۷ مکان دیدنی و زیبا در سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
۷ مکان دیدنی و زیبا در سریلانکا

سریلانکا با تاریخچه‌ای کهن و هزاران ساله یکی از زیباترین و غنی‌ترین بخش‌های آسیا است که مارکو پولو آن را یکی از بهترین نقاط زمین دانسته بود. اگرچه سریلانکا کشوری کوچک است اما در واقع اما از تاریخ، طبیعت و زیبایی سهم کمی نبرده است. سواحل، جنگل‌ها، مزارع چای، معابد و موارد بیشتری وجود دارند که ماه‌ها وقت شما را می‌گیرند تا بخواهید همه آن‌ها را در تور سریلانکا کاوش کنید. بیایید نگاهی اجمالی به برخی از زیباترین نقاط سریلانکا بیاندازیم.

 

قله آدام

قله آدام یکی از نواحی مرتفع مخروطی است که دارای تنوع بیولوژیکی جذاب و قابل توجهی است. قله آدام نه تنها زیباست بلکه از لحاظ مذهبی نیز برای بوداییان از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع بوداییان معتقدد مسیر این قله توسط بودا پیموده شده به همین دلیل بالا رفتن از مسیر ۲،۲۴۳ متری آن از کارهای زیارتی شایع در سریلانکا محسوب می‌شود. صعود به قله بسته به سرعت حرکت‌تان بین ۲ تا ۴ ساعت طول می‌کشد. با این که تماشای منظره این قله بسیار دل‌انگیز و روحانی است اما زمان طلایی آن تماشای طلوع خورشید از بالای قله است.

 

تفریحات هیجان انگیز در سریلانکا

آدرس: Nuwara Eliya, Nuwara Eliya, Sri Lanka

 

گاله

برای استراحت در یک شهر آرام، از شهر استعماری Galle، در ساحل جنوب غربی که به خوبی محافظت شده بازدید کنید. این شهر تاریخی دیدنی پر از ویلاهای جذاب دوران هلندی و چشم انداز ساحلی است. برای دیدن قلعه Galle، قلعه‌ای هلندی که به عنوان بزرگ‌ترین قلعه دریایی ساخته شده در اروپا در آسیا شناخته می‌شود برنامه‌ریزی کنید، که اکنون به عنوان میراث جهانی شناخته می‌شود. از دیگر موارد برجسته این بندرگاه طبیعی، کلیسای جامع سنت ماری و استادیوم بین‌المللی گال است که به عنوان یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های کریکت در جهان شناخته می‌شود.

آدرس: Galle, 80000, Sri Lanka

 

سیگیریا

سیگیریا به خاطر یک قلعه صخره‌ای و کاخی در منطقه ماتاله به عنوان “Lion Rock" نیز شناخته می‌شود. همچنین سیگیریا در فهرست میراث جهانی یونسکو واقع شده و آن را به یکی از بایدهای ضروری توریستی در سریلانکا تبدیل کرده که نباید بازدید از آن در این تور از قلم بیاندازید. شما می‌توانید تا ویرانه‌های باستانی که توسط باغ‌ها، حوض‌ها و نقاشی‌های دیواری باشکوه احاطه شده‌اند، صعود کنید و مناظر شگفت انگیز و چشمگیری از تپه‌های شیب‌دار جنگلی پایین دست را ببینید.

 

آشنایی با زیباترین شهرهای سریلانکا

آدرس: Sigiriya, Sigiriya, Sri Lanka

 

پارک ملی یالا

پارک ملی یالا، در ساحل جنوب شرقی جزیره، مکانی بسیار جذاب برای دیدن گربه‌سانان بزرگ در سریلانکا است. این پارک بالاترین میزان جمعیت پلنگ در جهان را در خود جای داده و همچنین یک پناهگاه مهم برای فیل‌های سریلانکا و پرندگان آبزی است. همچنین میمون‌ها ، تمساح‌ها و موجودات دیگر در اطراف دشت‌های سبز پارک و مناطق جنگلی می‌دوند و حال و هوای سرزنده‌ای به محیط می‌بخشند.

آدرس: Hambantota, Hambantota, Sri Lanka

 

پولونارووا

شما می‌توانید نمونه‌های زیبایی از هنر و معماری باستانی سینالی را در شهر Polonnaruwa که توسط یونسکو محافظت شده است مشاهده کنید. ویرانه‌های بسیاری از مقبره‌ها، معابد، مجسمه‌ها و سایر مکان‌های باستان شناسی به خوبی حفظ شده، از جمله گال ویهارا، کوادرانگل و لنکاتیلاکا، در این شهر وجود دارد که حسابی شما را سرگرم خودشان می‌کنند. این شهر که در استان مرکزی شمالی واقع شده صدها سال پیش به عنوان یک مرکز تجاری و مذهبی شلوغ پایتخت جزیره بود.

 

بهترین پارک‌های ملی سریلانکا

آدرس: Polonnaruwa, North Central Province, Sri Lanka

 

بنتوتا

بنتوتا، در ساحل جنوب غربی، دارای سواحل باشکوه، هتل‌های مجلل و زیبایی‌های دست نخورده زیادی است. یک روز را در ساحل بنتوتا غرق در آفتاب سپری کنید، از جوجه کشی لاک پشت Kosgoda در نزدیکی آن بازدید کنید یا در معبد بودایی Galapatha Rajamaha Viharaya به آرامش برسید. این شهر ساحلی زیبا از نقاط توریستی برجسته سریلانکاست که می‌توانید در آن فعالیت‌های مختلف هیجان‌انگیزی مانند هلی کوپتر سواری تا ورزش‌های آبی را تجربه کنید.

آدرس: Southern Province, Sri Lanka

 

کندی

این شهر بزرگ به دلیل اهمیتی که برای بودایی‌ها دارد به عنوان شهر مقدس کندی شناخته می‌شود. بسیاری از بودایی‌ها به خاطرنگه داشتن دندان بودا به معبد مقدس دندان مقدس، در داخل مجموعه کاخ سلطنتی که در قرن ۴ ساخته شده، این این شهر سفر می‌کنند، اگرچه واقعا امکان بازدید از این دندان ادعا شده وجود ندارد. از طرفی کندی توسط کوه‌های مرتفع مرکزی احاطه شده و تبدیل به مکانی عالی برای چشیدن فرهنگ سینهالی شده به خصوص اگر می‌توانید در طول جشنواره Esala Perahera در تابستان از آن دیدن کنید.

 

کندی؛ سرزمین آرامش در سریلانکا

آدرس: Kandy City Centre Sri Dalada Veediya, Kandy, Central Province, 20000, Sri Lanka

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران