برترین فعالیت‌ها در موندوک بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
برترین فعالیت‌ها در موندوک بالی

با این که خیلی‌ها تصورشان از تور بالی معطوف به یک سواحل زیبای این جزیره است، اما بسیاری زیبایی واقعی "جزیره خدایان" را در کوهستانش جستجو می‌کنند، جایی که برکه‌های زیبا، آبشارهای دیدنی و جاذبه‌های متعددی در آن‌جا واقع شده است. یکی از مکان‌های خاص کوهستانی در بالی موندوک است که از جاهای پرطرفدار در میان توریست‌های ساکت‌تر بوده، مکانی سرسبز و زیباست و البته دیدنی‌های زیادی در خود دارد که ما قصد داریم ۷ نمونه از بهترین‌های آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

 

چطور به موندوک برویم؟

قبل از هر چی باید بدانیم که چطور می‌توان به موندوک بالی رفت. مسلما برای این کار می‌توانید از ماشین‌های کرایه‌ای استفاده کنید اما دو راه حل بهتر هم هست. اگر زمان خیلی زیادی ندارید و می‌خواهید مستقیم به سراغ بهترین جاذبه‌های موندوک بروید، حتما در تورهای خصوصی شرکت کنید و اگر اهل ماجراجویی هستید، بهتر است یک موتورسیکلت سبک اجاره کرده و دل به کوهستان بالی بزنید. همچنین امکان رفتن با تاکسی‌های اینترنتی نیز برایتان وجود دارد که خیلی ارزان‌تر از تاکسی‌های معمولی خواهد بود. شما از اوبود باید به سمت موندوک بروید و حدودا یک ساعت به طول می‌انجامد تا به این منطقه برسید.

با این تفاصیل، به معرفی برترین جاذبه‌های موندوک بپردازیم:

 

بهترین هتل‌های کوتا برای اقامت در بالی

آبشارهای موندوک

شمال بالی بهترین منطقه در این جزیره برای بازدید از آبشارهایی دیدنی بالی است. آبشارهای دو قلوی بانیومالا (Banyumala)، آبشار موندوک و چند آبشار کم‌تر شناخته شده در این محل وجود داشته که هر کدام از دیگر حدود نیم ساعت فاصله دارند. شما در یک تور نیم روزه می‌توانید از این آبشارها دیدن کرده، در بعضی از آن‌ها آبتنی کنید و البته عکس‌هایی خاطره‌انگیز برای خود ثبت نمایید.

معبد آبی معروف موندوک

معبد اولون دانو براتان (Ulun Danu Bratan) که در دریاچه تامبلینگان (Tamblingan) واقع شده، یکی از زیباترین معابد بالی و از معابد معروف در آسیا محسوب می‌شود. ظاهر این معبد در روزهای مختلف سال متفاوت خواهد بود چون در فصل بارانی سطح آب بالا آمده و بخش‌های بیشتری از خشکی آن زیر آب دریاچه می‌رود. یکی از دلایلی که حتما باید صبح زود به موندوک بروید، بازدید از معبد اولون دانو براتان است، چون زیبایی این مکان در نزدیکی طلوع صبح، واقعا چشم نواز خواهد بود.

تاب موندوک

بر بالای تپه‌های موندوک شما مناظر فوق‌العاده‌ای از بالی را مشاهده خواهید کرد. جاهای زیادی هستند که می‌توانید در آن‌ها، جلوی این منظره‌ی زیبا عکس‌های دیدنی بگیرید. با این حال سوار شدن بر روی تاب موندوک، تجربه‌ی سواری بر بالای چنین تپه‌ای و البته عکاسی در این محل، از آن چیزهایی است که باید در لیست کسانی باشد که به این منطقه می‌روند.

 

اجاره‌ی موتور برای گشت و گذار در بالی

دروازه هاندارا (Handara)

دروازه هاندارا یکی از معروف‌ترین نقاط بالی است که احتمالا عکس‌های آن را به وفور در اینترنت دیده باشید. این مکان در ورودی یک زمین گلف بزرگ واقع شده و پیشنهاد ما این است که حتما در ساعات اولیه صبح و در روزهای وسط هفته به این مکان بروید تا درگیری شلوغی‌های معمول نشده و خیلی راحت‌تر بتوانید این عکس نمادین که هر مسافر بالی باید ثبت کند را بگیرید. البته برای عکاسی در این محل باید مبلغ حدودا ۲ دلاری را پرداخت نمایید.

تماشای طلوع خورشید در کوه باتور

کوه باتور در ۱۷۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و در واقع یک کوه آتشفشانی محسوب می‌شود. بسیاری از تورهای خوب خصوصی برای موندوک به شیوه‌ای برنامه‌ریزی می‌شوند تا شما بتوانید منظره‌ی زیبای طلوع خورشید را در این محل تماشا کنید.

قهوه بالی

موندوک به یک چیز دیگر نیز معروف است و آن هم مزارع قهوه‌ای است که در این منطقه وجود دارد. خاکی که با مواد معدنی آتشفشانی آغشته شده، یک مکان حاصل خیز و عالی برای پرورش انواع محصولات از جمله قهوه درست کرده است. پس بهتر است به این مزارع رفته و حتما از قهوه‌ای که در آن محل فروخته می‌شود استفاده کنید. البته به هیچ وجه در جاهایی که با عنوان Luwak Coffee علامت گذاری شده چیزی خرج نکنید، قهوه‌هایی که در این محل‌ها ارائه می‌شوند، حاصل آزار رساندن و زندانی کردن حیوانات در قفس‌های کوچک بوده و از آن‌ها در پروسه‌ی تولید قهوه به شکلی خاص استفاده می‌شود.

 

سفری جذاب به جزایر گیلی در بالی

پیاده روی در طبیعت

و در نهایت حتما به گشت و گذار در طبیعت زیبای موندوک نیز بروید. اگر در تورهای گردشگری باشید، حتما به مسیرهای خوب برده خواهید شد تا بتوانید به راحتی به نقاط دیدنی برسید و از زمان خود حداکثر استفاده‌ی ممکن را ببرید.

۲۸ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران