مکان‌های ماجراجویی در سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
مکان‌های ماجراجویی در سریلانکا

سریلانکا مقصدی شگفت‌انگیز است که طیف گسترده‌ای از مکان‌های دیدنی را برای بازدید ارائه می‌دهد. این جزیره که در اقیانوس هند واقع شده است، مجموعه‌ای باورنکردنی از محیط و جاذبه‌های توریستی است تا از آنها لذت ببرند و تجربه کنند. گردشگران می‌توانند در سفر خود با تور سریلانکا، تاریخ این جزیره را از دوران باستان تا دوران استعمار را در شهرهایی مانند کلمبو و کندی دنبال کنند. سریلانکا دارای هشت سایت میراث جهانی یونسکو است که در آن تاریخ حفظ شده است.

 

بهترین مکان‌های ماجراجویی در سریلانکا

با فکر کردن به آدرنالین و ماجراجویی، ممکن است سریلانکا اولین نامی نباشد که به ذهن شما خطور می‌کند. با این حال، ممکن است تعجب کنید که بدانید این شهر به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مسافرانی است که به دنبال تعطیلات پر ماجرا هستند. گردشگری ماجراجویی در سریلانکا با سرعت زیادی در حال رشد است و افراد معتاد آدرنالین از سرتاسر جهان هر ساله راهی این جزیره زیبا می‌شوند تا هیجان را از طیف گسترده‌ای از تفریحات متفاوت تجربه کنند.

هنگام برنامه‌ریزی برای یک ماجراجویی در سریلانکا، به خاطر داشته باشید که این کشور فصل بارانی خود را از ماه می تا آگوست تجربه می‌کند و معمولاً از دسامبر تا آوریل بهترین زمان برای بازدید و تفریح است. سپتامبر، اکتبر و نوامبر نیز به نسبت زمان خوبی به شمار می‌رود.

سوار بر امواج رودخانه Kitulgala شوید

آیا چیزی هیجان‌انگیزتر از تسلیم شدن در برابر قدرت رودخانه‌های خروشان و همراهی با جریان آن وجود دارد؟ بسیاری از گردشگران اهل هیجان عاشق هجوم رفت و برگشت در آب‌های سفید هستند و تور سریلانکا یکی از مکان‌های عالی برای آن را دارد. شهر کوچک کیتولگالا که در جنوب کندی قرار دارد، دروازه ورود به رپیدهای Kelaniya Gangas و مکانی ایده‌آل برای سوار شدن بر امواج این رودخانه قدرتمند و رفتینگ فوق‌العاده است. از این رو، اینجا یک مکان عالی برای مبتدیان و همچنین رافترهای با تجربه است. پس از دریافت مقداری آدرنالین، می‌توانید استراحت و یا در جنگل پیاده‌روی کنید. به تماشای پرندگان بپردازید، در مسیرهای خوش منظره قدم بزنید و آبشارنوردی کنید.

 

راهنمای بهترین کارها در سفر به کندی

غواصی، موج سواری و غواصی در ساحل هیکادووا Hikkaduwa

هیچ چیز به اندازه دنیای زیر آب جذاب نیست و غواصی در اعماق دریا شما را به اعماق این قلمرو می‌برد تا بتوانید جادوی آن را کشف و تجربه کنید. اگر عاشق غواصی در اعماق دریا هستید، یکی از بهترین مکان‌های ماجراجویی در سریلانکا، سواحل هیکادووا است که یکی از محبوب‌ترین شهرهای سواحل جنوب شرقی محسوب می‌شود. هیکادووا یکی از بهترین مکانها برای غواصی در اعماق دریا و کشف زندگی مخفی دنیای دریایی و همچنین از بهترین سواحل سریلانکا است. شهر کوچک هیکادووا در استان جنوبی سریلانکا، تنها نود دقیقه با پایتخت کلمبو، فاصله دارد. برای طلسم شدن توسط ماسه‌های نرم و آب‌های زیبای ساحل هیکادووا آماده شوید. پس از گذراندن مدتی در ساحل، حتما مستقیم به سمت پناهگاه مرجانی Hikkaduwa بروید، که بهترین نقطه در منطقه برای غواصی به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید موج‌سواری نیز داشته باشید، بهترین زمان برای موج‌سواری در هیکادووا بین نوامبر و مارس است!

سوار بر امواج اقیانوس در Midigama

آیا عاشق سوار شدن بر امواج اقیانوس و حس هیجان‌انگیز آب پاشیدن و خیس شدن به هنگام موج‌سواری هستید؟ پس حتماً باید سریلانکا را که به داشتن تعدادی ساحل فوق‌العاده موج‌سواری معروف است، ببینید. میدیگاما که در کنار گال در بخش جنوبی جزیره قرار دارد، یکی از بهترین سواحل موج سواری اینجاست. با سواحل ماسه‌ای که کیلومترها در امتداد اقیانوس کشیده شده‌ است، بهترین مکان برای سوار شدن بر امواج یا دراز کشیدن، آفتاب گرفتن و تماشای دریا است. به خاطر داشته باشید که آب‌های میدیگاما فقط برای موج‌سواران باتجربه بهترین هستند زیرا چند صخره وجود دارد که باعث می‌شود امواج به بلندی بپرند و برای افراد مبتدی مناسب نیست.

 

اقامت در بهترین هتل‌های کندی

کاوش غارها در Corbetts Gap

در طول اقامت خود در سریلانکا به پیاده‌روی در Corbetts Gap بروید که در جاده Hunnasgiriya-Meemure قرار دارد. در اینجا می‌توانید به غارهای معروف نیترو بروید و آنها را کاوش کنید. اینجا یک مکان عالی برای دوستداران طبیعت است تا جواهرات اقیانوس هند و زیبایی‌های طبیعی فراوان آن را کشف کنند. برخی از مکان‌های ایده‌آل دیگر برای مسافرانی که عاشق پیاده‌روی و پیاده‌گردی هستند عبارتند از: رشته کوه ناکلز، صندلی لیپتون، دشت هورتونز و قله آدامز.

در ساحل Kalutara از ورزش‌های آبی لذت ببرید

اگر به دنبال لذت بردن از ورزش‌های آبی و ماجراجویی در سریلانکا هستید، قایقرانی یا کایاک‌سواری را انتخاب کنید. می‌توانید در کالو گانگا که به سمت Kalutara پایین می‌آید و به اقیانوس هند می‌رسد، به سفر کوتاه کایاک‌سواری بروید. کالوتارا که به خاطر گیاهان و جانوران غنی خود مشهور است، مکان مناسبی برای دوستداران طبیعت است. اگر قایقرانی را ترجیح می‌دهید، می‌توانید این کار را در آب‌های آرام و ساکت Samanalawewa، که یکی از مخازن بسیار وسیع سریلانکا است، انجام دهید.

در Kalpitiya کایت‌سواری کنید

Kalpitiya در سریلانکا مکان مناسبی برای لذت بردن از ورزش‌های آبی هیجان‌آور است. اگر جزو علاقه‌مندان کارهای عجیب و پرهیجان هستید، پس تالاب Kalpitiya مکانی ایده‌آل برای شما است. اگر تازه وارد چنین ورزش‌هایی شده‌اید، بهتر است که از چند متخصص با تجربه کمک بگیرید و ماجراجویی را شروع کنید.

 

۱۴ مورد از جذاب‌ترین کارها در سریلانکا

پیاده‌روی در سیگیریا Sigiriya  مشهور به صخره شیر Lion’s Rock

Sigiriya یک قلعه صخره‌ای باستانی میراث یونسکو است که می‌توانید در Dambulla، Matale، منطقه‌ای در مرکز سریلانکا از آن دیدن کنید. یکی از جالب‌ترین کارهایی که می‌توان در این سازند صخره‌ای عظیم انجام داد، بالا رفتن از ۱۲۰۰ پله آن و تماشای منظره خیره‌کننده از جنگل انبوه زیر آن است. وقتی کارتان در Sigiriya تمام شد، می‌توانید در همان نزدیکی کمپ بزنید و برای صعود عالی دیگری به صخره Pidurangala  که همسایه این منطقه است بروید. در واقع شما می‌توانید به راحتی از کلمبو سیگیریا پیاده‌روی کنید. سفر از کلمبو به ماتاله با اتوبوس فقط دو ساعت و نیم طول می‌کشد.

در قله آدم Adam’s Peak پیاده‌روی کنید

اگر عاشق ماجراجویی هستید، هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید پیاده‌روی در سری پادای شگفت‌انگیز که معمولاً به عنوان قله آدام یا کوه پروانه شناخته می‌شود را از دست بدهید. قله آدام در شمال شرقی راتناپورا، چهارمین کوه بلند سریلانکا است. در بالای ۲۲۴۴ متری آن یک صخره مقدس قرار دارد. مردم محلی اینطور می‌گویند که این رد پا متعلق به سیدارتا گوتاما است و یا اولین ردپای آدم یعنی اولین انسان است که بر روی این قله دیده می‌شود. این پیاده‌روی حدود سه ساعت طول می‌کشد و توصیه می‌شود بین ماه‌های دسامبر تا مه، زمانی که هوا عالی است بروید.

در استخر طبیعی آبشار دیالوما Diyaluma Fall شنا کنید!

اگر شما یک گردشگر ماجراجو هستید، احتمالاً به دنبال جالب‌ترین مکان‌های دور افتاده هستید تا کمی خوش بگذرانید. در این صورت فقط به آبشار دیالوما نگاه نکنید. یکی از نفس‌گیرترین مکان‌هایی که در تور سریلانکا خواهید یافت، این آبشار ۲۲۰ متری به عنوان دومین آبشار بلند سریلانکا است. در اینجا نه تنها مناظر خیره کننده، بلکه یک استخر بینهایت طبیعی نیز خواهید دید که کیف می‌دهد برای شنا کردن.

 

معرفی میراث جهانی تاریخی و طبیعی سریلانکا

آبشارها و مزارع چای در Nuwara Eliya را ببینید

منطقه Nuwara Eliya  که در استان مرکزی سریلانکا واقع شده است به دلیل آب و هوای مطبوع و خنک و بسیاری از ساختمان‌های قدیمی استعماری بریتانیا مشهور است. در  Nuwara Eliya، از تماشای معماری بریتانیایی در اطراف شهر لذت می‌برید و همچنین می‌توانید به آبشارها و مزارع چای واقع در ارتفاعات بروید. در آنجا، نگاهی به  Pidurutalagala، بلندترین کوه سریلانکا هم بیندازید. بهترین راه برای تماشای منظره باورنکردنی از ارتفاعات و مزارع چای، این است که با قطار کندی بروید.

جنگل‌نوردی در پارک ملی دشت هورتون Horton Plains National Park

گنجاندن پارک ملی دشت هورتون در تعطیلات ماجراجویانه شما در سریلانکا بسیار مهم است. مرتفع‌ترین جنگل سریلانکا شما را به تجربه‌ای بی‌نظیر از کوهنوردی در جنگل ابری می‌برد و فرصتی برای در آغوش گرفتن زیبایی بی‌نظیر را برای شما فراهم می‌کند. بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی دشت هورتون صبح زود است. چون که بعد از ظهر به دلیل غلظت غبار، پیاده‌روی در جنگل دشوار می‌شود. این پارک شامل یک منطقه باز بزرگ با چمن، نهرها و درختان جدا شده است که می‌توانید در آن تعداد زیادی آهو سامبر ببینید. پارک ملی دشت هورتون در ارتفاع ۱۳۰۰ تا ۲۱۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و آن را به بلندترین مسیر ماجراجویی در جزیره تبدیل کرده است. فاصله Nuwara Eliya تا Horton Plainsplains حدود ۳۰ کیلومتر است.

تفریحات آبی در ساحل Weligama

ولیگاما Weligama یک مقصد تعطیلات ساحلی در سواحل جنوبی سریلانکا است که به سرعت در حال توسعه می‌باشد. این منطقه در چند سال گذشته توانسته است توجه سرمایه‌گذاران هتل را به خود جلب کند. برخی از این سرمایه‌گذاران چهره‌های برجسته‌ای در صنعت مهمان‌نوازی مانند هتل ماریوت دارند. همچنین Weligama برای موج‌سواری و غواصی مناسب است و از همه مهمتر یکی از بهترین مکان‌ها برای یادگیری همه ورزش‌های آبی است. دو کیلومتری سواحل شنی بکر Weligama بهترین مکان برای غواصی در ساحل جنوبی است که هم تازه کارها و هم غواصان با تجربه را به خود جذب می‌کند. کلاس‌های آموزشی موج سواری زیادی در امتداد ساحل Weligama ایجاد شده‌اند و ساعات اولیه بهترین زمان برای تمرین آن در نظر گرفته می‌شود. نوامبر تا آوریل بهترین زمان این ورزش‌هاست.

 

بهترین زمان و فصل سفر به سریلانکا

موج‌سواری در خلیج آروگام Arugam Bay

خلیج آروگام بهترین نقطه موج‌سواری در جزیره است. بنابراین بسیاری از تورهای ماجراجویی در سریلانکا در اینجا برگزار می‌شود. خلیج آروگام در ۴۰۸ کیلومتری کلمبو، در گوشه شرقی سریلانکا در نزدیکی باتیکالوآ واقع شده است. خلیج آروگام یک مقصد تعطیلات موج‌سواری مشهور در جهان است و با استعدادترین موج‌سواران جهان به آنجا می‌روند تا تفریح کنند. جالب است که بدانید، خلیج آروگام هر سال در ماه سپتامبر میزبان مسابقات جهانی موج‌سواری است. مسابقات لیگ جهانی موج سواری (WSL) ۲۰۱۹ مردان از ۲۵ تا ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۹ برگزار شد و به جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو کمک کرد. بازدیدکنندگان خلیج آروگام معمولا از علاقه‌مندان به موج سواری هستند و میان گردشگران اهل هیجان محبوب است. بهترین زمان برای سفر به خلیج آروگام از آوریل تا نوامبر به موازات بادهای موسمی جنوب غربی است، در این مدت قسمت شرقی جزیره دارای هوای خشک و عاری از اثر بادهای موسمی است.

در نگومبو Negombo ماهیگیری کنید

نگومبو نزدیکترین مقصد تعطیلات ساحلی به مسافرانی است که در فرودگاه بین‌المللی کلمبو فرود می‌آیند. فاصله فرودگاه بین‌المللی کلمبو تا نگومبو فقط هشت کیلومتر است و رانندگی بین دو مکان کمتر از سی دقیقه طول می‌کشد. نگومبو راحت‌ترین مکان برای مسافرانی است که برای تعطیلات کوتاه به جزیره می‌رسند. بیشتر مسافرانی که چند ساعتی را در سریلانکا در مسیرهای ترانزیت خود می‌گذرانند، معمولا به نگومبو سفر می‌کنند تا از آن زمان برای تفریح ​​استفاده کنند. این ساحل مقصد خوبی برای انجام بسیاری از ورزش‌های آبی همچون ماهیگیری، قایقرانی، موج‌سواری، کایت‌سواری، جت‌اسکی و قایق‌سواری موزی است. بنابراین، نگومبو تورهای ماجراجویی بسیاری در سریلانکا را به خود جذب می‌کند. مهمانان چند روزی در نگومبو می‌مانند و در کنار انجام فعالیت‌های ماجراجویی اوقات فراغت خود را در ساحل می‌گذرانند. نگومبو یکی از بهترین مکان‌ها برای موج سواری است و در هر زمانی از سال می توان آن را در اینجا انجام داد.

 

راهنمای کامل شرکت در سافاری در سریلانکا

۰۹ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران