بهترین زمان برای سفر به مالدیو

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
بهترین زمان برای سفر به مالدیو

چیزی که عموما از تور مالدیو به ذهن متبادر می‌شود، ویلاهای ساخته شده روی آب، سفر ماه عسل و سواحل سفید رنگ و خلوت است. اما این کشور چیزهای بسیار بیشتری برای ارائه داشته و یکی از مقاصد عالی برای غواصی، موج سواری و انجام انواع تفریحات آبی است. اما اگر قرار باشد به این کشور دوست داشتنی سفر کنید، چه زمانی را باید انتخاب نمایید؟ در ادامه مرور کاملی خواهیم داشت بر وضعیت آب و هوایی و شرایط مختلف تا به جواب این سوال برسیم.

 

بهترین زمان از نظر آب و هوایی: دسامبر تا فوریه

بین ماه‌های دسامبر (آذر-دی) تا فوریه (بهمن-اسفند) بهترین زمان از نظر آب و هوایی برای سفر با تور مالدیو خواهد بود. در این مدت کم‌ترین میزان بارندگی را در کشور شاهد خواهید بود، رطوبت کم است و همیشه آسمان آبی‌ست تا هیچ وقت فعالیت‌های آبی برای شما تعطیل نشود. با این حال همین هوای خوب و شرایط مناسب، باعث می‌شود تا شلوغ‌ترین زمان در مالدیو نیز باشد. مخصوصا این که شما تعطیلات کریسمس را نیز شاهد خواهید بود و خیلی از مسافران اروپایی و آمریکایی به این محل می‌آیند تا تعطیلات را جشن بگیرند.

 

اقامت در ۵ هتل رمانتیک مالدیو

نکته‌ی دیگر در مورد سفر در این فصل، قیمت بالاتر هتل‌ها و اقامتگاه‌ها خواهد بود و خیلی اوقات هتل‌ها به شما می‌گویند که کم‌تر از ۵ روز نمی‌توانید برای خود اتاقی رزرو کنید. در مجموع هزینه سفر به مالدیو در این مدت، برای شما گران‌تر خواهد بود اما آب و هوایی عالی را تجربه خواهید کرد.

حد فاصل بین فصل خشک تا فصل بارانی: مارس و آوریل

اما قرار نیست وقتی فصل خشک به پایان رسید، بلافاصله آب و هوا و بهترین فعالیت‌های تفریحی در مالدیو خراب شود و باران‌ها آغاز شود. دو ماه مارس (اسفند-فروردین) و آوریل (فروردین-اردیبهشت) ماه‌هایی هستند که هنوز بارندگی کم خواهد بود اما دمای هوا از آن چه بوده بیشتر می‌شود. به همین دلیل خیلی‌ها این مدت را برای سفر به مالدیو انتخاب می‌کنند تا جمعیت کم‌تری را در سواحل محبوب ببینند. گفتن این نکته هم اهمیت دارد که ماه‌های مارس و آوریل، جزو اولین انتخاب‌های موج سواران در مالدیو به حساب می‌آیند.

 

معرفی زیباترین سواحل مالدیو

از نظر قیمتی اما قیمت‌ها آنگونه که باید نمی‌شکند. اگر چه دیگر خبری از قیمت‌های عجیب و غریب و شرایط خاص نیست، اما تخفیف‌های زیادی نیز ارائه نمی‌شود و وقتی به تعطیلات عید پاک می‌رسیم، دوباره به خاطر هجوم جمعیت گردشگران غربی، قیمت‌ها بالا خواهد رفت.

فصل بارندگی‌: مِی تا نوامبر

و البته بین ماه‌های مِی (اردیبهشت-خرداد) تا نوامبر (آبان-آذر) باران‌ها و طوفان‌های موسمی از راه می‌رسند و کار را برای گردشگران سخت می‌کنند. البته نباید فراموش کنید که دمای هوا در مالدیو، همیشه بالا بوده و شما هیچ گاه روزهای سرد را تجربه نخواهید کرد و تنها این باران‌های گاه و بی‌گاه است که باعث شده تا جمعیت گردشگرانی که در این مدت به سفر مالدیو می‌رسند، در کم‌ترین حالت خود قرار گیرد.

 

زیباترین نقاط مالدیو (بخش اول)

قیمت‌ها در این مدت پایین‌ترین میزان خود را تجربه کرده و تخفیف‌های متعددی پیش پای شما گذاشته می‌شود، البته این قیمت‌ها در ماه آگوست (مرداد-شهریور) به خاطر تعطیلات تابستانی در اکثر کشورها، دوباره کمی بالا می‌رود، اما به آن مقداری که در فصل خشک می‌بینید، بالا نخواهد بود. آب و هوا در ماه‌های آخر فصل بارندگی آرام آرام بهتر می‌شود و شاید نزدیک به آغاز فصل خشک، زمان مناسبی از نظر مالی و جمعیت گردشگران، برای سفر باشد. یک نکته مهم دیگر این که، بر خلاف ماه‌های زمان‌های دیگر، بخشی از جمعیت آبزیان در این فصل به سمت غرب کشور می‌روند، پس اگر قصد غواصی در مالدیو را دارید، باید آن منطقه را برای سفر انتخاب کنید.

مناسبت‌ها در مالدیو

بر خلاف بسیاری کشورهای دیگر، مناسب‌های مختلف خیلی دلیلی برای سفر به مالدیو نیستند و بیشتر مردم شرایط آب و هوایی را برای تعیین زمان سفر خود در نظر می‌گیرند. این کشور به صورت کلی جمعیت مسلمان دارد و به همین دلیل به صورت رسمی جشن‌هایی همچون کریسمس، عید پاک یا شب سال نو میلادی در آن‌جا جشن گرفته نمی‌شود، اما ریزورت‌ها به صورت محلی جشن‌هایی را برای گردشگران برگزار می‌کنند.

 

زیباترین نقاط مالدیو (بخش دوم)

همین جمعیت مسلمانان باعث شده تا جشن‌های مهم اسلامی، بزرگ‌ترین مناسبت‌ها در مالدیو باشند. جشن‌هایی همچون عید فطر یا روز تولد حضرت رسول اکرم (ص) که جزو جشن‌های مهم مالدیو هستند. همچنین روز استقلال مالدیو نیز مناسبتی مهم در این کشور است که البته برای مردم محلی نیز برگزار شده و خیلی برای گردشگران تور مالدیو جذاب نخواهد بود. اما در مجموع ایام کریسمس و سال نو میلادی و همچنین تابستان، به علت تعطیلاتی که در غرب جریان دارد، باعث شلوغ‌تر شدن مالدیو می‌شود.

۰۶ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران