برترین فعالیت‌ها در نوسا پنیدا بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
برترین فعالیت‌ها در نوسا پنیدا بالی

نوسا پنیدا یکی از جاهای درخشانی است که در تور بالی می‌توانید به دیدنش بروید. در سال‌های اخیر به خاطر معروفیت یکی دو تا از سواحل این منطقه، نوسا پنیدا بیش از پیش به چشم آمده و گردشگران خیلی بیشتری از این محل دیدن می‌کنند. اما برای آن‌هایی که تا به حال به این بخش از جزیره نرفته و قصد دارد در تور بالی از آن‌جا دیدن کنند، این سوال پیش می‌آید که چه فعالیت‌هایی می‌توانید در نوسا پنیدا انجام داد؟ دنبال جواب این سوال در نوشته‌ی امروز ما باشید.

 

ساحل الماس

درست مقابل ساحل صخره‌ای آتو (Atuh) یکی از زیباترین سواحل دنیا یعنی ساحل الماس در نوسا پنیدا واقع شده است. از بالای صخره‌های یاد شده، شما می‌توانید، زیباترین نمای ممکن از این ساحل را ببینید. خوشبختانه از سال ۲۰۱۸ پله‌هایی برای رفتن به بالای این بخش درست شده تا خیلی راحت‌تر بتوانید به آن بالا برسید. البته در آخر حتما به خود ساحل بروید و در آب شفاف آن، کمی شنا کنید.

 

بهترین هتل‌های ارزان قیمت در بالی

شنا و شیرجه در ساحل آتو

ساحل آتو یکی از محبوب‌ترین سواحل این منطقه برای شنا است. همچنین، خیلی از آن‌ها که اهل شیرجه از روی صخره هستند، می‌توانند جاهای خوبی برای این کار در اطراف ساحل پیدا کنند. در واقع این ساحل در میان دو بخش صخره‌ای پنهان شده و همین به زیبایی‌های آن می‌افزاید.

تپه تله‌توبیز (Teletubbies)

اگر قصد دارید نمایی زیبا از غروب خورشید را تماشا کنید، این تپه‌ی زیبا محلی عالی برای شما خواهد بود. تپه‌ای سرسبز که خورشید درست پشت مزارع برنج پلکانی‌اش غروب می‌کند و در سمتی دیگر نمایی دیدنی از بالی را برایتان به نمایش می‌گذارد.

 

۸ مکان برای خوردن بهترین برگرهای بالی

ساحل کلینگکینگ یا همان ساحل تیرکس

ساحل کلینگکینگ از جمله جاهای خاص در بالی است و آن هم به دلیل صخره‌ای است که روی این ساحل قرار گرفته و از بالا شبیه به یک تیرکس است. از همین رو بالای تپه و جایی که می‌توان این منظره را مشاهده کرد، خود از جاهای پرطرفدار در تور بالی به شمار می‌رود. البته رفتن به این ساحل کمی سخت است، چون مسیر منتهی به آن از میان تپه‌ها می‌گذرد و از جایی همچون اوبود بالی، باید ۴۰ دقیقه ماشین سواری کنید تا به نزدیکی آن‌جا برسید.

استخر طبیعی تمبلینگ (Tembeling)

این استخر طبیعی از آن دست جاهای ارزشمندی است که از دید گردشگران پنهان مانده و از همین جهت، عموما وقتی به آن‌جا می‌روید، هم می‌توانید در آرامش کمی شنا کنید و هم عکس‌هایی زیبا بگیرید. این استخر طبیعی با آبی شفاف و فوق‌العاده در دل جنگل بوده و همچون نگینی، در این محیط سرسبز و امن نگهداری می‌شود.

 

اجاره‌ی موتور برای گشت و گذار در بالی

ساحل تمبلینگ

اما ۵ دقیقه دورتر از این استخر طبیعی زیبا، ساحل سفید و زیبای تمبلینگ واقع شده که می‌توانید برای چند ساعتی در فضای آرامش بخش و عموما خلوتش استراحت کرده و عکس‌هایی زیبا بگیرید. در این مسیر و همچنین در نزدیکی ساحل، جاهای دیدنی زیادی هستند که مخصوصا برای عکاسی مناسب بوده و می‌توانند کارهای ارزشمندی برای اینستاگرامتان به همراه داشته باشند.

اقامت در خانه درختی روماه پوهون (Rumah Pohon)

درست ۵ دقیقه دورتر از ساحل آتو، یک خانه‌ی درختی فوق‌العاده زیبا واقع شده که نمایی تقریبا ۳۶۰ درجه از نوسا پنیدا را برایتان به ارمغان خواهد آورد. شاید این خانه‌ی درختی، به اندازه‌ی هتل‌های ۵ ستاره تجملی نباشد، اما بدون شک یک جای فوق‌العاده خاص و منحصر به فرد برای اقامت در سفر به بالی خواهد بود و تجربه آن، با هیچ جای دیگر قابل مقایسه نیست.

 

۱۰ فعالیت رایگان و متفاوت در بالی

معبد زیرزمینی گوا گیری پوتری (Goa Giri Putri)

در شمال پنیدا، یک معبد زیرزمینی بسیار جالب واقع شده به نام گوا گیری پوتری که کم‌تر نام آن را در میان جاذبه‌های بالی دیده‌ایم. این مکان مذهبی برای خود مردم بالی بسیار اهمیت دارد و اگر بتوانید خود را به آن‌جا برسانید، از زیبایی آن شگفت‌زده خواهید شد. این معبد کاملا درون یک غار واقع بوده و همان‌جا تندیس‌ها و اشیاء مختلف وجود دارد و یک نور پردازی زیبا نیز برایش در نظر گرفته شده است.

آبشار پگویانان (Peguyanan)

و در آخر پیشنهاد می‌کنیم اگر به نوسا پنیدا می‌روید، حتما از آبشار زیبا پگویانان نیز بازدید کنید، البته اگر ترس از ارتفاع ندارید. برای رفتن به این مکان باید از مسیر پلکانی آهنینی که روی صخره به پایین می‌رود حرکت کنید تا به محل آبشار برسید و بتوانید این نمای حیرت انگیز را مشاهده نمایید.

 

۷ غذای خیابانی محلی در بالی

۰۵ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران