راهنمای ۲۰۲۱ مارماریس: کجا غذا بخورید؟

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
راهنمای ۲۰۲۱ مارماریس: کجا غذا بخورید؟

مارماریس مقصدی ساحلی و آفتابی در تور ترکیه است که طرفداران زیادی دارد. در حالی که فعالیت‌های سرگرم کننده زیادی در تور مارماریس وجود دارد که انجام دهید یکی از کارهای جذاب غذا خوردن بیرون از اقامتگاه است. در واقع با وجود رستوران‌های روباز، حیاط دار و تراس‌دار و مناظر ترکیبی از آبی دریا و خطه ساحلی، بیرون غذا خوردن در مارماریس فوق‌العاده است. اما باید به کجاها بروید؟ چه چیزهایی بخورید؟ برای یافتن پاسخ این سوالات باید به ادامه مطلب توجه کنید.

 

بهترین منطقه غذاخوری مارماریس

به خاطر بیشترین استفاده از مناظر زیبای مارماریس رستوران‌های این شهر آفتابی رو به دریا، بندرگاه و منطقه قلعه مارماریس درست شده‌اند. در منوی عموم رستوران‌ها در کنار غذاهای ترکی، مدیترانه‌ای و حاشیه اژه، منوی غذاهای انگلیسی هم به شدت رواج داشته و محبوب هستند. اگر در سفری دو نفره و عاشقانه هستید منطقه Netsel Marina با داشتن مناظر آرام و رستوران‌های لوکس برای یک شام عاشقانه بسیار ایده آل است. در این منطقه رستوران‌هایی جذاب با غذاهای خوشمزه وجود دارند که برای ادامه شب و بعد از سرو غذا اقدام به اجرای زنده موسیقی می‌کنند. اصلا فرقی نمی‌کند دلتان بخواهد در چنین منظره بی‌نظیری از خوردن غذاهای سرخ شده غربی چیزی بخورید و یا به دنبال غذاهای بومی مارماریس هستید زیرا نه فقط غذاهای ترکی و غربی بلکه طیف گسترده‌ای از انواع غذاها را پیدا خواهید کرد.

منوی ترکی رایج در مارماریس

همچنین می‌توانید در بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌های ترکی از طیف وسیعی از مزه‌های ترکی، کباب، غذاهای مبتنی بر بادمجان و گوشت و شیرینی‌های معروف ترکیه مانند باقلوا و باسلوق ترکی انتخاب کنید. غذاهای ترکی بیشتر بر اساس غذاهای امپراتوری عثمانی استوار است که از قرن سیزدهم تا نوزدهم حکومت می‌کردند. تأثیر غذاهای ایرانی، آسیای میانه، خاورمیانه، مدیترانه، قفقاز و بالکان را می‌توان به وضوح در فرهنگ‌های مختلف غذاهای ترکی یافت. ترکیبات رایج در غذاهای ترکی شامل گوشت بره، نخود، بادمجان، روغن زیتون، ماست، پنیر، برنج، شیرینی، اسفناج، سیب زمینی، نان، گوجه فرنگی و ادویه‌جات و گیاهانی مانند زیره، فلفل قرمز، نعناع و آویشن می‌شود. پیش غذاهای محبوب (مزه‌ها) شامل هوموس (آب نخود)، دلمه (برگ درخت انگور، فلفل، کدو تنبل یا بادمجان پر از برنج و / یا گوشت)، بورک (لایه‌های نازک خمیر پر شده با گوشت، پنیر و سبزیجات) و cacik  (خیار، ماست، نعناع خشک و روغن زیتون) می‌شود. همچنین غذاهای اصلی معروف شامل Kuzu Güveç (آب گوشت گوساله)، کباب بره آب پز با روغن زیتون، کوفته گوشت (تهیه شده از گوشت چرخ کرده، جعفری، تخم مرغ، پیاز و ادویه جات ترشی جات مانند زیره، پونه کوهی، نعنا، سیر و فلفل) می‌شود. در حالی که بیشتر غذاهای ترکی براساس گوشت تهیه می‌شوند به این معنی نیست که گیاه‌خواران در ترکیه به سختی برمی‌خورند بلکه در اینجا غذاهای خوشمزه گیاهی هم پیدا می‌شود. این غذاها شامل بادمجان سرخ شده و فلفل که با ماست و سیر سرو می‌شود،برنج هندی (برنج با لوبیای سفید، عدس، نخود، لوبیا چشم بلبلی و سبزیجات) و موکور(کدو سبز/ کدو با تخم مرغ، پیاز، شوید و پنیر، سرخ شده یا فر پخته شده) می‌شود.

 

۱۰ رستوران عالی غذاهای ترکی در استانبول

بهترین دسرهای ترکی

از همه کورس‌های غذایی هم که بگذریم هرگز نمی‌توان از دسرهای ترکی چشم‌پوشی کرد. از شیرینی‌های معروف ترکی می‌توان به راحت‌الحلقوم، باقلوا (پسته یا گردو)، لوکما (خمیر سرخ شده آغشته به شربت) و حلوا اشاره کرد.

بهترین رستوران های مارماریس

اگر در غذاخوری‌های محلی غذا بخورید به طبع ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر برایتان تمام خواهد شد. این رستوران‌ها از غذاهای خوشمزه ترکی تا فست فودها، همبرگرها، تا کباب و دسرهای شیرین را سرو می‌کنند. اما اگر به دنبال خوردن غذا با طعمی لوکس و شیک هستید باید به رستوران‌های شناخته شده‌تری مثل Pineapple Restaurant واقع در نستل مارینا، کافه و رستوران پوکا در اوزونیالی، O’yes Restaurant در بندرگاه ماریس بروید که هر کدام‌شان دارای خدمات عالی و فضای منحصر به فرد خودشان هستند. غذهای این چنین رستوران‌ها عالی بوده و محیط جذاب آن‌ها چند عکس اینستاگرامی زیبا به شما هدیه می‌دهند.

 

۷ رستوران برتر غذاهای دریایی در بدروم

کروز شام با مناظر رویایی

از همه این‌ها که بگذریم یکی از متفاوت‌ترین تجارب سفر به نقاط ساحلی تفریح روی عرشه کشتی‌های مسافربری است. تور مارماریس هم از این قاعده مستثنی نیست. سفر با این کشتی‌ها عموما با یک وعده غذا روی عرشه همراه است. رستوران Bono Good Times در Yacht Marina و ساحل Long Beach تجربه متفاوتی به شما ارائه خواهد داد. این از رستوران‌های معروف مارماریس است که غذاهای خوشمزه مدیترانه‌ای را به میهمانان خود ارائه می‌دهد. منظره بی‌نظیر ساحل و درختان سرسبز لذت غذا خوردن در این کشتی را دوچندان می‌کند.

۲۱ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران