راهنمای بازدید از توشتی در گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
راهنمای بازدید از توشتی در گرجستان

گرجستان کشوری است که در آن می‌توانید نقاط زیبا و جادویی خاصی را پیدا کنید که از هر نظر، مختص به این کشور هستند. یکی از این نقاط بسیار زیبا که حتما پیشنهاد می‌کنیم از آن بازدید به عمل آورید، توشتی است. اما توشتی چجور جایی است؟ چطور باید به آن جا رفت؟ این‌ها سوالاتی هستند که امروز قصد داریم در این نوشته، به صورت کامل به آن‌ها بپردازیم.

 

چرا باید در سفر به گرجستان، به توشتی بروید؟

توشتی یک منطقه طبیعی بسیار زیباست که مراکز تاریخی آن باعث می‌شود، احساس کنید که این مکان به نوعی فراموش شده است. یک گوشه‌ی بسیار با ارزش از نظر تاریخی که حالا دهکده‌های کوچک آن عموما میزبان دامدارانی هستند که بودن در این طبیعت دیدنی را برای زندگی انتخاب کرده‌اند. مردم توشتی خود یکی از مهم‌ترین دلایلی هستند که باید از این محل بازدید کنید. مردمی به شدت مهمان‌نواز و خون گرم که میزبانی عالی برای شما خواهند بود.

این منطقه‌ی کوهستانی، مناظری چشم‌نواز دارد و در روزهای گرم سال، تقریبا به هر گوشه‌اش که نگاه بندازید، گل‌ها و سبزه‌ها را می‌بینید که همچون فرشی بزرگ بر روی توشتی پهن شده‌اند. البته روزهای سرد زمستان، این منطقه برفی بوده و اگر چه باز هم زیباست، اما رفتن به آن‌جا خیلی سخت می‌شود. در نهایت اگر اهل مناطق طبیعی زیبا هستید، دوست دارید بخش‌های تاریخی این کشور را ببینید و از یک مسیر و مقصد جذاب لذت ببرید، حتما در تور گرجستان به سراغ توشتی بروید.

 

بازدید از زیباترین قلعه‌های گرجستان

بهترین زمان برای بازدید از توشتی

در زمستان، توشتی به خاطر بارش برف تقریبا از بقیه گرجستان جدا می‌شود و دسترسی به آن سخت است. تقریبا حدودا ۵ ماه از سال (کمی قبل از تابستان و حدودا یک ماه بعد از تابستان) می‌توان از این مکان بازدید به عمل آورد، اما بهترین زمان برای رفتن به توشتی تابستان است. در این زمان دمای هوا در بهترین شرایط بوده، همه جا سبز است و گل‌های رنگارنگ در جای جای توشتی به چشم می‌خورد.

چطور به توشتی برویم؟

همانطور که گفتیم، گردشگران تنها ۵ ماه در سال فرصت دارند به توشتی بروند و با توجه به این که مسیر کوهستانی توشتی، آنقدرها که باید هموار نیست، تنها راه دسترسی به آن استفاده از ماشین‌های چهار محوره است. خوشبختانه نیاز نیست خیلی خود را درگیر کرایه ماشین و این چیزها کنید، چون در طول ۵ ماه یاد شده و مخصوصا خود تابستان، تورهای زیادی از تفلیس به این محل برگزار می‌شود که می‌توانید در آن‌ها شرکت کرده و به راحتی از زیبای‌های توشتی بهره ببرید.

اما یکی از جاذبه‌های سفر به توشتی در تور گرجستان، همین مسیر رسیدن است. جایی که شما از رودخانه‌ها می‌گذرید، کوه‌های سرسبز را رد خواهید کرد و مناظری شگفت‌انگیز را می‌بینید. برای آن‌هایی هم که می‌خواهند خود به توشتی بروند و در تورها شرکت نکنند، بگوییم که باید از طریق ایستگاه‌ اتوبوس به آلوانی یا تلاوی بروید. از آن‌جا می‌توانید ماشین‌های کرایه‌ای برای توشتی که حدودا ۵۰-۶۰ لاری کرایه از شما می‌گیرند را برای رفتن به این محل کرایه کنید.

 

بازدید از دهکده تاریخی واردزیا، گرجستان

آیا توشتی اقامتگاهی برای گردشگران دارد؟

در منطقه توشتی چند دهکده کوچک وجود دارند که در هر کدام آن‌ها می‌توانید اقامتگاهی برای ماندن پیدا کنید. یکی از بهترین انتخاب‌ها در این زمینه دهکده اومالو است که بزرگ‌ترین دهکده در منطقه محسوب می‌شود. یک اقامتگاه زیبا در این محل تعبیه شده که اگر جای خیلی شیکی نیست، اما یک مکان عالی برای بودن در توشتی محسوب می‌شود و امکانات نسبتا خوبی نیز دارد. مهم‌تر از همه  بسیار تمیز بوده و همچنین می‌توانید در آن‌جا برای خود غذاهای محلی گرجستان بسیار خوشمزه سفارش دهید که از مواد اولیه کاملا اورگانیک (محصولات همان محل) درست شده‌اند.

انتخاب‌های دیگر شما دهکده‌های دیکلو و دراتلو هستند که آن‌ها نیز اقامتگاه‌های نسبتا خوبی برایتان دارند.

فعالیت‌هایی که می‌توانید در توشتی به انجام برسانید

زمانی که به توشتی می‌روید، اولین چیزی که چشم شما را به خود معطوف می‌کند، زیبایی خاص و رویایی این محل است. دشت‌های سرسبز و گلزارهای بزرگی که دست نخورده باقی مانده‌اند، بهترین جا برای طبیعت گردی و پیاده‌روی در دل کوه به شمار می‌رود. همچنین شما می‌توانید اسب سواری یا تورها گردش با ماشین‌های چهار محوره را نیز تجربه کنید.

به غیر از این، چند محل تاریخی در توشتی وجود دارند، که بازدید از آن‌ها نیز می‌تواند لذت بخش باشد. همچنین خوردن غذاهای خوشمزه‌ی محلی را به هیچ وجه از یاد نبردی و حتما تجهیزات عکاسی با خود ببرید، چون توشتی جایی است که شما در تور گرجستان، می‌توانید در آن‌جا عکس‌های بی‌نظیر به ثبت برسانید.

 

بهترین رستوران‌ها در سیقناقی، گرجستان

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران