباترین جاده‌های هند محسوب می‌شود که طول آن به ۴۷۸ کیلومتر می‌رسد و بهتر است برای طی آن، سفر جاده‌ای خود را به دو بخش تقسیم کنید. مناظر فوق‌العاده دیدنی این ماجراجویی را که به طور میانگین ۴ هزار متر بالاتر از سطح دریا انجام می‌شود، به شکلی خارق‌العاده برای شما جذاب خواهد کرد.

 بهترین زمان برای این سفر جاده‌ای: جون تا سپتامبر

 

ویشکاپاتنام تا دره آراکو

این مسیر شاید تنها ۱۱۴ کیلومتر طول داشته باشد و سه یا چهار ساعت به طول بیانجامد، اما شما در این جاده از دره‌های زیبا عبور خواهید کرد و مناظر دیدنی از تپه‌های سبز رنگ را می‌بینید. خلیج فوق‌العاده دیدنی بنگال، آبشارهای زیبا، جنگل‌هایی با درختان متنوع و مزارع کشت قهوه از دیدنی‌های مهم این مسیر محسوب می‌شود و تازه وقتی به دره‌ی آراکو می‌رسید، می‌توانید جنبه‌ی دیگری از زیبایی‌های هند را به تماشا بنشینید.

 

رعایت ۹ نکته مهم در بازدید از معابد هند

بهترین زمان برای این سفر جاده‌ای: اکتبر تا مارس

 

گواهاتی تا تاوانگ

مسیر گواهاتی تا تاوانگ یکی از سفرهای جاده‌ای همیشه پیشنهاد شده در این کشور است که حدود ۱۴ ساعت از زمان شما در سفر با تور هند را به خود اختصاص می‌دهد. جاده آنقدرها که باید خوب نیست اما زیبایی‌های طبیعی در کنار جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی در این راه بسیار هستند و شما می‌توانید، به دیدنشان رفته و یک خاطره‌ی فراموش نشدنی برای خود و همسفرتان ثبت نمایید.

بهترین زمان برای این سفر جاده‌ای: مارس تا اکتبر

 

احمد آباد به Kutch

اگر به فکر یک ماجراجویی متفاوت در هند هستید، پیشنهاد ما این است که در مسیر احمد آباد به Kutch وارد شوید. جاده‌ای که از میان صحرای نمک سفید رنگ گذشته و حدود ۷ ساعت از شما زمان خواهد برد. دیدن چنین نمای زیبا و منحصر به فردی، هر بیننده‌ای را می‌تواند به خود مجذوب کند. این جاده شاید اوایلش کمی خراب باشد اما در ادامه کامل و بسیار خوب است. همچنین شما در طول راه می‌توانید از پناهگاه ۳ هزار میمون وحشی نیز دیدن نمایید.

 

راهنمای خرید سوغات در هند

بهترین زمان برای این سفر جاده‌ای: اکتبر تا مارس

 

بمبئی تا کوه ابو

کوه ابو یک قرارگاه کوهستانی در آراوالی راجستان است و اگر به تور بمبئی رفته باشید، می‌توانید در یک مسیر جاده‌ای زیبا به این مکان بروید. البته مسیر بمبئی تا کوه ابو، طولانی‌ترین سفر جاده‌ای است که در این نوشته به شما معرفی کرده‌ایم و تا رسیدن به مقصد، بیش از ۱۲ ساعت در جاده خواهید بود. اما در این راه از ماهاراشترا، گوجرات و راجستان دیدن می‌کنید که هر کدام دنیایی از جاذبه‌ها را برایتان به همراه خواهند داشت.

مثلث طلایی هند

دهلی، آگرا و جیپور نام سه شهری هستند که به آن‌ها لقب مثلث طلایی هند را داده‌اند. سه مقصد ایده‌آل برای گشت و گذار در زیبایی‌های تاریخی این کشور پهناور که به شکل‌های مختلف می‌توانید از آن‌ها دیدن نمایید. یکی از راه‌های مرسوم شرکت در تورها مثلث طلایی هند است، اما همچنین شما می‌توانید در سفرهای ریلی با قطارهای لاکچری نیز شرکت کرده یا این که یک سفر جاده‌ای جذاب را در این مسیر که جمعا ۴۴۹ کیلومتر خواهد بود، تجربه نمایید.

 

۱۰ غذای معروف هندی در سفر به گوا

بهترین زمان برای این سفر جاده‌ای: آگوست تا مارس

۲۰ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران