تجربه خرید در بازار آراستا استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
تجربه خرید در بازار آراستا استانبول

خرید کردن در شهر زیبای استانبول یکی از سرگرمی‌های اغلب مسافران است. چرا که در این شهر می‌توان بوتیک‌ها و مراکز خرید پر زرق و برق بسیاری را پیدا کرده و خریدهای جذابی را انجام داد. علاوه بر آن در کنار تمامی این مراکز خرید لوکس بازارهای سنتی و محلی بسیاری نیز در استانبول وجود دارد که حتی اگر علاقه‌ای به خرید کردن نداشته باشید رفتن به آن‌ها برای شما جذاب خواهد بود. اگر دوست دارید در تور استانبول از یکی از بازارهای سنتی نیز دیدن کنید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با بازار آراستا آشنا کنیم.

 

آشنایی با بازار آراستا استانبول (Arasta Bazaar)

بازار آراستا یکی از بازارهای محلی و سنتی استانبول است که علاوه بر توریست‌ها بسیاری از ساکنان شهر نیز خریدهای خود را از آن انجام می‌دهند. این بازار در یکی از محله‌های معروف استانبول به نام فاتیح یا همان سلطان احمد قرار دارد. بنابراین گردشگران می‌توانند در کنار بازدید از این بازار جذاب از جاذبه‌های گردشگری دیگر شهر استانبول نیز دیدن کنند. بازار آراستا، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید یادگاری و سوغاتی‌های مخصوص استانبول با قیمتی مناسب است. در این بازار بیش از ۷۰ مغازه وجود دارد که هر یک از آن‌ها اجناس متفاوتی را به فروش می‌رسانند. از جمله کالاهای موجود در آراستا می‌توان به انواع جواهرات و بدلیجات، فرش، صنایع دستی، پوشاک و بسیاری محصولات دیگر اشاره کرد.

علاوه بر لذت خرید کردن در بین تنوع بالای محصولات در بازار آراستا بافت سنتی و قدیمی آن نیز مورد توجه توریست‌ها است. به طوری که حتی اگر قصد خرید کردن هم ندارید توصیه می‌کنیم رفتن به این بازار را در لیست برنامه‌های گردشگری خود قرار دهید. از دیگر جنبه‌های مثبت این بازار که سبب شده توریست‌های بسیاری را جذب خود کند وجود کافه‌ها و رستوران‌های متنوع و گوناگون در اطراف آن است. در نتیجه بعد از خرید و گشت و گذار می‌توانید به یکی از این رستوران‌ها رفته و شکم خود را با غذاهای خوشمزه ترکی سیر کنید.  

 

تاریخچه بازار آراستا استانبول

بازار محلی آراستا یکی از قدیمی‌ترین بازارهای شهر استانبول به شمار می‌آید. البته بنای این بازار در گذشته مکانی برای نگهداری اسب‌ها بود. اما بعدها با اهداف مختلفی مورد استفاده قرار گرفت و امروزه نیز به یک بازار جذاب و دیدنی تبدیل شده است. این بازار با نام سیپاهی کارسیسی نیز شناخته می‌شود. به طوری که اغلب بومیان شهر آن را با همین نام صدا می‌زنند. به دلیل محبوبیت این بازار در بین مردم استانبول و همچنین گردشگران هر روز جمعیت زیادی برای بازدید و خرید به آنجا می‌روند. پس اگر تصمیم به رفتن به این بازار گرفتید خود را به شلوغی و جمعیت زیاد آن آماده کنید. شاید در نگاه اول این بازار کوچک به نظر بیاید ولی می‌توانید تنوع بالایی از اجناس را در آن مشاهده کرده و یک خرید لذت‌بخشی را تجربه کنید.

 

هتل‌های اطراف بازار بزرگ استانبول

 

خرید در بازار آراستا استانبول

بازار آراستا استانبول بازار خیلی بزرگی به حساب نمی‌آید ولی دارای تنوع بالایی از اجناس است. این بازار حدودا ۷۰ غرفه را در خود جای داده است. هر یک از این غرفه‌ها مربوط به کالایی متفاوت بوده و به همین دلیل افراد می‌توانند هر آنچه که دوست دارند را با قیمتی مناسب از این بازار تهیه کنند. از جمله اصلی‌ترین اجناسی که در بازار آراستا به فروش می‌رسند عبارتند از:

انواع پوشاک زنانه و مردانه، کیف و کفش، بدلیجات و جواهرات، لباس کودکان، صنایع دستی و سوغات استانبول و ...

 

خرید و تفریح در بازار بزرگ استانبول

 

دسترسی به بازار آراستا استانبول

علاوه بر سبک معماری و جذابیتی که بازار آراستا برای گردشگران دارد قرار گرفتن آن در یکی از دیدنی‌ترین منطقه‌های استانبول نیز محبوبیت آن را دو چندان کرده است. این بازار در محله فاتیح استانبول که مکان قرار گیری بسیاری از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهر می‌باشد، واقع شده است. به طوری که در یک روز می‌توان از سایر مکان‌های دیدنی شهر از جمله مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد، مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و برج دختر، کاخ موزه بزرگ موزائیک و ... دیدن کرد. برای دسترسی آسان‌تر در زیر آدرس دقیق بازار آراستا را آورده‌ایم:

  • Arasta Çarşısı No.107, Istanbul

بازار آراستا در تمامی روزهای هفته از ساعت ۹:۰۰ تا ۲۲:۰۰ باز بوده و علاقه‌مندان می‌توانند از آن بازدید و خرید کنند. از دیگر بخش‌های دیدنی این بازار چایخانه‌ای است که درون آن قرار دارد. این چایخانه از ۸ صبح باز بوده و گردشگران می‌توانند صبح زود به آنجا رفته و یک صبحانه خوشمزه و سنتی ترکی را میل کنند. همچنین در این چایخانه نمایشی به صورت رقص سماور درویشان اجرا می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند این نمایش را به صورت رایگان تماشا کنند.

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران