جزیره‌ی هنگام سرزمین دلفین‌های بازیگوش

جاذبه‌های گردشگری قشم
جزیره‌ی هنگام سرزمین دلفین‌های بازیگوش

اگر چه در هر تعطیلات، این مسیر شمال ایران است که مملو از جمعیت می‌شود، اما جنوب ایران سرشار از شگفتی‌هایی است که شما را به وجد می‌آورد. این شگفتی‌ها را زمانی بیشتر درک خواهید کرد که در سفر با تور قشم یا تور کیش، پا را از این جزایر فراتر گذاشته و به خشکی‌های کوچک منطقه بروید و از دیدنی‌های بکر دریای آزاد بازدید کنید. یکی از این نقاط زیبا که بدون شک رفتن به آن یکی از بهترین خاطرات سفر شما در سفرهای داخلی خواهد بود، جزیره‌ی هنگام است. جزیره‌ای دیدنی که امروز در این نوشته، قصد معرفی آن را داریم.

 

چرا به جزیره‌ی هنگام سفر کنیم؟

جاذبه‌های فراوانی در جزیره‌ی هنگام وجود دارد که دیدن آن را بسیار لذت بخش می‌کند. در زمان‌هایی از سال دور این جزیره مملو از دلفین‌های بازیگوش خواهد بود، آب شفاف دریایش باعث می‌شود شما به یک آکواریوم بزرگ در ساحل نگاه کنید، انواع تفریحات آبی را می‌توانید در هنگام تجربه کنید، سواحلی دارد که زیبایی آن‌ها در منطقه سرآمد است و ... . این‌ها همه غیر از آن تجربه‌ی فرهنگی خاصی هست که با بودن در کنار مردم هنگام به دست می‌آورید. مضاف بر تمام این‌ها، جزیره تنها حدود نیم ساعت از قشم فاصله دارد و در سفر به این جزیره‌ی زیبا، به راحتی می‌توانید از آن دیدن کنید.

 

گشت و گذار ماجراجویانه در غار رازآلوده خربس قشم

 جزیره‌ی هنگام

 

چطور به جزیره‌ی هنگام سفر کنیم؟

همانطور که گفتیم، این جزیره تنها حدود نیم ساعت از قشم فاصله دارد، پس وقتی در سفر قشم به سر می‌برید، می‌توانید با استفاده از قایق و هزینه‌ای بسیار کم در حد هر نفر 20 تا 30 هزار تومان به هنگام بروید و از این مکان زیبا دیدن کنید.

 

 جزیره‌ی هنگام

 

جاذبه‌های گردشگری جزیره‌ی هنگام

قبل از هر چیز باید به سواحل زیبای این جزیره اشاره کنیم. دور جزیره‌ی هنگام ۵۰ کیلومتر نوار ساحلی وجود دارد، پس دور از انتظار نیست که چند ساحل عالی را در آن مشاهده کنیم. هر کدام از این سواحل اسم و خصوصیات منحصر به خود را دارند. مثلا یکی از معروف‌ترین آن‌ها ساحل نقره‌ای است که با شن‌های نقره‌ای و مشکی نمایی بی‌نظیر دارد، آن هم ساحلی که به آبی شفافی و زیبا می‌رسد. یکی دیگر از سواحل معروف هنگام، ساحل  کله خماسی است که صخره‌هایی دارد که می‌توانید از روی آن‌ها به درون آب بپرید. در ادامه نباید فراموش کنید که در بعضی شب‌ها، این ساحل مملو از فیتوپلانگتون‌ها‌یی می‌شود که نوری آبی و رویایی را به ساحل می‌رسانند، منظره‌ای باور نکردنی که در این گوشه از ایران قابل مشاهده است.

 

۵ مرکز غواصی معروف قشم

جزیره‌ی هنگام

 

اگر بخواهید دلفین‌های بامزه‌ی هنگام را ببینید باید صبح زود از خواب بلند شوید و فقط چند ماهی از سال می‌توانید آن‌ها را در هنگام ببنید. اما دیدن ماهی‌های رنگارنگ جزیره که از آب شفاف آن به راحتی قابل دیدن هستند، همیشه امکان پذیر است. مخصوصا جایی که به آن آکواریوم می‌گویند و شفافیت آب به نحوی است که به راحتی تا کف آن دیده می‌شود. جانوران جذاب هنگام تنها به آب محدود نشده و در خشکی نیز حیوانات جالبی از جمله جبیر که نوعی حیوان شبیه به آهو است و یا لاکپشت‌های پوزه عقابی و همچنین چند نوع خزنده‌ی خاص که دیدن آن‌ها نیز خالی از لطف نیست.

 

 جزیره‌ی هنگام

 

فراموش نکنید که دروبین خود را همراه ببرید

هنگام مملو از زیبایی است، چه زیبایی‌های طبیعی که حتما باید در قاب دوربین شما ضبط شوند و هم زیبایی محیط شهری آن. وقتی به بازار این شهر می‌روید و زیورآلاتی را می‌بینید که از صدف‌های دریایی ساخته شده‌اند، جدا از خریدشان، حتما عکس‌هایی زیبا نیز از آن‌ها تهیه کنید. حرف بازار شد، فراموش نکنید تا از خوراکی‌های خوشمزه‌ی هنگام که در بازار به فروش می‌رسد نیز میل کنید.

 

 بازدید از غار نمکی و تنگه‌ی چاهکوه؛ دو جاذبه‌ی هیجان‌انگیز و رازآلود قشم 

 جزیره‌ی هنگام

 

در هنگام، کجا اقامت کنیم

اگر قصد داشتید شبی را در هنگام سر کنید، می‌توانید از محلی‌ها بخواهید تا به شما اتاقی کرایه دهند، اما اکثر کسانی که به این جزیره می‌آیند، قصد دارند تا در آن‌جا کمپ بزنند. برای این کار بهتر است در بدو ورود، به عوامل انتظامی اطلاع دهید که در کجا قصد کمپ زدن دارید. این جزیره امنیت بالایی دارد اما کار از محکم کاری عیب نمی‌کند. موقع اطلاع دادن می‌توانید از آن‌ها بخواهید تا محل مناسب برای این کار را به شما معرفی کنند.

۰۲ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران