گشتی جذاب در اسکله تفریحی کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
گشتی جذاب در اسکله تفریحی کیش

بخش اعظمی از گردشگرانی که به تور کیش می‌روند، حتما سری به اسکله‌ی تفریحی کیش می‌زنند. اسکله‌ای بزرگ که با عرشه چوبی، حالا بخشی از هویت جزیره محسوب می‌شود. جایی که می‌توانید در آن‌جا قدم بزنید، تفریحات مختلف را تجربه کنید و غروب خورشید را به تماشا بنشینید. در ادامه کمی بیشتر از این اسکله‌ی جذاب برایتان می‌گوییم و سپس به فعالیت‌هایی که در آن‌جا می‌توانید انجام دهید، خواهیم پرداخت.

 

اسکله تفریحی کیش کجاست؟

بعید است در سفر به کیش از کسی این سوال را بپرسید و آن‌ها به شما آدرس ندهند. این اسکله‌ی بزرگ درست پشت بازار ونوس و در انتهای بلوار دریا واقع شده است و به همین دلیل به راحتی در دسترس شما خواهد بود.

اطلاعات کلی درباره اسکله تفریحی کیش

این اسکله ۴۳۷ متری که عرضش حدود ۱۸ متر است، در سال ۱۳۸۵ ساخته شده و جدا از جنبه‌های تفریحی و مردمی که روی آن قدم می‌زنند، امکانات گسترده‌ای نیز در اطرافش در نظر گرفته شده که شامل انواع قایق‌ها و تجهیزات ورزش‌های آبی می‌شود. یکی از جاهایی که همیشه برای تفریحات آبی در کیش به شما پیشنهاد می‌کنیم، همین اسکله‌ی بزرگ تفریحی کیش است و اگر می‌پرسید امکان انجام چه تفریحاتی در آن‌جا را خواهید داشت، لیست پیش رو مهم‌ترین آن‌ها را شامل می‌شود.

بالن سواری

شاید خیلی‌ها در سفر به کیش به بالن سواری فکر نکنند، اما شما می‌توانید در محل اسکله تفریحی کیش، این فعالیت جذاب را تجربه کرده و از بالا به این جزیره‌ی زیبا و خلیف فارس نگاه بندازید. البته این فعالیت خیلی ارزان نیست و در حال حاضر هر نفر باید ۳۰۰ هزار تومن برای تجربه‌اش پول پرداخت کند.

 

۷ تفریح شبانه در سفر به کیش

دوچرخه سواری

یکی از کارهایی که خیلی از گردشگران در این اسکله‌ی تفریحی انجام می‌دهند، دوچرخه سواری است. جاهای زیادی هستند که بخواهید برای خود دوچرخه کرایه کرده و در این مکان به سواری بپردازید. به طور کلی دوچرخه سواری از آن فعالیت‌هایی هست که همیشه در تور کیش به شما پیشنهاد می‌کنیم به فکرش باشید.

فلای بورد

فلای بورد یک ورزش نو آبی محسوب می‌شود که در آن شما بر روی یک تخته مخصوص سوار می‌شوید که موتورهای جت آن آب را زیر پای شما با فشار زیاد به سمت پایین جریان می‌دهند. همین باعث می‌شود تا شما به پرواز در بیایید و حرکات مختلف را در آسمان اجرا کنید. البته این ورزش نیز از جمله فعالیت‌های گران‌قیمت در کیش محسوب می‌شود که ۵ دقیقه آموزش و ۲۰ دقیقه انجامش، حدودا ۲۶۰ هزار تومن برایتان آب خواهد خورد.

 

اطلاعات جالب برای سفر به جزیره کیش

غواصی

اما اگر هیجان بیشتری را طلب می‌کنید و البته دوست دارید دنیای زیر آب خلیج فارس را نیز مشاهده کنید، پیشنهاد می‌کنیم غواصی در کیش را تجربه کنید. تورهای غواصی از اسکله تفریحی کیش به محل‌های مختلف اعظام می‌شوند و شما در آن‌ها، بدون نیاز به دانش خاصی و حتی بدون نیاز به بلد بودن شنا، همراه با مربی تا عمق ۸ متری رفته و ۴۵ دقیقه به کاوش در زیر آب و تماشای مرجان‌های دریایی و ماهی‌های رنگارنگ خواهید پرداخت.

اسکوتر دریایی

اسکوترهای دریایی هم چند سالی است که به کیش آمده‌اند. وسیله‌ای کاملا شبیه به اسکوتر که شما را به عمق آب می‌برد تا دقایقی در زیر آب گردش کنید. نگران نباشید، هنگام گردش‌های زیر آبی با این تجهیزات نیز یک مربی همراه شما خواهد بود.

قایق کف شیشه‌ای

اما اگر خیلی به عمق آب رفتن را دوست ندارید، می‌توانید سوار قایق‌های کف شیشه‌ای و جالبی که در اسکله تفریحی کیش هستند شوید و از کف آب به ماهی‌های مختلفی که در حال گشت و گذار هستند، نگاهی بندازید. این قایق‌های هزینه‌ی بسیار کم‌تری از غواصی هم برایتان خواهند داشت و چیزی حدود ۳۰ هزار تومن برای نفر قیمت دارند.

 

بازدید از پارک جذاب دلفین‌های کیش

قایق پدالی

در کنار تمام فعالیت‌های هیجان انگیز و خاص، قایق‌های پدالی روش آرامش‌بخش‌تری برای تفریح در اطراف اسکله‌ی تفریحی کیش محسوب می‌شود. این قایق‌هابه صورت دو نفره هستند و شما می‌توانید سوار بر آن‌ها مدتی را در آب شناور باشید و گردش کنید.

جت اسکی

یکی از فعالیت‌های آبی کلاسیک در جزیره کیش که قبل از خیلی از تجهیزات مدرن، همیشه در این جا بوده و شما در هر ساحلی می‌توانید، یکی از آن‌ها را برای سواری پیدا کنید. اما در این اسکله‌ی بزرگ، آنقدر تعداد جت اسکی‌های زیاد هستند که هیچ وقت برای جمعیت مسافران کم نخواهد آمد.

 

معرفی مجموعه هنری و موزه خلیج فارس کیش

۱۰ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران