سفری تابستانی به جزیره‌ی قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
سفری تابستانی به جزیره‌ی قشم

قشم از جنوبی‌ترین مقاصد ایران است که آب و هوایی گرمسیری دارد. این جزیره به خاطر قرار گرفتن در آب‌های سبز خلیج فارس و تلفیق زندگی بومی و جاذبه‌های طبیعی سالانه بازدیدکنندگان زیادی را به خود می‌بیند. بر کسی پوشیده نیست که بهترین زمان سفر به نقاط گرمسیری در فصل زمستان است که دمای هوا به نقطه معتدل و قابل تحملی می‌رسد. اما با توجه به محدودیت‌های فصل زمستان برای سفر، خیلی‌ها در فصل تابستان و در تعطیلات تن به هوای گرم و مرطوب می‌دهند و با تور قشم تجارب فوق‌العاده‌ای کسب می‌کنند. در اینجا شما را برای سفری جذاب و تابستانی به قشم همراهی می‌کنیم.

 

آب و هوای قشم در طول فصل تابستان

به طور کلی بهترین زمان سفر به قشم ماه‌های فروردین تا خرداد است که هوا رو به گرمی می‌رود اما همچنان مطلوب و دل‌انگیز است. با آمدن تیر گرمای هوا شدت بیشتری می‌گیرد و تا ۴۶ درجه سانتیگراد می‌رسد. اگرچه خیلی از نقاط ایران چنین گرمایی را تجربه می‌کنند اما در قشم به خاطر میزان رطوبت بالایی که در مرداد به اوج می‌رسد زندگی سخت می‌شود. با این وجود همیشه راه‌هایی برای تفریح و گشت و گذار وجود دارد.

 

گشت و گذار در زیارتگاه‌های قشم

ورزش‌ در قشم

حتما تصور می‌کنید با وجود گرمای شدید نمی‌توانید آن‌طور که باید و شاید از تفریحات آبی در قشم و زیر نور آفتاب لذت ببرید اما اگر صبح را کمی زودتر شروع کنید و تا قبل از ظهر به ساحل بروید هم می‌توانید شنا کنید و هم از لوازم آبی و امکانات دریایی استفاده کنید. اگر ترس از ارتفاع ندارید حتما سوار پاراسل شوید که به صورت یک نفره، دو نفره و سه نفره در دسترس وجود دارد. قایق سواری و جت اسکی نیز از دیگر پیشنهادات ما برای لذت بردن از آب‌های آزاد و داغ خلیج فارس است. همچنین امکان انجام وزرش‌های لوکس‌تری همچون غواصی در قشم هم وجود دارد. اصلا اشکالی ندارد که تجربه‌ای در غواصی ندارید شما با یک آموزش حدودا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای قادر خواهید بود به عمق ۲ تا ۵ متری زیر آب بروید و از مرج‌های دریایی، ماهی‌های رنگی و صدف‌ها دیدن کنید.

اسکوتر دریایی یکی دیگر از تفریحات لوکس و فوق‌العاده است که به شما امکان تماشای زیر دریا را می‌دهد. اسکوتر دریایی وسیله‌ای شبیه به موتور سیکلت است که مجهز به مخزن اکسیژن شده است. افراد بالای ۱۲ سال می‌توانند سوار این وسیله جذاب شوند و دنیای زیر آب را کاوش کنند.

غذا خوردن در بهترین رستوران‌های قشم

همیشه رستوران‌ها پناهگاهی امن برای فرار از گرما محسوب می‌شوند. شما می‌توانید به بهترین رستوران‌های قشم همچون رستوران حاج غفور قشم بروید که غذاهای جنوبی فوق‌العاده خوشمزه‌ای را سرو می‌کند. مخصوصا اگر طرفدار غذاهای دریایی هستید می‌توانید یکی از خوشمزه‌ترین خوراک‌های میگو در کل جزیره را نوش جان کنید. رستوران قلعه که در نزدیکی قلعه پرتقالی‌های قشم واقع شده نیز غذاهای دریایی فوق‌العاده با صید روز دریا تهیه و سرو می‌کند. به همین دلیل منوی ثابتی وجود ندارد اما قیمت‌ها به نسبت حجم و کیفیت غذا بسیار مناسب و منصفانه است. رستوران‌های نعیم، خاله، الوند و آبشار نیز از دیگر رستوران‌های محبوب و باکیفیت قشم هستند که بیشتر گردشگران تور قشم به آن‌‌ها می‌روند.

 

هتل‌های نزدیک به بازار درگهان قشم

خرید در مراکز خرید قشم

از خوبی‌های مراکز خرید دسترسی به سایه و گشت و گذار بین راهروهای خنک است. شما می‌توانید بسته به خرید و جایی که می‌روید ۲ تا چند ساعت از وقت‌تان را در مراکز خرید و فروشگاه‌ها بگذرانید، خرید کنید و اگر خسته شدید از فروشگاه‌های داخل مجموعه خوراکی‌های خوشمزه بخرید و نوش جان کنید. بازار قدیم قشم یکی از جاهای فرهنگی این جزیره است که مسقف و سنتی بوده و قدمت آن به سال ۱۲۹۰ برمی‌گردد به همین دلیل کسبه آن همگی از قدیمی‌های اصیل قشم هستند. بازار ۳ طبقه ستاره با ۶۴۱ واحد تجاری جایی برای خرید همه چیز است شما در اینجا می‌توانید هر چیزی که فکرش را می‌کنید پیدا کنید. خوشبختانه قشم پر از بازارهای متنوعی است که هر جای جزیره ساکن باشید به تعدادی از آن‌ها دسترسی خواهید داشت. بازار بزرگ فردوس، بازار سیتی سنتر ۱ و ۲ در قشم، مرکز خرید پردیس، خلیج فارس و نام‌های دیگر همگی محلی مناسب برای خرید و وقت گذرانی و فرار از آفتاب هستند.

جاذبه‌های دیدنی قشم

برای گشت و گذاری جذاب می‌توانید به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی قشم بروید. اگرچه به خاطر گرمای هوا باید زمان را بهتر مدیریت کنید. بنابراین بهتر است از تنگه چاهکوه در قشم و دره ستارگان که در مقالات قبلی مفصل از آن‌ها گفته‌ایم، در ساعات ابتدایی روز دیدن کنید. مسیر رسیدن به این تنگه‌ها گرم و سوزان است اما در داخل دالان‌ها هوای خنکی صورت‌تان را نوازش می‌کند. موزه قشم و قلعه پرتغالی‌ها نیز انتخابی عالی برای گشت و گذارهای عصرگاهی هستند.

 

۱۰ هاستل و اقامتگاه‌ بومگردی جزیره قشم

تماشای منظره غروب در پارک زیتون قشم

پارک زیتون قشم یکی از بی‌نظیرترین نقاط قشم برای تفریحات عصرگاهی و تماشای منظره خیره کننده غروب آفتاب خلیج فارس است. این فضای سبز و زیبا دارای آلاچیق، سینمای چهار بعدی، امکانات فرهنگی و تفریحی، زمین اسکیت، مسیرهای دوچرخه سواری و کافی شاپ است. شما در اینجا ضمن تماشای غروب آفتاب امکان انجام کارهای متنوعی را خواهید داشت.

۱۱ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران