معرفی تنگه چاکاویر قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
معرفی تنگه چاکاویر قشم

تور قشم پر از جاهای دیدنی فوق‌العاده زیبا و تاریخی با وسعت زمین شناسی کهنی است که جدا از جنبه‌های توریستی و تفریحی عمق عجیبی به طبیعت آن داده است. چه خوب است که در کنار دیدن دریا و قایق سواری و گشت و گذار در بازارهای آن از جاهای فوق‌العاده‌ زمین شناسی آن مثل دره ستارگان، دره تندیس‌ها و تنگه چاهکوه و یا تنگه چاکاویر دیدن کنید. در ادامه قصد داریم شما را با یکی دیگر از عجایب این جزیره گرمسیری آشنا کنیم. تنگه چاکاویر یکی از نقاط ژئوسایت قشم است که به شدت ارزش بالایی برای کاوش و بازدید دارد.

 

تنگه چاکاویر کجاست

تنگه چاکاویر یکی از زیبایی‌های طبیعی قشم و از نقاط ژئوسایت این جزیره است که در طول سالیان متمادی و بر اثر فرسایش جریانات آبی در تنگه چاکاویر به وجود آمده و وقتی هم که باران می‌بارد این حوضچه‌های کوچک و بزرگ پر از آب می‌شوند و با انعکاس نور و سایه هر کدام به رنگی در میایند. این تنگه در فاصله ۹۲ کیلومتری قشم قرار گرفته و با فرسایش شبکه‌ای و مقعری که ایجاد کرده بین عکاسان شدیدا محبوبیت دارد. بخشی از چاکاویر در روستای گوران که قبلا معرفی کرده‌ایم قرار دارد. شما می‌توانید با راهنمای آشنا به منطقه به دیدن این تنگه بروید و یا از مردم محلی راهنمایی بخواهید تا شما را راهنمایی کنند. اگرچه مسیر این تنگه را می‌شود با خودرو طی کرد اما حقیقت این است که حدود نیم ساعتی را باید حتما پیاده‌روی کنید اما قول می‌دهیم این پیاده‌روی کوتاه ارزش چیزی که مقابل چشمان‌تان پدیدار می‌شود را دارد. نکته‌ای که باید از قبل بدانید این است که تنگه چاکاویر برخلاف تنگه چاهکوه به شدت صخره‌ای است و خیلی از توریست‌ها برای صخره نوردی به آن می‌روند. به علاوه در شرایط عادی هم که قصد صخره نوردی ندارید باید حداقل آمادگی بدنی را داشته باشید تا بتوانید از صخره‌ها بالا بروید. همچنین توصیه می‌کنیم که با تورهای محلی و یا راهنمای آشنا به محیط بروید تا با کم‌ترین دشواری روبرو شوید. توجه داشته باشید که سطح این صخره‌ها شدیدا صیغلی است و بعد از باران حسابی لغزنده می‌شود بنابراین باید حتما کفش‌های مناسب و ایمن بپوشید تا لیز نخورید و نیافتید.

 

هتل‌های ۵ ستاره قشم را بشناسیم

چه زمانی از تنگه چاکاویر بازدید کنید؟

تنگه چاکاویر دارای فرو رفتگی‌ها و حوضچه‌های بزرگ و کوچکی است که در فصل بارانی پر از آب می‌شود و رنگ‌های تیره و روشنی به خودشان می‌گیرند. به همین دلیل در فصل زمستان که هوا خنک و حوضچه‌ها پر آب هستند این تنگه هوایی خنک و مطبوع دارد که حسابی حال آدم را جا می‌آورد. اوایل بهار که هنوز گرمای هوا شدت نگرفته رفتن به قشم و بازدید از این تنگه توصیه می‌شود مخصوصا که نخلستان‌های سرسبز روستای گوران و قایق‌ها و لنج‌های آن در ساحل مناظری دیدنی و پوستری خلق می‌کنند که دوست دارید همان جا بنشینید و غرق در آرامش آن شوید. در عوض تابستان گرم و به شدت شرجی است. البته نمی‌توان منکر این شد که تعطیلات تابستانی باعث می‌شود تا بسیاری از مسافران گرمای داغ تابستان را تحمل کنند و آب و هوای گرم و شرجی آن را به جان بخرند.

چگونه به تنگه چاکاویر برویم؟

از آنجایی که این تنگه در نزدیکی روستای گوران واقع شده شما به راحتی با کرایه ماشین و یا گرفتن تاکسی می‌توانید خودتان را به آنجا برسانید. اگر با ماشین شخصی هستید حتما با دنبال کردن تابلوهای راهنمایی که به سمت روستای گوران می‌رود در مسیر درست بمانید تا به این مکان که یکی از دیدنی‌ترین روستاهای قشم است برسید.

 

محبوب‌ترین تفریحات قشم

جاذبه‌های دیگر در نزدیکی تنگه چاکاویر

حالا که تا روستای گوران آمدید و از این تنگه دیدن کردید عالی می‌شود اگر با یک تیر چند نشان بزنید و از جاهای دیگر آن حوالی دیدن کنید. اول از همه به بندر گوران بروید که به خاطر قرار گرفتن بر سر راه تجاری هند به آسیای میانه به شدت پر رونق بوده و روزانه تا صدها لنج در آن پهلو می‌گیرند. غروب آفتاب از این بندر با وجو لنج‌های متعددی که افق دریا را نقاشی کرده‌اند شدیدا دیدنی است و جان می‌دهد برای عکاسی. با این همه اگر قرار نیست تا غروب آفتاب را در گوران بمانید به قایق سواری در جنگل حرای قشم در فاصله کمی از گوران بروید که به عنوان یک منطقه ملی و میراث جهانی جایی به شدت منحصر به فرد و یگانه است. جنگل‌هایی که ریشه در آب دارند و محل زندگی گونه‌های مختلفی از ماهی‌ها، پرندگان و حشرات است. نمای این جنگل سحرانگیز و گشتن در آن یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در تمام عمرتان انجام دهید.

 

بهترین رستوران‌های محلی در قشم

۲۹ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران