عکاسی در ۹ مکان فوق العاده در قبرس

جاذبه‌های گردشگری اروپا
عکاسی در ۹ مکان فوق العاده در قبرس

آب‌های کریستالی و زیبایی که در جای جای قبرس مشاهده خواهید کرد، خود به تنهایی یک دلیل واضح برای سفر به تور قبرس خواهد بود، اما این سرزمین زیبا چیزهای بسیار بیشتری برای ارائه دارد. کشوری که تمدن‌های قدیمی حتی ۱۱۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در آن‌جا سکونت می‌کردند و حالا هنوز نشانه‌های آن‌ها در خرابه‌های باستانی قبرس به چشم می‌خورد. قبلا خیلی در مورد قبرس برایتان گفته‌ایم، امروز اما می‌خواهیم در مورد جاهایی سخن بگوییم که می‌توانید در آن‌ها عکس‌هایی فوق‌العاده ثبت کنید. پس همراه ما در مقتدرسیر تابان باشید با معرفی ۱۰ مکان فوق‌العاده زیبا برای عکاسی در قبرس:

 

ساحل نیسی (Nissi)

این ساحل که بخشی از ریزورت آییا ناپا (Ayia Napa) به حساب می‌آید، یکی از زیباترین و البته معروف‌ترین سواحل قبرس اس که با شن‌ها رنگ روشن نرم و آبی واقعا شفاف، تصویری زیبا را برای شما خواهد ساخت. در ساحل نیسی از هر زاویه‌ای که خواستید می‌توانید عکاسی کنید و مطمئن شوید که تصویر ثبت شده‌ی شما زیبا خواهد بود.

دریاچه نمکی لارناکا (Larnaca)

دریاچه لارناکا در واقع مجموعه‌ای از چهار دریاچه‌ی نمکی چسبیده به هم است که یکی از مهم‌ترین زیست‌گاه‌های آبی قبرس را می‌سازد. جایی که بیش از ۱۰ هزار فلامینگو در زمستان به این محل می‌آیند و از میگوهای آن تغذیه کرده و تصویر کم‌نظیر را می‌سازند. حتی در طول تابستان که این دریاچه تقریبا خشک می‌شود، از یک نظر دیگر زیبا و برای عکاسی مناسب خواهد بود.

 

گذراندن بهترین تعطیلات بهاره در قبرس

کیپ گرکو (Cape Greco)

درست در میان مسیر پروتاراس (Protaras) و آییا ناپا، کیپ گرکو یک منظره‌ی زیبا از دریایی به رنگ آبی و زلال، شن‌های سفید و صخره‌ای خاص را برایتان به نمایش می‌گذارد. افسانه‌ها می‌گویند که این محل زادگاه آفرودیت بوده و خیلی از غارهای دریایی نیز منزلگاه "آییا ناپا" هیولای دریاهاست.

آبشار میلومری (Millomeri)

این آبشار که در نزدیکی کوه ترودوس (Troodos) واقع شده است، یکی از معدود آبشارهای زیبای قبرس بوده که برای رفتن به آن‌جا نیاز به پیاده روی طولانی ندارید و بعد از پیاده شدن از ماشین، خیلی راحت می‌توانید با دقایقی پیاده روی به این محل برسید. آبشاری که از مسیری صخره‌ای و فاصله‌ای ۱۵ متری به پایین می‌ریزد و تصویری عالی برای عکاسی می‌سازد.

پترا تو رومیو (Petra tou Romiou)

این صخره که نام اصلی آن پترا تو رومیو است با نام "صخره آفرودیت" نیز شناخته می‌شود. یک صخره‌ی بسیار بزرگ که موج‌ها آن را به این شکل در آورده‌اند و حالا یکی از میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود. حالت غیر معمول این صخره و زیبایی طبیعی خیره کننده‌ای که در اطرافش وجود دارد، باعث شده تا ما پترا تو رومیو را یکی از گزینه‌های لیست خودمان قرار دهیم.

 

بهترین زمان سفر به قبرس

خلیج مرجان (Coral Bay)

ساحل زیبای این خلیج که با شن‌های طلایی بیش از ۶۰۰ متر طول دارد در کنار صخره‌های زیبای آهکی که مملو از غارهای کوچک و بزرگ هستند و آبی کریستالی آن را احاطه کرده، همه و همه یکی دیگر از مناطق زیبای قبرس را می‌سازد که عکاس‌های زیادی قاب‌های متعدد از آن به ثبت رسانده‌اند. همچنین این مکان یک سایت باستان شناسی مهم محسوب می‌شود و زادگاه فراریانی از یونان بوده که زمان سرنگونی امپراطوری بزرگ آن سرزمین، به قبرس گریخته بودند.

پارک ملی شبه جزیره‌ی آکماس (Akamas)

اگر چه "تالاب آبی" در این پارک ملی، مهم‌ترین جاذبه‌ی آن به حساب آمده و البته می‌توان در آن‌جا عکس‌هایی شگفت انگیز گرفت، اما آکماس دیدنی‌های زیادی دارد که هرکدامشان می‌توانند سوژه‌ای عالی برای گرفتن عکس‌های عالی باشند. از ده‌ها نوع پرنده‌ای که در این مکان زندگی می‌کنند تا دشت‌های پر گل، سواحل شنی و صخره‌هایی که از آن منظره‌ی فوق‌العاده دریا پیداست، این پارک ملی چیزهای زیادی برای عرضه دارد.

 

قبرس شمالی بهتر است یا قبرس جنوبی؟

آبشار چانتارا (Chantara)

یکی دیگر از آبشارهای زیبای قبرس که آب آن در مسیری با شیب نسبتا ملایم به پایین می‌ریزد و در زیر خود یک استخر طبیعی می‌سازد. ترکیب این آبشار و جنگلی که دور آن را گرفته، یک نمای عالی برای عکاسی محسوب می‌شود.

پل عشق

این پل البته یک صخره طبیعی در یک جای بسیار زیباست. بدون شک این محل جایی عالی برای عکاسی به حساب می‌آید اما برای این کار بهتر است هم در طول روزهای وسط هفته بروید و هم این که اول صبح به آن‌جا برسید، چون محبوبیت پل عشق باعث می‌شود، جمعیت زیادی همیشه به این محل بیایند و قاب شما را پر کنند.

۱۲ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران