تور اسب‌سواری در کاختی، گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
تور اسب‌سواری در کاختی، گرجستان

روش‌های مختلفی برای گردش در طبیعت زیبای گرجستان وجود دارد، اما یکی از روش‌های خاص به این منظور، شرکت در تورهای اسب سواری است. اگر عازم تور تفلیس هستید، می‌توانید در فاصله‌ی یک و نیم کیلومتری از پایتخت، هم از کاختی زیبا دیدن کنید و هم در تورهای چند ساعته اسب سواری شرکت کنید و از جاهای دیدنی در این منطقه بازدید به عمل آورید. اگر می‌خواهید بیشتر با این فعالیت جذاب آشنا شوید و چند و چون آن را بدانید، در ادامه‌ی مقاله همراه ما باشید.

 

کاختی، بهترین انتخاب برای سواری در طبیعت گرجستان

برای شرکت در تورهای اسب سواری، شما می‌توانید به نقاط مختلفی از گرجستان بروید، اما کاختی هم به تفلیس نزدیک است و هم مسیرهایی استثنایی برای اینکار پیش روی شما می‌گذارد و از طرفی طبیعت زیبای کاختی گرجستان بسیار مناسب اسب سواری است. مسیرهایی که نیاز نیز تا سوار کار حرفه‌ای باشید تا در آن‌ها پیش بروید. این تورها کاملا بر اساس توانایی شرکت کنندگانشان شکل می‌گیرد و شما همراه با یک مربی و البته یک پیش تمرین کوتاه به حرکت در می‌آیید. این تور هم شامل سوار کاری و هم بازدید از دهکده‌ای زیبا و صرف نهار می‌شود و در مجموع یک روز شاد و خاطره‌انگیز را در سفر به گرجستان برایتان پدید می‌آورد، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را امتحان نمایید.

در تور اسب‌سواری چه چیزی انتظار شما را می‌کشد؟

برای این که بتوانید در تورهای اسب‌سواری شرکت کنید، حتما از قبل باید هماهنگی‌های لازم را از تفلیس به انجام رسانده و صبح زود به کاختی گرجستان بروید. از آن‌جا با ماشین‌های مناسب به محوطه نگهداری اسب‌ها رفته و مربی و راهنمای انگلیسی زبان، شما را برای سواری آماده کرده، آموزش‌های لازم را به شما می‌دهد و در طول راه نیز توضیحات لازم را برای شما دارد.

بسته به توری که انتخاب می‌کنید، در مسیری زیبا و سر سبز به یکی از دهکده‌های اطراف کاختی می‌روید و بعد از صرف نهار در آن‌جا، به کاختی باز می‌گردید. جذابیت این سفر هم به مسیر فوق‌العاده زیباست، هم به مقصد جذابش و البته به سواری لذت بخشی که در طول راه دارید.

چنین تورهایی برای چه کسانی مناسب خواهد بود؟

خوشبختانه شرایط این تورها به گونه‌ای است که کسانی که به هیچ وجه تا حالا تجربه اسب سواری نداشته‌اند نیز می‌توانند در آن شرکت کنند. همچنین سوار کارهای حرفه‌ای نیز می‌توانند در تورهای مخصوص به خود شرکت نمایند، چون این تورها با دو نفر نیز شکل می‌گیرد، پس نگران این موضوع نباید باشید.

یکی از بهترین لذت‌ها این است که به صورت خانوادگی در این گردش چند ساعته شرکت کنید، چون نوجوانان نیز امکان شرکت در تور را دارند، پس نباید نگران این موضوع شد، اما آن‌هایی که سن خیلی کمی دارند، به هیچ وجه امکان شرکت را نخواهند داشت. همچنین پیشنهاد می‌کنیم، آن‌هایی که اضافه وزن شدید دارند، مشکلات تنفسی دارند یا دچار آسیب‌های استخوانی و مفاصل هستند، در این تور شرکت نکنند.

تورهایی که از تفلیس انجام می‌شود!

اگر کمی هزینه‌ی بیشتر برای تور پرداخت کنید، می‌توانید در تورهایی شرکت کنید که ماشین‌های آن‌ها شما را از تفلیس سوار خواهند کرد و به کاختی می‌برند و سپس بعد از انجام تور شما را باز خواهند گرداند. این تورها از ساعت ۹ صبح از تفلیس شکل می‌گیرند و در نهایت شما در ساعت چهار بعد از ظهر از کاختی به سمت تفلیس باز خواهید گشت. هزینه‌ی این تورها با توجه به تعداد نفرات متفاوت خواهد بود:

  • ۲ نفر: ۱۳۵ دلار
  • ۳ نفر: ۱۲۵ دلار
  • ۴ نفر: ۱۱۵ دلار
  • ۵ نفر: ۱۱۰ دلار
  • ۶ نفر: ۹۹ دلار
  • ۷ نفر: ۹۵ دلار
  • ۸ نفر: ۸۹ دلار

البته این قیمت‌ها بر اساس تبدیل لاری به دلار در نظر گرفته شده وگرنه شما باید پرداخت را به لاری انجام دهید. این هزینه شامل رفت و آمد از تفلیس، تور اسب سواری، نهار، بازدید از مکان ساخت نوشیدنی و یک نوشیدنی رایگان، بطری آب و بیمه‌ی سلامت خواهد بود.

نکاتی که در این گردش باید مد نظر داشته باشید:

  • حتما کرم ضد آفتاب همرا هخود داشته باشید چون بعضی از مسیرها پوشش جنگلی ندارند و آفتاب مستقیم به شما خواهد تابید
  • با این که تور به شما بطری آب می‌دهد، اما بهتر است شما هم همراه خود آب داشته باشید
  • مناظر منطقه فوق‌العاده زیبا هستند، پس برای عکاسی آماده باشید
  • اگر تازه کار هستید، حتما تمام مدت به حرف مربی گوش دهید تا در هدایت اسب‌ها به مشکل بر نخورید
  • نهار شامل غذای محلی گرجی می‌شود

۰۵ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران