۵ نکته مهم برای کسانی که اولین بار است به هند سفر می‌کنند

جاذبه‌های گردشگری هند
۵ نکته مهم برای کسانی که اولین بار است به هند سفر می‌کنند

زیبا، تاریخی، شلوغ، دیوانه‌وار و البته یکی از جاهایی که حتما یک بار در زندگی‌تان باید ببینید. این وضعیت هند باشکوه است، جایی که سالانه میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان را به خود می‌بینید و با اماکن خارق‌العاده‌ای که دارد، از مهم‌ترین مقاصد گردشگری دنیا به شمار می‌رود. برای سفر به این کشور پهناور، چیزهایی زیادی وجود دارد که باید از قبل بدانید، اما ما در نوشته‌ی امروزمان به ۵ نکته مهم اشاره می‌کنیم، نکاتی که اساس سفر شما با تور هند را می‌تواند دستخوش تغییر کند.

 


۱- مراقب باشید


هند با اینکه کشوری بسیار زیبا و متفاوت است و در آن می‌توانید چندین شگفتی منحصر به فرد را به تماشا بنشینید، اما با جمعیت بیش از یک میلیارد نفری، همیشه دزدها یا کلاه‌بردارانی نیز در خود دارد که سعی می‌کنند سر شما را کلاه بزارند. شما باید در همه حال حواستان به کارهایتان باشد. برای مثال تاکسی‌ها یا ون‌هایی که به شما پیشنهاد می‌کنند تا به هتل یا مغازه‌ای خاص بروید، عموما قصد دارند شما را به جایی ببرند که قیمتی نامتعارف داشته و این وسط چیزی گیر خودشان بیاید. یا وقتی پیشنهادی به شما می‌شود که آنقدر ارزان است که بعید به نظر می‌رسد، حتما مشکلی دارد. نکته این جاست که همیشه باید آرامش خود را حفظ کنید و با دید باز به قضایا نگاه کنید. مخصوصا در شهرهای شلوغ ممکن است سریع کلافه شوید، قدری آب بنوشید، خود را خنک نگه دارید و با آرامش کارها را انجام دهید تا به هیچ وجه مشکلی نداشته باشید.

 

زیباترین مقاصدی که برای سفر به هند می توانید انتخاب کنید

 

 هند

 


۲- با آرامش از اماکن دیدن کنید


خیلی از کسانی که به هند سفر می‌کنند، سعی دارند تا با یک برنامه‌ریزی فشرده از بیشترین جاهایی که امکان دارد دیدن کنند. واقعیت این است که اگر یک یا دو جا را با آرامش ببینید، بسیار بهتر است تا چندین مکان را سریع و گذرا تماشا کنید. مخصوصا در هند که بعضی از ابنیه آن، آنقدر پیچیده و مملو از زیبایی هستند که باید به آرامی آن‌ها را واکاوی کرد.

 

رویایی‌ترین جاذبه‌های گردشگری تور هند در تابستان 98

 

هند

 


۳- از شلوغی دوری کنید


جدا از این که هند بیش از یک میلیارد نفر جمعیت دارد، گردشگران بسیار زیادی نیز سالانه به آن جا سفر می‌کنند، پس شلوغی یکی از مهم‌ترین مشکلات شما خواهد بود، مخصوصا اگر زمان فستیوال یا برنامه‌ای خاص به هند سفر کنید. همیشه راه‌هایی هست که از جمعیت دوری کنید، برای مثال جاهایی هستند که عموما از دیگر مناطق خلوت‌تر بوده و زیبایی‌های خاص خود را دارند و شما می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. از طرفی برای دیدن مراکز مهم هر شهر همچون نماد عشق تاج محل ، بهتر است ساعات اولیه صبح را انتخاب کنید، زمانی که کم‌ترین جمعیت ممکن به آن محل مراجعه می‌کنند.

 

 دیدنی‌های آگرا جز تاج محل کدام‌ها هستند؟ 

 

هند

 


۴- سلامت بمانید


مسافران زیادی به هند سفر کرده و از خرابی معده‌هایشان گفته‌اند. چند راهکار است که شما به راحتی می‌توانید از این قضیه دوری کنید. اولین اینکه هیچ وقت آب شیر را نخورید و حتما از بطری‌های برندهای معتبر استفاده کنید. حتی میوه‌هایی که می‌بینید با آب شیر شستشو می‌شوند را نیز میل نکرده و خود میوه‌ها را با آب بطری بشویید. اگر معده حساسی دارید، بهتر است تنها از بستنی‌های بسته‌بندی استفاده کرده و بستنی‌های خیابانی را میل نکنید. نیاز نیست غذاهای خیابانی هندی را بایکوت کنید، چون این غذاها بخشی از جذابیت سفر به هند هستند، اما حتما از جاهایی غذا تهیه کنید که استانداردهای پاکیزگی را به وضوح در آن‌ها ببینید. نگران نباشید، چنین دکه‌هایی در هند زیاد هستند فقط باید با دنبالشان باشید. اگر گیاه‌خوار هستید، به یکی از بهترین کشورهای دنیا سفر کرده‌اید چون خیلی از جمعیت هند گیاه‌خوار هستند. با این حال بهتر است از میان خیل غذاهای متنوع گیاهی، آن‌هایی که پخته یا سرخ می‌شوند را انتخاب کنید.

 

۶ رستوران برتر دهلی برای خوردن لذیذترین غذاهای دریایی

 

 هند

 


۵- مسیرهای مورد علاقه خود را برگزینید


هند کشوری پهناور بوده و هر جای آن دیدنی متفاوت دارد. به همین دلیل است انتخاب مقصد از اهمیت بالایی برخوردار بوده و شدیدا به سلیقه شما بستگی دارد. برای مثال خیلی‌ها مثلث طلایی هند را پیشنهاد می‌کنند، سفری خاطره‌انگیز که شما را به دیدن چندین شگفتی مهم و سه شهر بسیار ارزشمند هند می‌برد. با این حال همه می‌دانیم اگر اهل جشن‌های شلوغ و سواحل دیدنی باشید، باید به سراغ گوا در هند بروید یا اگر می‌خواهید از حیات وحش دیدن کنید و به سافاری بروید، مادهیا پرادش در راجستان بهترین گزینه برایتان خواهد بود.

 

 

هند

 

 

برای این کار کمی تحقیق کنید و سپس مطمئن باشید که بر اساس سلیقه‌تان، جایی مناسب خود در این کشور پیدا خواهید کرد.

۱۰ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران