جاهای دیدنی سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
جاهای دیدنی سریلانکا

آیا می‌خواهید تمام ددلاین‌های کاری و نگرانی‌هایتان را رها کنید و به سرزمینی دور بگریزید که از تمامی استرس‌ها و سرعت‌های جنون وار زندگی روزمره  فارغ است؟ آیا به دنبال استراحتی تنبل وار روی بانوج هستید؟ بسیار خب، باید بگوییم سریلانکا شفابخش نهایی شماست! این خطه سرشار از سواحل بکر، مناظر و توپوگرافی زیبا بوده و در عین حال جذابیت‌های بسیاری در چنته دارد. پس در ادامه، برای یک سفر مجازی مفرح به جاهای دیدنی سریلانکا ما را همراهی کنید.

 

برترین جاذبه‌های سریلانکا

در سفر با تور سریلانکا درخواهید یافت که این کشور، جزیره‌ای کوچک و مملو از امکانات ماجراجویانه‌ای برای فعالیت‌هایی نظیر موج سواری است. از طرفی مکان‌های بسیار مذهبی متعددی را برای طرفداران مذهبی ارائه می‌دهد و و جاذبه‌های توریستی تاریخی باورنکردنی را در دل خود جای داده است. با این حال، هیچ کس نمی‌تواند زیبایی طبیعی شگفت انگیز و حیات وحش غنی سریلانکا را مورد تردید قرار دهد. اما برترین جاهای دیدنی سریلانکا عبارتند از:

پل ۹ قوس

اینجا یکی از نمادین‌ترین مناظر و جاهای دیدنی سریلانکا بوده و در شهر کوچک کوهستانی الا واقع شده است. این پل چشم‌اندازهای تماشایی از فضای سرسبز جنگل‌های متراکم، تپه‌های باشکوه و مزارع چای را ارائه می‌دهد. بازدیدکنندگان می‌توانند حرکت قطارها از روی پل را شاهد باشند که در امتداد حلقه دمودارا حرکت می‌کنند.

جالب است بدانید این پل چشمگیر در سال ۱۹۲۱، در روزهای اولیه گسترش راه آهن در سریلانکا و زیر نظر بریتانیا از سیمان، سنگ و آجر و بدون استفاده از فولاد ساخته شد. دو کوه باتلاقی به یکدیگر متصل شدند و این  این پل را شکل دادند که ۳۰۰ فوت طول، ۲۵ فوت عرض و ۸۰-۱۰۰ فوت ارتفاع دارد.

 

۱۰ اقامتگاه رویایی و متفاوت سریلانکا

عکس: expedia.com

 

میهین تاله در سریلانکا

از دیگر جاهای دیدنی سریلانکا، می‌توان به Mihintale اشاره کرد. این جاذبه، کوهی در نزدیکی شهر آنورادهاپورا است و قله‌اش برای جامعه بودایی اهمیت معنوی بسیاری دارد. در واقع این مکان زادگاه بودیسم بوده و هر ساله، صدها زائر از آن دیدن می‌کنند. اعتقاد بر این است که در بالای این کوه، یک راهب بودایی به نام ماهیندا با پادشاه ملاقات کرد و او را تحت تاثیر صلح آمیز بودن آموزه‌های بودایی قرار داد. پادشاه، متعاقبا از جنگ دست کشید و صلح را در سراسر کشور گسترش داد.

 پس از یک صعود کوتاه و بدون سختی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای، می‌توانید به ویرانه‌های باستانی این حوالی دسترسی داشته باشید. گفتنی است چندین سازه مذهبی و تاریخی چشمگیر، در کوه میهین تاله و اطراف آن وجود دارند. از جمله استوپای باشکوه ۴۰ فوتی که قدمت آن، به قرن اول قبل از میلاد باز می‌گردد و از مهمترین جاذبه‌های سریلانکاست. در ضمن بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه، اوایل صبح یا اواخر بعد از ظهر در هنگام غروب آفتاب است. در نهایت شما می‌توانید به طور مستقل، با با راهنمای تور از این سایت دیدن کنید.

عکس: landofsize.com

 

ساحل اوناواتونا در سریلانکا

در ادامه سفر به جاهای دیدنی سریلانکا، به این ساحل شنی سفید می‌رسیم که در شهر ساحلی کوچک اوناواتونا واقع شده و مکانی عالی برای استراحت و ریلکس کردن است. بعلاوه این محدوده با وجود صخره‌های مرجانی در نزدیکی ساحل، برای غواصی و اسنورکلینگ ایده آل است. می‌توانید از نزدیک شاهد انبوهی از ماهی‌های رنگارنگ و لاک پشت‌ها باشید. بعلاوه، تعدادی گزینه عالی برای غذاخوری در امتداد ساحل وجود دارند که توسط درختان نخل احاطه شده‌اند و از بازدیدکنندگان دعوت می‌کنند تا روی صندلی‌های آفتاب‌گیر لم بدهند و اوقاتشان را با خوردن و نوشیدن در ساحل سپری کنند.

گفتنی است این مکان، یکی از محبوب‌ترین سواحل سریلانکا و کل جزیره و از پرطرفدارترین جاهای دیدنی سریلانکا به شمار می‌آید. بعلاوه در میان خانواده‌های دارای فرزند خردسال، طرفداران بسیاری دارد. به ویژه به خاطر آب کم عمق که برای شنا نیز ایده آل است. مردمان محلی نیز عصرهنگام، برای شنا به اینجا می‌آیند.

همچنین انتهای غربی ساحل، به چند صخره و پله منتهی می‌شود تا بتوانید از تپه کوچکی با بتکده و مجسمه بزرگ بودا بالا بروید. این یک پیاده روی کوتاه است که در نهایت، چشم اندازی از منظره زیبای مشرف به ساحل را به مخاطبانش هدیه می‌دهد. پشت ساحل، جاده‌ای وجود دارد مملو از فروشندگان مختلفی که انواع کالاها از جمله لباس، جواهرات و سوغاتی سریلانکا را به فروش می‌رسانند.

عکس: explore.vacations

 

پارک ملی اوداوالاوه در سریلانکا

پارک ملی اوداوالاوه، از دیگر جاهای دیدنی سریلانکا بوده و یکی از بهترین پارک‌های ملی سریلانکا است که دوستداران حیات وحش حتما باید در سفر با تور سریلانکا از آن دیدن کنند. مکان‌های کمی در دنیا وجود دارند که اینهمه فیل را در خود جای داده باشند! البته فیل‌ها، تنها حیواناتی نیستند که در پارک ملی اوداوالاوه  شاهد خواهید بود. بلکه طاووس، شغال، گاومیش آبی، تمساح، میمون و گوزن و بسیاری دیگر از موجودات جذاب نیز در این منطقه پرسه می‌زنند. همچنین این پارک میزبان بسیاری از گونه‌های پرندگان بومی مانند سوپر مرغ سریلانکا، مالکوها با صورت قرمز، نوک شاخ خاکستری سریلانکایی، پرندگان جنگلی و انواع پرندگان آبی است.

در نظر داشته باشید سافاری‌ها در ساعات اولیه صبح محبوبیت بیشتری دارند، زیرا در این زمان‌ها حیوانات بیشترین فعالیت خود را دارند و مشغول جست و خیر هستند. از طرفی باید گفت این پارک از سمت شمال با رشته‌کوه‌ها، تالاب‌ها و رودخانه‌هایی که علف‌زارها و جنگل‌های پای کوه‌ها را در آغوش گرفته‌اند، احاطه شده است. همین اکوسیستنم غنی، دلیل تنوع زیستی پارک است.

گفتنی است این مکان با مساحتی بالغ ۳۲۳۱۵ هکتار، در ۳۰ ژوئن ۱۹۷۲ بعنوان یکی از جاهای دیدنی سریلانکا درهای خود را به روی علاقمندان گشود و در حال حاضر، سومین پارک ملی پربازدید و زیستگاه مهم پرندگان آبی و فیل‌های سریلانکا به شمار می‌آید. همچنین فصل خشک بین ماه‌های مه و سپتامبر، بهترین زمان برای بازدید از این منطقه بوده و علاوه بر این، مناطق همجوار پارک، مملو از جاذبه‌های قابل توجه و مکان‌های توریستی هستند از جمله غارهای سنگ آهک Wavulpane و خانه ترانزیت فیل.

 

جذاب‌ترین بازارهای محلی سریلانکا

عکس: holidify.com

 

آبشارهای راوانا در سریلانکا

در میان جاهای دیدنی سریلانکا، آبشارهای زیبای سریلانکا به خصوص آبشار راوانا به زیبایی هرچه تمام‌تر خودنمایی می‌کنند و برای شنا در ماه‌های گرم تابستان بسیار پرطرفدارند. در فصل بارانی، جریان آب فوق العاده قوی شده و منظره‌ای چشمگیر را به مخاطبان هدیه می‌دهد.

آبشارها بخشی از پناهگاه حیات وحش راوانا در مسیر شهر الا بوده و مجموعه غارهای اطرافشان نیز، سرشار از افسانه‌های محلی هستند. میمون‌های ژولیده بسیاری در درختان اطراف زندگی می‌کنند و اغلب، در حال غذا خوردن روی درختان میوه کنار جاده دیده می‌شوند. با این حال بهتر است اجازه ندهید آنها خیلی به شما نزدیک شوند، زیرا گاهی اوقات خطرناک بوده و یا وسایلتان را می‌دزدند.

عکس: mustseespots.com

 

معبد غار دامبولا در سریلانکا

از دیگر جاهای دیدنی سریلانکا، می‌توان به معبد غار دامبولا اشاره کرد که یک مکان مقدس بودایی است و ورودی آن در روزهای ماه کامل رایگان است. جالب است بدانید بیش از ۸۰ غار در این منطقه ثبت شده‌اند، اما ۵ غار معروف‌تر از بقیه بوده و با مجسمه‌ها و نقاشی‌های چشمگیر تزئین شده اند. قدمت برخی از غارها به ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد، زمانی که سریلانکاهای ماقبل تاریخ در آنها زندگی می‌کردند!

در ضمن مجموعه معبد، بر روی یک کوه سنگی سیاه ساخته شده که تضاد جالبی با دیوارهای سفیدش دارد. پیشنهاد می‌کنم تماشای مناظر اطراف را از این ارتفاع از دست ندهید. و البته قبل از ورود به معبد، باید شانه‌ها و پاهای‌تان را بپوشانند و کفش‌ها را در بیاورند.

 

بهترین تورهای کروز و قایق در سریلانکا

عکس: franks-travelbox.com

 

قلعه گال در سریلانکا

و در آخر سفر مجازی‌مان به برترین جاهای دیدنی سریلانکا، سری می‌زنیم به گال که یک شهر مهم در سریلانکا است. از بهترین مکان‌ها برای بازدید در این شهر، قلعه‌ای است که محدوده‌اش دارای جاده‌های سنگفرش شده وسیع و تعدادی رستوران مدرن و کافه، هتل، بوتیک و فروشگاه‌های سوغاتی است. در همین حال، افسونگرها و مارها، در کنار دیوار قلعه صف کشیده‌اند.

قلعه گال یک نمونه عالی از ترکیب معماری اروپایی و آسیایی است و هنگامی که پرتغالی‌ها برای اولین بار به جزیره آمدند، این قلعه را در سال ۱۵۸۸ ساختند. یونسکو نیز در سال ۱۹۸۸، قلعه گال در فهرست میراث جهانی به ثبت رساند. این قلعه ۵۲ هکتاری، بخش‌هایی همچون یک فانوس دریایی، یک برج که برای جشن ملکه ویکتوریا در سال ۱۸۸۳ ساخته شد، یک کلیسای پروتستان به سبک باروک، اقامتگاه فرمانده، زرادخانه و اسلحه خانه را شامل می‌شود.

ورودی قلعه  با سنگ‌های تراش خورده، سنگ‌های نیم دایره و طاق‌هایی که طبیعت یک غار را به تصویر می‌کشند، ساخته شده است. به نظر می‌رسد که این خلاقیت‌ها، نشان دهنده تخصص در معماری و فناوری هلندی است. پیشنهاد می‌کنیم در زمان غروب آفتاب به اینجا بیایید که مناظر، بیش از هر زمان دیگری تماشایی می‌شوند. از دیگر جذابیت‌های گال می‌توان به موزه دریایی، روستای گال، موزه ملی گال، هتل آمانگالا، کلیسای اصلاحی هلندی و انبار هلندی (انبار ادویه قدیمی) اشاره کرد.

در نهایت برخی دیگر از برترین جاهای دیدنی سریلانکا عبارتند از:

  • شهر ساحلی میریسا
  • خلیج آروگام در سریلانکا
  • معبد دندان بودا
  • قله آدامز
  • پارک ملی یالا
  • قلعه صخره ای سیگیریا
  • کوه لاوینیا
  • شهر مقدس پولونارووا 

عکس: topflight-travel.com

 

منبع ۱

منبع ۲

۲۴ فروردین ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 12 مهر 1402)

نظرات کاربران