اطلاعات ضروری درباره کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
اطلاعات ضروری درباره کوش آداسی

این شهرستان ساحلی جذاب و زیبا که در امتداد سواحل دریای اژه قرار گرفته یکی از مقاصد محبوب و تابستانی تور ترکیه محسوب می‌شود که طی سال‌های اخیر مورد توجه و استقبال مسافران خارجی منطقه قرار گرفته است. این شهر ساحلی با داشتن آب‌های آبی کریستالی، سواحل ماسه سفید و تفریحات آبی و امکانات مدرن تبدیل به جایی لوکس و رویایی برای فرار از مراکز اصلی همچون استانبول شده است. اما از تور کوش آداسی چه چیزهایی می‌دانید؟ در این مقاله شما را مختصر و مفید با این شهرستان آشنا خواهیم کرد.

 

موقعیت جغرافیایی

کوش آداسی شهرستانی با ۲۶۴ کیلومتر مربع وسعت است که در ارتفاع ۱۱ متری از سطح دریا واقع شده و جزو استان آیدین ترکیه محسوب می‌شود. همچنین کوش آداسی در فاصله ۷۱ کیلومتری شهر آیدین قرار گرفته و از شمال با سلجوق و پاموجاک و از جنوب با شبه‌جزیره دیلک همسایه است و از آنجایی که فاصله بسیار کمی با جزایر یونانی دارد مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

 

۸ تور برای دیدن حیات وحش کوش آداسی

آب و هوای کوش آداسی

هر دو آب و هوای مدیترانه‌ای و اژه‌ای دارای آب و هوایی معتدل و معمولی با زمستان‌های نه چندان سرد و تابستان‌های گرم هستند که دمای هوا در تیر و مرداد تا ۴۰ درجه سانتیگراد گرم می‌شود. اگرچه در تابستان‌های گرم خبری از بارندگی نیست اما زمستان‌ها بارندگی به صورت باران رخ می‌دهد ولی عموما بارش برف در کار نخواهد بود. کوش آداسی از شهرستان‌های استان آیدین است اما نزدیک‌ترین مرکز هواشناسی به آن ازمیر است.

ماه‌های گردشگری در کوش آداسی

فصل گردشگری در کوش آداسی مربوط به نیمه اول سال و با آمدن بهار دل انگیز و معتدل آغاز می‌شود اما اوج آن ماه‌های تیر، مرداد و شهریور است.

 

بهترین هتل‌های مرکز شهر کوش آداسی

بهترین زمان سفر به کوش آداسی

این که هدف اصلی شما از سفر چه باشد می‌تواند زمان بندی سفرتان را تغییر دهد. مثلا شهر باستانی افسس در تمام طول بازدید کننده دارد اما اگر هدف شما از این سفر گشت و گذاری فرهنگی در کوش آداسی باشد بهتر از بهار، پاییز و زمستان از این شهر دیدن کنید تا از گرمای مستقیم آفتاب و جمعیت زیاد در امان بمانید وگرنه برای لذت بردن از آفتاب از اردیبهشت ماه تا مهر هر زمانی که خواستید، می‌توانید سفر خوبی را با تور کوش آداسی تجربه کنید.

چه چیزهایی در چمدان قرار دهید؟

بخش مهم و اصلی جمع کردن چمدان مربوط به انتخاب لباس است. در فصل‌های بهار و پاییز روزها معتدل و دل‌انگیز اما شب‌ها هوا کمی خنک می‌شود. همچنین زمستان‌ها هوا هرگز به صفر نمی‌رسد اما به خاطر رطوبت موجود در هوا سرمای بیشتری حس می‌شود. بنابراین هنگام بستن چمدان این موارد را در نظر بگیرید. برای بازدید از مکان‌های باستانی و طبیعت گردی، یک کفش راحت، کلاه و ضد آفتاب ضروری است.

 

غواصی به یادماندنی تور کوش آداسی

برق

ترکیه با ولتاژهای ۲۲۰ ولت، ۵۰ هرتز، با دو شاخه‌های شاخه‌ای به سبک اروپایی کار می‌کند که در پریزهای دیواری فرو رفته قرار دارد. بنابراین برای شارژ گوشی و لپ تاپ با خودتان تبدیل دو شاخه همراه داشته باشید.

نقشه

این روزها با وجود گوشی‌های هوشمند و دسترسی به اینترنت بی‌سیم استفاده از نقشه چاپی بسیار کم شده است اما همچنان توصیه می‌کنیم از آژانس مسافرتی و یا هتل محل اقامت خود نقشه چاپی تهیه کنید تا اگر جایی دسترسی به اینترنت نداشتید و یا شارژ گوشی‌تان تمام شد یک نسخه چاپی داشته باشید.

 

برترین جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی

در سفر به کوش آداسی چه چیزهایی بخریم؟

بهترین سوغاتی‌های کوش آداسی همچون سایر نقاط ترکیه شامل قالی، قالیچه، محصولات چرمی، سفال و انواع چشم نظرهای زیبا است که می‌توانید بخرید و با خودتان به منزل ببرید و یا به عزیزان‌تان هدیه بدهید. اگر از عاشقان غذاهای معطر هستید یکی از بهترین چیزهایی که می‌توانید بخرید ادویه‌جات فوق‌العاده‌ای است که غذاهای ترکی را معطر می‌کنند، انواع فلفل‌ها همچون چیلی و پاپریکای باکیفیت از برجسته‌ترین‌ها هستند.

منطقه زمانی

کوش آداسی و تمام ترکیه در منطقه زمانی UTC + 3 هستند.

 

۶ رستوران غذای دریایی در کوش آداسی

شماره تلفن های مهم

  • پلیس: ۱۵۵
  • آمبولانس: ۱۱۲
  • آتشنشانی: ۱۱۰
  • اتاق بازرگانی: ۶۱۴۵۳۹۳-۲۵۶-۹۰+
  • اختلاف ساعت با تهران: ۱:۳۰ ساعت از ساعت رسمی کشور عقب است.
  • سطح نسبی قیمت‌ها: کوش آداسی شهری توریستی است اما همچنان از جایی همچون استانبول ارزان‌تر بوده و در مجموع هزینه سفر کم‌تری برایتان در پی خواهد داشت. به علاوه در مقایسه با تهران نیز هزینه‌ها پایین‌تر بوده و مخارجی همچون خرید و رستوران‌گردی برایتان مقرون به صرفه‌تر تمام خواهد شد.

۰۴ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران