سفر دریایی در رودخانه مکونگ هوشی مین

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
سفر دریایی در رودخانه مکونگ هوشی مین

سفر به ویتنام هم از لحاظ پیشینه تاریخی و هم از لحاظ طبیعت جذابیت‌های بسیار زیادی برای گردشگران دارد. چرا که با انتخاب تور ویتنام و به خصوص سفر به هوشی مین، پایتخت این کشور می‌توان از نزدیک تاریخ پر فراز و نشیب آن را لمس کرده و از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کرد. یکی از معروف‌ترین مکان‌هایی که هر توریستی در سفر خود به هوشی مین باید از آن بازدید کند رودخانه مکونگ است. با توجه به اهمیت این رودخانه در این مقاله قصد داریم تا به معرفی آن و سفرهای دریایی که می‌توان در این رودخانه تجربه کرد بپردازیم.

 

رودخانه مکونگ در هوشی مین

رودخانه مکونگ از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری هوشی مین است. همچنین این رودخانه یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های دنیا محسوب می‌شود که در سمت جنوب‌ شرقی آسیا قرار گرفته است. علت اصلی اهمیت این رودخانه طول زیاد آن است. به طوری که عنوان دوازدهمین رودخانه بلند دنیا را از آن خود کرده است. این موضوع در کنار طبیعت زیبا و چشم‌اندازهای منحصر به فرد آن سبب شده تا سالانه مسافران بسیاری قصد سفر به ویتنام و سپری کردن چند روز در آب‌های این رودخانه را داشته باشند. گردشگران می‌توانند قایق‌ها و کشتی‌های تفریحی بسیاری را بر روی آب‌های این رودخانه مشاهده کرده و در صورت تمایل یک سفر دریایی رویایی را طبق سلیقه خود تجربه کنند.

 

سفرهای دریایی رودخانه مکونگ در هوشی مین

رودخانه مکونگ بر خلاف گذشته خود که یادآور روزهای مربوط به دوران جنگ است این روزها به مکانی زیبا و دلنشین برای تفریح توریست‌ها تبدیل شده است. این رودخانه در سمت جنوب شرقی آسیا قرار دارد. یکی از دلایلی که سبب شده این رودخانه مورد توجه گردشگران واقع شود وجود چندین کشتی تفریحی در آن است. بنابراین مسافران می‌توانند با انتخاب یکی از این کشتی‌های تفریحی لذت سفر خود در ویتنام را چندین برابر کنند. از جمله جذاب‌ترین سفرهای دریایی رودخانه مکونگ در زیر جمع‌آوری و معرفی شده‌اند:

 

بهترین سفرهای روزانه از هوشی مین

سفر دریاییAmaWaterways

یکی از پر طرفدارترین سفرهای دریایی در رودخانه مکونگ AmaWaterways نام دارد. در این سفر دریایی از کشتی با ظرفیت پذیرش ۱۲۴ مهمان استفاده می‌شود. همچنین این سفر حدود ۱۶ روز طول کشیده و یک تور بی‌نظیر بین آب‌های ویتنام و کامبوج است. این کشتی یکی از مجلل‌ترین کشتی‌های این رودخانه بوده و فرصتی استثنایی برای داشتن یک سفر تمام و کمال محسوب می‌شود. به طور معمول طبق برنامه‌ریزی این کروز تفریحی مسافران ۲ شب در هانوی، یک شب در خلیج هان لانگ، ۳ شب در سیم ریپ، ۷ شب در رودخانه مکونگ و ۲ شب در شهر هوشی مین اقامتی بی‌نظیر خواهند داشت.

 

سفر دریایی Avalon Waterways Mekong River

اولین بار در سال ۲۰۱۲ اولین سفر دریاییAvalon Waterways  برگزار شد. این کشتی از جمله کوچکترین کشتی‌های تفریحی در رودخانه مکونگ محسوب می‌شود. به طوری که تنها ظرفیت پذیرش ۳۶ مهمان را درون خود دارد. بنابراین برای کسانی که دوست دارند یک سفر دریایی دنج و خلوتی را تجربه کنند گزینه‌ای بسیار خوب و ایده‌آل محسوب می‌شود. این کشتی کروز معمولا در مسیر هوشی مین تا سیم ریپ و برعکس حرکت می‌کند. برنامه اقامتی توریست‌ها ۳ شب در شهر هوشی مین، ۳ شب در Seam Reap و یک شب در پنوم پن است.

 

سفر دریایی Pandaw Mekong River

سفر دریایی Pandaw برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ در آب‌های رودخانه مکونگ راه‌اندازی شد. طبق این سفر دریایی مسافران می‌توانند تجربه یک سفر ۷ روزه را بر روی اب‌های خروشان رودخانه مکونگ به دست آورند. ظرفیت این کشتی تفریحی تنها حدود ۴۸ مسافر بوده و مسیری به صورت رفت و برگشت بین شهرهای هوشی مین و سیم ریپ طی می‌کند.

 

معرفی ۵ مرکز خرید برتر هوشی‌مین

 

سفر دریاییUniworld Boutique

سفر دریایی Uniworld گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که دوست دارند زمان بیشتری را به تفریح بر روی رودخانه مکونگ بگذرانند. این کشتی کروز برای اولی بار در سال ۲۰۱۲ بر روی آب‌های این رودخانه به شنا در آمد و یک برنامه تفریحی ۲۴ روزه برای علاقه‌مندان تنظیم می‌کند. برای داشتن یک سفر به یادماندنی و متفاوت در مسیر ویتنام، کامبوج و مکونگ یونی‌ورد بهترین انتخاب ممکن خواهد بود. ظرفیت این کشتی کروز حدود ۶۸ نفر است.

 

سفر دریایی Viking Mekong River

سفر دریایی Viking River Cruises از دیگر گزینه‌های تفریحی است که علاقه‌مندان به سفرهای تفریحی کروز می‌توانند در ویتنام از آن‌ بهره ببرند. این سفر به مدت ۱۵ روز برگزار شده و در مسیر بین هانوی و شهر هوشی مین حرکت می‌کند. ظرفیت پذیرش مسافر توسط این کشتی کروز تقریبا ۵۶ نفر بوده و توریست‌ها می‌توانند یک سفر دنج و به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند.

 

هشت هاستل برتر شهر هوشی مین

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران