دانستنی‌هایی درباره سواحل کوش‌آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
دانستنی‌هایی درباره سواحل کوش‌آداسی

کوش آداسی یکی از محبوب‌ترین مقاصد ساحلی در ترکیه است که در سواحل دریای اژه واقع شده و با زیبایی‌های طبیعی و همچنین ریزورت‌های بزرگش، سالانه چیزی حدود یک و نیم میلیون نفر را در سال به خود می‌بیند. این شهر با جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی پر شده و به همین خاطر، خیلی‌ها تور ترکیه خود را در این شهر می‌گذرانند.

مهم‌ترین چیز در مورد یک مقصد ساحلی، سواحل آن است و ما در نوشته‌ی امروز می‌خواهیم نکات مهمی که در مورد سواحل کوش آداسی وجود دارد را با هم بررسی کنیم.

 

سواحل پرتعداد کوش آداسی در شهر

یکی از نکاتی که باید در مورد کوش آداسی بدانید، این است که همیشه سواحل معروف‌تر، برای رفتن مناسب نیستند. ساحل باریک داخل شهر که در دسترس‌ترین ساحل نیز به حساب می‌آید، همیشه شلوغ و مملو از جمعیت بوده و فضای کمی هم برای تفریح دارد، در صورتی که ساحل بانوان (کادینلار) ساحل زیباتر و مناسب‌تری‌ است. با این حال سواحل اصلی شهر در تابستان همیشه شلوغ هستند و با این موضوع باید کنار بیایید و اگر به دنبال ساحل آرام‌تر و خلوت‌تری هستید، باید به سراغ گزینه‌های خارج شهر بروید.

 

بهترین هتل‌های ساحلی کوش آداسی

برای کسانی که به دنبال اقامت در هتل‌های ساحلی هستند، بودن در نزدیکی‌های ساحل لانگ را پیشنهاد می‌کنیم. این ساحل بسیار بزرگ با فضای عالی و همچنین هتل‌ها و ریزورت‌های فوق‌العاده‌ای که در اطرافش دارد، گزینه‌ای عالی به این منظور است. در مجموع سواحل جذاب و خوبی در شهر هستند که اغلب آن‌ها از نظر منظره و امکانات عالی‌اند، اما همانگونه که گفتیم، همیشه جمعیت زیادی از گردشگران را به خود دیده و در آخر هفته، خود مردم ترکیه نیز زیاد به این مکان‌ها مراجعه می‌کنند.

 

سواحل خارج از شهر کوش آداسی

همانطور که گفتیم، برای تجربه‌ی بهتر از سواحل کوش آداسی و همچنین بودن درجایی آرامش‌بخش‌تر، بهتر است سراغ سواحل خارج از شهر بروید. معروف‌ترین آن‌ها ساحل دیلک است که در پارکی ملی به همین نام واقع شده و تلفیقی از زیبایی طبیعی، آرامش و آبی شفاف است. البته این مکان نیز امکانات رفاهی خوبی در اطرافش می‌بیند که باعث می‌شود یک گزینه‌ی عالی در سفر به کوش آداسی باشد.

 

گشت و گذاری عاشقانه در کوش‌آداسی

تفریحاتی که در سواحل کوش آداسی می‌توانید تجربه کنید

یکی از خوبی‌های کوش آداسی، وجود امکانات متعدد برای انواع تفریحات ساحلی و آبی در کوش آداسی است. شما می‌توانید ورزش‌های ساحلی همچون فوتبال یا والیبال را در کنار انواع بازی‌های آبی همچون اسکی روی آبی، جت اسکی سواری، پارا سیلینگ و ... را تجربه کنید. در واقع این محل هم برای خانواده‌ها مناسب بوده و می‌توانند همراه هم از بازی‌های ساده لذت ببرند و هم این جوان‌ها می‌توانند ورزش‌های خاص و متفاوت‌تری را تجربه نمایند.

دورتر از سواحل کوش آداسی

یکی از فعالیت‌های دلچسبی که می‌توانید آن را از سواحل کوش آداسی آغاز کنید، رفتن به تورهای آبی است. تورهای قایق سواری یک فعالیت عالی برای شما و خانواده‌تان خواهد بود تا بتوانید در دریای اژه پیش رفته و آب کریستالی آن را در نقاطی متفاوت نیز تماشا کنید. این تورها عموما شما را به جاهای جذابی می‌برند تا بتوانید دیدنی‌های دریا را از زاویه‌ای دیگر ببینید. از جمله دلچسب‌ترین گردش‌ها، آن‌هایی هستند که شما را به سراغ سواحلی خاص و کوچک برده که از طریق خشکی دسترسی به آن‌ها خیلی سخت خواهد بود.

همچنین شما می‌توانید در تورهای غواصی یا اسنورکلینگ نیز شرکت کنید. تورهای این چنینی زیادی از سواحل کوش آداسی همه روزه حرکت می‌کنند و شرکت‌ در آن‌ها برای شما می‌تواند خاطره‌ای فراموش نشدنی از دنیای زیر آب این شهر به همراه داشته باشد.

 

راهنمای انتخاب مدرن‌ترین هتل‌های ساحلی کوش‌آداسی

کلاب‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های ساحلی

یکی دیگر از نکاتی که در مورد کوش آداسی نباید فراموش کنید، وجود انواع امکانات در سواحل این شهر است. کلاب‌های ساحلی پر تعداد باعث می‌شوند، شما با هزینه‌ای بسیار پایین بتوانید تخت و چترهای آفتاب‌گیر برای خود کرایه کنید یا این که در کنار ساحلی نوشیدنی مخصوص خود را سفارش دهید. همین کلاب‌ها عموما شب‌ها برنامه‌های متنوعی برای گردشگران ترتیب می‌دهند که شرکت در آن‌ها نیز می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

رستوران‌ها و کافه‌های زیادی نیز در اطراف ساحل وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند تا هنگام خوردن یک غذای خوشمزه، از منظره‌ی دریا نیز لذت ببرید. خوردن غذاهای دریایی بسیار خوشمزه در این شهر، یکی  از واجباتی است که حتما در تور کوش آداسی باید آن را به انجام برسانید.

۲۹ مهر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 29 خرداد 1400)

نظرات کاربران