فرار از شلوغی توریستی در کرابی

جاذبه‌های گردشگری کرابی
فرار از شلوغی توریستی در کرابی

بین دو نقطه داغ گردشگری پوکت و سورت تانی، استان کرابی در حاشیه دریای آندامان جایی عالی برای تعطیلات ساحلی و گرفتن آرامش از طبیعت است. کرابی کمی از همه چیز دارد، از سواحل کلاس جهانی بگیرید تا گزینه‌های زیبا برای پیاده روی و بازارهای شلوغ که هرچه بخواهید می‌فروشند. شما هرگز از سفر با تور کرابی پشیمان نخواهید شد زیرا تمام آن چیزی که می‌خواهید را به شما ارائه می‌دهد طبیعت آن به حدی زیباست که حس می‌کنید بهشت گمشده را روی زمین یافته‌اید. اما با تمام این همه ویژگی‌های مثبت و جذابی که گفتیم شاید شلوغی توریستی و مسافرانی که هر طرف سوار بر قایق می‌روند کمی بر کیفیت آرامش شما طی سفر تاثیر بگذارد. اما نگران نباشید هر چیزی راه حلی دارد.

 

درست برنامه ریزی کنید

اگر در اوج فصل گردشگری به کرابی سفر می‌کنید کارهای کمی برای فرار از شلوغی توریستی هست که می‌توانید انجام دهید. با این همه اگر بتوانید زمان سفرتان را تغییر دهید دست کم اطمینان دارید برای رزرو یک میز در ساحل مجبور نیستید با دیگران به رقابت بپردازید. اگرچه خارج از فصل گردشگری که باران‌های فصلی اتفاق می‌افتد اما واقعا آن طور نیست که شما همه چیز را از دست بدهید. البته این وضعیت کاملا شانسی است ممکن است روزی به خشکی کویر باشد و روزی باران‌های سنگین ببارد اما باز هم می‌توان برنامه ریزی کرد تا روزهای آفتابی به سواحل بروید و در رستوران‌های خلوت آزادانه دور میز و صندلی دلخواه‌تان بنشینید و از محیط و هوا لذت ببرید. حتی روزهای بارانی هم بیکار نخواهید بود و می‌توانید به فعالیت‌های فضای بسته مثل بازدید از گالری‌ها، موزه و مراکز خرید دیدن کنید. در این دوره قیمت‌ها از هر جهت نیز ارزان‌تر خواهد بود.

 

فعالیت‌های متفاوت و جذاب در کرابی

زمان بندی همه چیز است

کرابی کارهای زیادی برای انجام دادن دارد، بنابراین اگر قصد دارید از یکی از مقاصد محبوب مانند استخر زمرد کرابی بازدید کنید، پس در طول روز که مردم محلی مشغول کار هستند یا در مدرسه و دانشگاهند به گردش و بازدید بروید فرصت بیشتری داشته باشید که از فضای شخصی و حریم خصوصی زیادی لذت ببرید. در حالی که اگر در ساعت تعطیلی و یا روزهای تعطیل مثل آخرهفته به چنین نقاطی بروید با شلوغی بیش از تصورتان روبرو خواهید شد. همچنین وقتی حرف از جاهایی مثل خلیج مایا به میان می‌آید باید هر زمان دیگری را بیخیال شوید و صبح زود خودتان را به آن برسانید و در فضای آرام و نسیم صبحگاهی از قایق سواری لذت ببرید. بسیاری از تورهای گردشی متخصص قایق سواری صبحگاهی هستند بنابراین درباره این که چه انتظاری از گردش خود دارید با آن‌ها صحبت کنید.

از مسیرهای توریستی دور شوید

اگرچه که خلیج مایا و ساحل آئو نانگ به وضوح خیره کننده و پر تردد هستند اما حقیقت این است که تمام کرابی همینقدر زیبا و دیدنی است اما بقیه نقاط به شهرت جایی مثل خلیج مایا نرسیده‌اند. بنابراین از این مسیرها دور شوید و به جاهای کم جمعیتی بروید که بتوانید فضای بیشتری برای خودتان داشته باشید. مخصوصا این که کرابی دارای چندین ساحل بسیار زیبا است که کم‌تر توریستی هستند ولی به همان اندازه زیباست. سواحلی مانند Tub Kaek ممکن است کاملا مشابه خلیج مایا نباشند، اما هنوز هم به شکل غیرقابل انکاری بسیار زیبا هستند و از همین موقعیت‌های دریا و آفتاب درخشان و آب‌های کریستالی در خود جای داده‌اند. به همین ترتیب با کمی کاوش می‌توانید در رستوران‌های خلوت‌تری غذا بخورید و زمان بیشتری برای لذت بردن از هر چیزی داشته باشید. در نظر بگیرید که رستوران‌های معروفی که ۵ ستاره در سایت تریپ‌ادویزور گرفته‌اند به شدت در تیررس گردشگران و مردم محلی قرار دارند و همیشه خدا شلوغ هستند. پس بسنجید چه چیزی می‌خواهید لذت بردن از غذای تایلندی در محیطی آرام و یا رفتن به جایی شلوغ و معروف.

 

۱۰ کافه‌ی شبانه کرابی که در سفر به این جزیره باید به آنها بروید

جایی بمانید که کم‌تر توریستی است

رزرو هتل در قلب آئو نانگ تنها باعث می‌شود تا بین گردشگران و تمام آنچه که آنها به ارمغان می آورند شامل موسیقی با صدای بلند، دستفروش‌های خیابانی و جوی پر هیاهو محاصره شوید. بنابراین اگر در سفر با تور تایلند به دنبال آرامش هستید برای شما بهتر است که از چنین جاهایی کمی فاصله بگیرید. اگر کمی آرامش بیشتر می‌خواهید به جای ساحل آئو نانگ در مناطق Ao Thalane ، Klong Muang یا Tub Kaek یک هتل خانگی رزرو کنید، یا اگر به دنبال تجربه‌ی چیزی اصیل‌تر هستید در شهر کرابی بمانید. محبوبیت هرکدام کم‌تر از آئو نانگ است اما هنوز کارهای زیادی از کوهپیمایی گرفته تا کایاک سواری در جنگل های مانگرو دارد که می‌توانید انجام دهید. همه این مکان‌ها هنوز فقط یک سفر کوتاه هیجان انگیز به آئو نانگ فاصله دارند اما ماندن در آن‌ها باعث می‌شود که تجربه‌ای کاملا متفاوت داشته باشید.

۰۶ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران