محبوب‌ترین غذاهای رمضانی در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
محبوب‌ترین غذاهای رمضانی در دبی

غذا در فرهنگ اماراتی بسیار مهم و محترم است زیرا به واسطه غذا خوردن اعضای خانواده و فامیل به دور هم جمع می‌شوند و اوقاتی را در کنار هم می‌گذرانند. از لقمه‌های صبحانه سبک تا غذاهای سنتی دلچسب، همگی دستورالعمل‌هایی هستند که اغلب مانند یک راز کاملا محافظت شده خانوادگی نسل به نسل منتقل شده‌اند. غذا در ایام رمضان بیش از هر زمان دیگری اهمیت می‌یابد زیرا افطار عملا جشنی روزانه همراه با اقوام و دوستان است. دبی به عنوان مقصدی محبوب غذاهای جذابی برای معرفی دارد که می‌توانید در تور دبی امتحان‌شان کنید اینجا ما غذاهایی که باید برای افطار در دبی امتحان کنید را بررسی می‌کنیم.

 

هاریس (Harees)

این یکی از اصلی‌ترین غذاهای عماراتی است که به عنوان قلب غذاهای این کشور شناخته می‌شود. این غذا که از گندم له شده و گوشت خرد شده تهیه می‌شود در جنوب و غرب آسیا به عنوان (حلیم) و حتی ارمنستان (هاریسا) شناخته می‌شود. این یک وعده غذایی مفید و پر از پروتئین، فیبر و مواد مغذی است که آن را به غذایی مناسب برای خوردن پس از گرسنگی کامل تبدیل می‌کند.

 

معرفی ۵ غذای خیابانی دبی

مچبوس (Machboos)

مچبوس یکی از غذاهای سنتی محبوب در خلیج فارس است که در دبی نیز محبوبیت بسیار زیادی دارد. این غذا سبیه به بریانی هندی، از برنج پخته شده با انواع ادیوه‌های معطر، مرغ و یا غذاهای دریایی تهیه می‌شود. این غذا تقریبا شبیه فوگای مرغ است که از گوشت آرامز شده با ادویه‌های معطر و زعفران و لیمو خشک برای طعم و مزه برخوردار درست می‌شود.

سمبوسه (Samboosa)

همچون نسخه ایرانی، سمبوسه اماراتی هم غذایی مثلتی سرخ شده است که داخل آن با سبزیجات، پنیر، گوشت و سایر مواد غذایی مخلوط پر می‌شوند. سمبوسه در دبی بیشتر پیش غذا و یا میان وعده است که در ادامه غذاهای اصلی و سنگین‌تر سرو می‌شوند. این غذای خوشمزه که لایه بیرونی آن را نان سرخ شده ترد تشکیل می‌دهد در داخل بافتی نرم داشته و حس خوبی هنگام خوردن ایجاد می‌کند. سمبوسه غذایی معطر و غالبا تند است.

 

نوش جان کردن غذا بر فراز آسمان دبی

 

Aishu laham

این یکی از غذاهای شیرین اماراتی است که اتفاقا بین مسلمین خیلی محبوبیت داشته و به عنوان یکی از غذاهای افطار مورد توجه قرار می‌گیرد. در این غذای معطر و دلچسب از ترکیب برنج و گوشت بره، با زنجبیل، دارچین آسیاب شده، زعفران، سیر و لیمو خشک شده به صورت مخلوط استفاده می‌شود. همانطور که مشهور است غذاهای عربی اغلب تند هستند به همین دلیل افرادی که از ادویه فراوان در غذا خوششان نمی‌آید عاشق این غذا می‌شوند. برای سرو این برنج مخلوط معطر و وسوسه‌انگیز بیشتر از عدس و در کنار آن ماست استفاده می‌شود.

Aseeda bobar

این یکی از دسرهای قدیمی و باستانی است که بین خانواده‌ها سینه به سینه منتقل و حفظ شده است. در تهیه این دسر لذیذ و شیرین از آرد، کدو تنبل، هل، زعفران و شکر پخته شده در کنار هم استفاده می‌شود که پوره‌ای شیرین و خوشمزه به وجود می‌آید. بعد از یک روز تحمل گرسنگی افطار پر از غذاهای سنگین و متنوع است به همین دلیل از اسیدا بوبار به عنوان دسری که غذا را می‌شورد و می‌برد یاد می‌شود.

 

گرانقیمت‌ترین غذاهای رستوران‌های دبی

کنوفه

وقتی صحبت از دسر محلی به میان می‌آید واقعا نمی‌توان از کنوفه چشم‌پوشی کرد. این دسر از رشته‌های در هم پیچیده و سرخ شده‌ای درست می‌شود که در شهد فرو رفته و کاملا شیرین و معطر شده است. کنوفه را عموما با چای بعد از غذا و یا به عنوان میان وعده سرو می‌کنند. این دسر ترد و شیرین حتی با خامه هم سرو می‌شود که بر لذیذ بودن آن می‌افزاید هر عاشق شیرینی و شکلاتی از خوردن این دسر خشنود خواهد شد. بعد از افطاری سنگین و پر و پیمان چای و کنوفه به شدت می‌چسبد حتما امتحان کنید.

Khabeesa

این یکی دیگر از غذاهای شیرینی است که تمام اعراب سراسر دنیا عاشق آن هستند. مانند اغلب هاریس‌ها (Harees) این دسر هم قرن‌ها حفظ شده‌اند. این دسر با آرد تفت داده شده، شکر، کره شفاف، هل، گلاب و زعفران ساخته می‌شود، ترکیبی که عطر مقاومت ناپذیری دارد.

خرما

همانطور که همه ما آشنایی داریم خرما یکی از خوراکی‌های اصلی اعراب است که در طول روز و در تمام سال از آن استفاده می‌کنند. اما در ماه مبارک رمضان مخصوصا به خاطر سنت پیامبر اسلام، این میوه گرمسیری شیرین اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند. خرما بسیار مغذی و پر از قند طبیعی بوده و به عنوان مکمل غذایی مقوی در دوره رمضان مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا هنگام مهمانی‌های افطاری خرما را برای صاحب خانه می‌برند.

 

شکم‌گردی در دبی با کامیونت‌های فروش غذا

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران