معرفی بام قشم، نقطه‌ای متفاوت در این جزیره‌ی زیبا

جاذبه‌های گردشگری قشم
معرفی بام قشم، نقطه‌ای متفاوت در این جزیره‌ی زیبا

اگر به دنبال یک مقصد خاص و متفاوت در کشورمان باشید، بدون شک باید تور قشم را برای سفر بعدی خود انتخاب کنید. این جزیره فوق‌العاده زیبا، شگفتی‌های طبیعی متعددی در خود دارد که بعضی آن‌قدر غیر معمول هستند که به اتفاقات فرازمینی نسبت داده شده‌اند! از دره ستارگان تا جنگل حرا در قشم و چندین و چند ساحل دیدنی، ما امروز قصد داریم بام قشم را به شما معرفی کنیم. بلندترین نقطه در این خشکی زیبا که حتما باید از آن بازدید کنید. برای آشنایی بیشتر با بام قشم، در ادامه‌ی این نوشته همراه ما باشید.

 

بام قشم در کجای این جزیره واقع شده؟

قشم جزیره‌ای بزرگ است که در آن چندین روستای مختلف واقع شده. در غرب جزیره روستاهایی با نام طبل و سلخ واقع شده است که درست در بین آن‌ها، منطقه‌ای نیمه مرتفع و متفاوت وجود دارد که آن را با نام بام قشم می‌شناسیم. بهترین راه برای رفتن به این مکان، از مسیر روستای طبل است. شما ابتدا باید به این روستا رفته و سپس به سمت روستای سلخ بروید.

 

گشت و گذار در اطراف سد گوران قشم

بام قشم

بخشی از مسیر دیگر ماشین رو نیست و شما حدود یک ربع باید پیاده بروید تا به جایی که می‌خواهید برسید. البته تورهای گردشگری به این مکان برگزار می‌شود، اما اگر خود با تاکسی به بام قشم بروید، یک ساعت با ماشین  از مرکز قشم باید مسیر طی کنید و یک ربع هم پیاده روی خواهید داشت.

 

چرا باید از بام قشم دیدن کنیم؟

بام قشم مکانی متفاوت و دیدنی در این جزیره است که جدا افتاده از فضای شهری و خیابان‌ها، سکوت و آرامشی فوق‌العاده با خود به همراه خواهد داشت. جایی که از آن بالا می‌توانید بسیاری از دیدنی‌های قشم همچون جنگل حرا، دره تندیس‌ها در قشم و خیلی جاهای دیگر را مشاهده کنید و همین جاست که می‌فهمید چرا به این مکان، بام قشم می‌گویند.

بام قشم

با توجه به گرمای هوا در قشم، سال‌ها قبل مردم به این منطقه برای سکونت پناه آورده بودند و حالا بقایای روستای ویران شده‌ای در آن‌جا وجود دارد که مردم محلی آن را با نام "کلات کشتار" می‌شناسند. در میان خرابه‌ها شما می‌توانید بقایای آب‌انباری قدیمی را در این مکان مشاهده کنید.

به طور کلی بام قشم از نظر باستان شناسی اهمیت زیادی برای کاوشگران داشته و در گذشته چندین ابزار نیز در این محوطه کشف شده است و ثابت شده که این مکان، اولین سکونتگاهی بوده انسان‌ها در منطقه برای اقامت انتخاب کرده‌اند و آخرین یافته‌ها نشان از قدمت ۱۵۰ هزار ساله حضور انسان‌ها در این مکان دارد.

 

۱۰ تفریح آبی هیجان انگیز در قشم

بام قشم

اما یکی از فعالیت‌های دلچسب و مورد علاقه در بام قشم، تماشای ستاره‌ها است. پس اگر اهل تماشای آسمان پر ستاره هستید و به ستاره‌شناسی علاقه دارید، حتما یک شب برای کمپینگ به این مکان بروید. جایی که کم‌ترین آلودگی نوری را دارد و این امکان را دارید تا تصویری شگفت‌انگیز از آسمان را تماشا کنید.

بهترین زمان برای بازدید از بام قشم

با توجه به این که بام قشم پوشش گیاهی مناسبی ندارد و بیشتر طول گردش در فضای باز هستید، پیشنهاد می‌نیم به هیچ وجه در فصل گرما به این مکان نروید. نیمه‌ی دوم سال که هوا خنک‌تر است، بهترین زمان برای بازدید از بام قشم است و در این ماه‌هاست که لذت کافی از بودن در این مکان را خواهید برد. همچنین سعی کنید تا دم صبح برای رفتن به این‌جا اقدام کنید تا زیر نور خورشید سر ظهر در این محل نبوده و در حال طی کردن مسیر برگشت باشید.

بام قشم

دیگر جاذبه‌های گردشگری جزیره در نزدیکی بام قشم

همانطور که پیش‌تر در نوشته‌مان به آن اشاره کردیم، جاذبه‌های گردشگری متعددی در نزدیکی بام قشم وجود دارند که مهم‌ترین آن‌ها دره تندیس‌ها و دره ستارگان قشم است که در فاصله‌ی بسیار کمی از این محل واقع شده‌اند‌. دره تندیس‌ها به خاطر فرم خاص صخره‌هایش به این نام شهرت پیدا کرده، گویی مجسمه‌سازی زبر دست آن را ساخته است.

 

هتل‌های نزدیک به بازار درگهان قشم

بام قشم

دره ستارگان نیز یکی از معروف‌ترین نقاطی است که در تور قشم می‌توانید از آن‌جا بازدید به عمل آورید. به خاطر فرم خاص این دره، خیلی‌ از محلی‌ها معتقدند که این مکان سقوط یک ستاره ایجاد شده است. در کنار زیبایی‌های این محل، داستان‌های زیادی نیز از آن نقل می‌شود که بیشترشان مربوط به زندگی ارواح و اجنه در میان سنگ‌ها و صخره‌های دره‌ی ستارگان است. باوری که بسیاری از مردم محلی قشم به آن ایمان دارند.

۲۶ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران