۱۲ نکته مهم برای کوله‌گردی در هند

جاذبه‌های گردشگری هند
۱۲ نکته مهم برای کوله‌گردی در هند

سفر به هند را می‌توان به شکل‌های مختلفی تجربه کرد. برای خیلی‌ها، این سفر باید همراه باشد با هتل‌های بزرگ و لوکس و امکانات کامل برای بازدید از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و از طرفی، بعضی‌ها ترجیح می‌دهند در هتل‌های ارزان بخوابند و با کوله‌گردی به گوشه و کنار این کشور زیبا سرک بکشند و در طبیعت روزهای سفر خود را سر کنند. اگر شما هم اهل کوله گردی هستید و قصد دارید به این کشور زیبا و پهناور سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم، حتما این ۱۲ نکته مهم را در نظر بگیرید.

 

۱- بر اساس مقصدی که در هند انتخاب می‌کنید، چمدان خود را ببندید

آب و هوای شمال و جنوب هند تا حد زیادی می‌توند متفاوت باشد، پس حتما باید قبل از سفر با تور هند، اطلاعات کافی در مورد مقصد خود در هند کسب کرده و کوله‌ی خود را مناسب به آن‌جا ببندید. برای مثال، آب و هوای هند در فصول مختلف در مناطق کوهستانی شمال در فصل سرما ممکن است تا ۲۵ درجه زیر صفر نیز بیاید در صورتی که آب و هوای بعضی از مناطق جنوبی در تمام طول سال، هیچ گاه کم‌تر از 25 درجه نمی‌شود. همچنین یک سری نکات دیگر نیز هستند که لباس و تجهیزاتی که می‌برید، مهم خواهند بود. برای بانوانی که به کوله‌گردی در هند فکر می‌کنند، این نکته مهم‌تر نیز جلوه خواهد کرد چون در بعضی از مقاصد هند، پوشش کامل‌تر پیشنهاد می‌شود.

۲- در هند، غذاهای محلی بخورید

مردم هند، بازه‌ی گسترده‌ای از انواع غذاهای محلی هند دارند که از غذاهای گیاهی هندی تا انواع غذاهای گوشتی را شامل می‌شوند. برای صرف غذا به سراغ گزینه‌هایی بروید که محلی‌ها نیز از ان‌ها می‌خورند. غذاهای ارزان، خوشمزه و مفیدی که هزینه‌ی بسیار پایینی نیز دارند. البته نیازی نیست حتما این کار را در دکه‌های خیابانی انجام دهید، غذاخوری‌های متنوعی در جای جای هند هستند که به فروش غذاهای محلی خوشمزه با قیمت مناسب پرداخته و فضای تمیزی نیز دارند. همیشه دنبال جاهایی باشید که شلوغ هستند و بیشتر مورد نظر مردمند و از نشان کردن رستوران‌های خاص در مقصد خود، قبل از سفر به هند نیز غافل نشوید.

۳- گیاه‌خواری در طول سفر به هند را نادیده نگیرید

نیاز نیست حتما گیاه‌خوار باشید تا به فکر خوردن میوه‌ها و سبزی جات به جای گوشت در طول سفر باشید. با توجه به تفاوت ذائقه مردم هند، خیلی اوقات غذاهای این کشور به ما ایرانی‌ها نمی‌سازد، به همین دلیل، رو آوردن به غذاهای کاملا گیاهی یا حتی میوه‌های متنوعی که در این کشور وجود دارد، یک گزینه‌ی عالی خواهد بود. پانی پوری یکی از غذاهای معروف هندی در رستوران‌های این کشور است که به صورت کاملا گیاهی پخت می‌شود و البته که به هر گوشه از این کشور بروید، انواع میوه‌های خوشمزه برای خرید پیدا خواهید کرد.

۴- بردن دستمال کاغذی به هند را جدی بگیرید!

به جز هتل‌های خوب و رستوران‌های لوکس، خبری از دستمال کاغذی در سرویس‌های بهداشتی هند نیست و اگر قصد کوله گردی و رفتن به جاهای ارزان‌ قیمت و گشت و گذار در جاهای دور افتاده هستید، باید چند رول دستمال کاغذی با خودتان به هند ببرید! حتی خیلی از فروشگاه‌ها شهرهای کوچک نیز کم‌تر دستمال کاغذی برای فروش ارائه می‌کنند!

۵- جوشاندن آب قبل از نوشیدن در هند

خیلی‌ها فکر می‌کنند، مسمویت غذایی یا نساختن غذا در هند، بزرگ‌ترین مشکل است اما آب نیز یکی دیگر از مسائلی هست که باید به آن توجه داشته باشید. آبی لوله کشی در هند خوراکی نیست و حتی پیشنهاد می‌شود برای مسواک زدن نیز از آن استفاده نکنید و به سراغ آب بطری بروید. اگر در هرجایی و به هر دلیلی این امکان برایتان وجود نداشت، آب را بجوشانید و بعد از استفاده کنید. نکته دیگر این که، قبل از خرید بطری آب، حتما ببینید که پلمب آب باز یا شل نشده باشد. متاسفانه دوباره پر کردن بطری‌ها امری‌ست که در هند انجام می‌شود و به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود، حتما به خوبی بطری را وارسی کنید. در آخر، اگر به رستوران‌های ارزان قیمت می‌روید، درخواست یخ برای نوشیدنی خود نکنید، چون این یخ‌ها با آب لوله کشی درست می‌شوند.

۶- حتما ضد عفونی کننده دست الکلی در هند همراه داشته باشید

در گذشته این ضد عفونی‌ کننده‌ها بسیار کم‌تر مورد استفاده قرار می‌فت اما بعد از کرونا، حالا خیلی‌ها به همراه داشتنش عادت کرده‌اند و خب بهتر است این عادت را در تور هند نیز داشته باشید. مخصوصا اگر قصد دارید به جاهای دور افتاده بروید، کمپ کنید یا در هر گوشه‌ای از این کشور به صرف غذا بپردازید (مخصوصا به سبک هندی‌ها که با دست غذا می‌خورند) حتما باید ضد عفونی کننده همراه داشته باشید تا به مشکل نخورید. در خود هند نیز این ضد عفونی کننده‌ها به فروش می‌رسند، اما یک ظرف کوچک از آن را در چمدان همراه ببرید.

۷- نگذارید اتفاقات کوچک، سفر شما به هند را خراب کند

در تازه‌ترین آمارها، جمعیت هند نزدیک به ۱.۳ میلیارد نفر برآورد شده و تنها در بمبئی، ۱۸ میلیون نفر زندگی می‌کنند. با این تعداد آدم، ممکن است در گوشه‌ای از این کشور و در مسیرهای پر رفت و آمد یا در اتوبوس و مترو، به مشکلاتی برخورد کنید. سعی کنید با رویی گشاده و بدون این که خود را درگیر چیزی کنید، از این گونه اتفاقات گذر کنید تا سفر شما خراب نشود. مخصوصا برای کوله گردها که بیشتر میان مردم هستند، این مورد، مسئله‌ای مهم جلوه می‌کند.

۸- استفاده از قطار در سفر به هند

استفاده از مسیرهای ریلی برای جا به جایی بین شهرهای مختلف، یکی از بهترین و ارزان‌ترین راه‌ها برای رفتن به جاهای مختلف در هند است. بهتر است اگر قصد جا به جایی بین شهرهای مختلف را دارید و می‌خواهید در طول تور هند، از چندین مقصد گردشگری بازدید کنید، حتما مسیرهای ریلی را بدانید و ساعت خود را با ساعت حرکت قطارها تنظیم کنید. بهتر است برای رفت و آمد بلیط‌های درجه یک و دو را تهیه کنید و از اقامت در واگن‌های درجه سه دوری کنید چون شرایط خوبی ندارند. با توجه به هزینه‌ی بسیار پایین قطارهای عادی در هند، گرفتن بلیط‌های درجه یک و دو واقعا کار سختی نیست.

۹- در هند، قیمت همه چیز را از قبل طی کنید

اگر می‌خواهید در سفر به هند، سرتان کلاه نرود، حتما قبل از سوار شدن به تاکسی باید مبلغ تمام شده را طی کنید. این مهم البته در موارد دیگر نیز صدق می‌کند. برای مثال، برای رفتن به بعضی جاها در هند، حتما نیاز به راهنما پیدا خواهید کرد و باید مبلغ تمام شده برای این کار را نیز با وی طی کنید تا در نهایت، پول بیش از حد از شما نگیرند. اگر به رستورانی می‌روید که منو آن قیمتی ندارد، قبل از سفارش هر غذایی، قیمت‌ها را بپرسید. در بازار هم اگر برای خرید وسایل رفتید، عموما جا برای تخفیف وجود دارد و بد نیست که کمی با فروشنده جچانه بزنید.

۱۰- شرکت در فستیوال‌های مختلف کشور هند

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به تور هند، یک بعد تازه و جذابیت بیشتر بدهید، شرکت در فستیوال‌های مختلفی است که در این کشور برگزار می‌شود. بسیاری کوله گردها در سفر به هند، سعی می‌کنند در زمان‌هایی همچون فستیوال رنگ‌ها در هند یا فستیوال‌های موسیقی در هند خود را به این کشور برساند. اگر در چنین ایامی به هند بروید، شک نکنید که از تصمیم خود پشیمان نمی‌شوید. ۸۰ درصد مردم این کشور هندو هستند و اکثر فستیوال‌های آن‌ها نیز مربوط به همین دین و خدایان و الهگان باستان است. فستیوال هولی یا همان فستیوال رنگ‌ها جزو بزرگ‌ترین و معروف‌ترین جشن‌های آن‌هاست که در اکثر جاهای کشور برگزار شده و خیلی‌ها از کشورهای مختلف به آن‌جا می‌آیند. البته فستیوال‌های موسیقی نیز اصلا کم نیستند و هر کدام در مقطع زمانی خاص و در جایی از این کشور برگزار می‌شوند.

۱۱- انتخاب مقاصد ساحلی برای سفر به هند

شهرهای معروف ساحلی در هند همچون گوا، از جمله انتخاب‌های محبوب برای کوله گردها در هند به حساب می‌آید و دلیل آن نیز شرایط و امکانات این گونه مقاصد است. در گوا اگر چه هتل‌های لوکس و باشکوه زیادی وجود دارند اما از آن طرف، خوابگاه‌های و هتل‌های ارزان برای کوله‌گردها در نظر گرفته شده و ساحل نیز همیشه برای گردشگران مملو از فعالیت‌های مختلف است. اگر اهل موج سواری و فعالیت‌هایی از این دست باشید، حسابی در گوا به شما خوش خواهد گذشت و می‌توانید، ساعت‌های زیادی را همراه دیگر توریست‌ها در این سواحل آفتابی سر کنید. همچنین جشن‌های شبانه‌ی بزرگ و شلوغ گوا را نیز از یاد نبرید که جوان‌های زیادی هر شب تا پاسی از صبح خود را در آن‌جاها سر می‌کنند. برای سفر به گوا پیشنهاد می‌کنیم مقاله ۷ نکته ضروری که پیش از سفر به گوا باید بدانید را نیز مطالعه کنید.

۱۲- امنیت در سفر به هند

برای کوله‌گردی در هر کشوری باید حتما نکات امنیتی را رعایت کنید. به طور کلی همراه داشتن مبلغ زیادی پول نقل، کار درستی نیست و تا جای ممکن باید کارت اعتباری همراه داشته باشید. حتما در طول سفر، یک سیم کارت اعتباری هندی بگیرید تا بتوانی در مواقع لزوم، تماس اضطراری برقرار کنید. شماره اضطراری در هند 112، شماره پلیس 100، شماره آتش نشانی 101 و شماره آمبولانس 102 است. بانوان بهتر است برای کوله گردی تنها به نقاط دور دست نروند و همچنین پوشیدن لباس‌های مناسب و نسبتا پوشیده نیز پیشنهاد می‌شود. همچنین برای مکان‌های ناشناش و طبیعت گردی در نقاط مختلف، بهتر است با گرفتن یک راهنمای کار بلد، مشکلات احتمالی را کم کنید و در مسیر درست قدم بگذارید.

منبع ۱

منبع ۲

۱۱ فروردین ۱۴۰۲

نظرات کاربران