محبوب‌ترین رستوران‌های محلی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
محبوب‌ترین رستوران‌های محلی استانبول

رستوران‌های محلی در بسیاری از مناطق اصیل استانبول از جمله فاتیح، کاراکوی، اسکودار، امینونوو و بی اغلو به چشم می‌خورند. در سفر با تور استانبول در این فضاها نه تنها می‌توانید غذاهای بسیار لذیذ و باکیفیت صرف کنید، بلکه از حال و هوای نوستالژیک آن نیز برخوردار خواهید شد. بیایید با هم سری بزنیم به محبوب‌ترین رستوران‌های محلی استانبول.

 

Erzincanli Ali Baba

معمولا افراد بسیاری پس از بازدید از مسجد جامع سلیمانیه استانبول، برای استراحت و غذاخوردن به این رستوران می‌آیند. این رستوران، خوشمزه‌ترین لوبیاها را در میان رقبای دیگرش که در امتداد سلیمانیه قرار گرفته‌اند سرو می‌کند. البته می‌توانید غذاهای کلاسیک ترکی دیگر نظیر لوبیا سبز و کباب گوشت گاو چرخ شده، کوفته سرخ شده و خورشت بره را نیز در این مکان صمیمی پیدا کنید.

Nato Lokantasi

این رستوران، به افتخار پیوستن ترکیه به ناتو در سال ۱۹۵۲ افتتاح شد. این مکان به قدری پرطرفدار است که تقریبا تمام غذاهایش تا ساعت ۱۵:۳۰ به پایان می‌رسد. علی رغم تعداد زیادی کافه، بار و رستوران شیک، مدرن و مجلل در این محدوده، اینجا هنوز هم یکی از محبوب‌ترین گزینه ها برای صرف غذا در کاراکوی به شمار می‌آید.

دیوارهای سفید و دکوراسیون چوبی جلوی رستوران، منوی رنگارنگ و قیمت‌هایی مناسب، از ویژگی‌های بارز این رستوران نوستالژیک محسوب می‌شوند. در اینجا می‌توانید غذاهایی لذیذ و متنوع از جمله سوپ، کباب، پلو، سالاد و گزینه‌های مختلف دسرهای ترکی را نیز امتحان کنید.

 

۱۰ رستوران عالی غذاهای ترکی در استانبول

Hunkar Lokantasi

این رستوران، توسط خانواده اوگومو از اهالی ارزروم اداره می‌شود و از سال ۱۹۵۰ تاکنون به روی علاقمندان باز است. جالب است بدانید این خانواده، چهار نسل است که بعنوان مدیر و آشپز در اینجا فعالیت می‌کنند. گفتنی است که این رستوران که در منطقه فاتیح واقع شده، دارای دو شعبه دیگر در محله اتیلر و نیشان تاشی است. در اینجا غذاها به طرزی خلاقانه تهیه می‌شوند و می‌توانید گزینه‌هایی از خوراک‌های منطقه دریای سیاه را نیز در آن بیابید.

Lades 

این کافه رستوران صمیمی و دنج در سال ۱۹۸۶ در خیابان استقلال حوالی میدان تکسیم افتتاح شد و از آن زمان به ارائه غذاهای سنتی ترکی، دسرهای بی‌نظیر و متنوع و چای مشغول است. از محبوب‌ترین دسرهای اینجا می‌توان به sekerpare (شیرینی نرم پخته شده آغشته به شربت غلیظ) ، ekmek kadayifi (کیک آغشته به شربت غلیظ)، kabak tatlisi (کدو تنبل با شربت و گردو) اشاره کرد. در ضمن باید گفت دکوراسیون اینجا کمی فانتزی است و اوقاتی خوش برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی فراهم می‌کند.

Kanaat Lokantasi

این رستوران، قدمتی حدود ۱۰۰ سال دارد و در مرکز اسکودار در سمت آسیایی استانبول واقع شده است. شما در اینجا می‌توانید از غذاهای مخصوص و اصیل ترکی و عثمانی بهره مند شوید. بسیاری افراد بر این باورند که این مکان، یکی از بهترین رستوران‌های غذای ترکی در استانبول به شمار می‌آید.

گفتنی است بیشتر غذاها از قبل پخته شده‌اند و مشتریان می‌توانند از پنجره‌ای بزرگ، به همه وعده‌های غذایی چیده شده دسترسی داشته باشند و از میان آنها انتخاب کنند. بشقاب‌هایی نظیر گوشت بره تفت داده شده، کباب بادمجان و پلو ازبکستانی هنوز به روش سنتی در Kanaat Lokantasi تهیه می‌شوند. غذاها بسیار باکیفیت بوده و دسرها حتی بهتر و لذیذتر از غذاها هستند. در ضمن باید گفت هیچ گونه مشروبات الکلی در اینجا سرو نمی‌شود.

Sen Lokanta

در این رستوران علاوه بر انواع سوپ، غذاهایی متنوع از جمله کله پاچه و مرغ سوخاری با قارچ را خواهید یافت. این رستوران، در محله بوستانچی در سمت آسیایی استانبول واقع شده و بسیاری از کارمندان در ادارات این حوالی برای صرف غذا به این مکان می‌آیند.

اگر گذرتان به این رستوران افتاد، توصیه می‌کنیم حتما پیتای شگفت انگیز آنها را که در اجاق چوبی پخته شده امتحان کنید. همچنین می‌توانید از komposto (میوه‌های کمپوت شده) و serbet (آب میوه شیرین شده) که از کالاهای کلاسیک آشپزخانه عثمانی هستند را نیز میل کنید.

 

جدیدترین رستوران‌ها و کافه‌های استانبول

Pidesun 

هر چند نمی‌توانید غذاهای خورشتی سایر رستوران‌های محلی را در این رستوران بیابید، اما اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای خوردن پیتا و مانتی در استانبول است، به نحوی که در سفرتان بارها هوس خواهید کرد دوباره سری به این رستوران بزنید. گفتنی است این رستوران خاطره‌انگیز و دنج، در محله مودا در کادیکوی واقع شده است.  

Yanyali Fehmi Lokantasi

این رستوران، نزدیک بازار ماهی معروف کادیکوی واقع شده و سال‌ها پیش توسط یک مهاجر یونانی افتتاح شده است. جالب است بدانید که این رستوران، قبلا در بی‌اغلو و سیرکجی به مشتریان خدمات ارائه می‌داد، اما بعدها به اینجا نقل مکان کرد.

از معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهایی که می‌توانید در این رستوران صرف کنید می‌توان به کوفته یانیالی اشاره کرد. این کوفته با بادمجان‌های کبابی سرو می‌شود و خوردن آنرا قویا به شما توصیه می‌کنیم. البته بسیاری از غذاهای معروف آشپزخانه‌های عثمانی و ترکی را می توانید برای نهار و شام در این رستوران پیدا کنید.

 

با گران‌ترین رستوران‌های استانبول آشنا شوید

Kasap Osman

محله‌های امینونو و سیرکجی که در مرکز شهر قدیمی استانبول واقع شده‌اند، مکان‌های محبوب آخر هفته‌ها برای مردم محلی به شمار می‌آیند. در واقع بازار ادویه و منطقه مجاور در خیابان امینونو، در این ایام مملو از جمعیت هستند. و اما باید گفت برای رفع گرسنگی این جمعیت انبوه، رستوران Kasap Osman بهترین گزینه است. در اینجا می‌توانید خوشمزه‌ترین کباب‌های ترکی و غذاهای سنتی گوشتی استانبول را نوش جان کنید. گفتنی است این رستوران، در خیابان Hocapasha در سیرکجی واقع شده است.

Filibe Koftecisi

این رستوران در سیرکجی نیز، از معدود مکان‌هایی است که کوفته‌هایش هوش از سر شما می‌برد و یکی از بهترین رستوران‌ها برای خوردن این غذای لذیذ محسوب می‌شود. این رستوران خانوادگی، چندین نسل است که به فعالیت مشغول است و طبق نظرسنجی، یکی از بهترین رستوران‌های محلی این شهر به شمار می‌آید.

Namli Rumeli Koftecisi

و در نهایت باید گفت این رستوران، در سال ۱۹۸۲ افتتاح شد و یکی از رستوران‌های سیرکجی است که در خیابان Hocapasa واقع شده است. اینجا نیز به خاطر کوفته‌هایش شهرت دارد اما می‌توانید انواع شیش کباب مرغ و گوشت را در این رستوران میل کنید. سالاد و حلوا سمولینا سرو شده در این مکان نیز بسیار لذیذ هستند و طرفداران بسیاری دارند. 

۱۰ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران