وسایل نقلیه عمومی در مسکو

جاذبه‌های گردشگری مسکو
وسایل نقلیه عمومی در مسکو

مسکو کلان شهری محبوب در دنیاست که بسیاری از سفرها با تور روسیه، به مقصد این شهر خواهد بود. یکی از خوبی‌های این پایتخت زیبا نیز داشتن یک سیستم حمل و نقل عمومی همه جانبه و کارآمد است که باعث می‌شود به راحتی بتوانید در شهر رفت و آمد کرده و جاذبه‌های مختلف آن را ببینید. در این نوشته نیز ما سعی داریم بخش‌های مختلف این سیستم حمل و نقل عمومی را برای شما شرح دهیم تا از مترو و اتوبوس تا تاکسی‌های اینترنتی شهر را بشناسید و در تور مسکو بتوانید از آن‌ها بهره ببرید.

 

مترو مسکو

احتمالا شما در مورد مترو خاص و متفاوت مسکو شنیده‌اید. سیستم مترو این شهر ۱۲ خط داشته و طول آن به ۳۳۳.۳ کیلومتر می‌رسد که از جمله بزرگ‌ترین سیستم‌های قطار شهری در دنیا به حساب می‌آید. البته نکته‌ی جذاب درباره این سیستم حمل و نقل عمومی که باعث معروفیتش شده، ۱۰ هزار قطاری که روزانه در آن حرکت می‌کنند نیست، بلکه ۲۰۰ ایستگاه بسیار زیبایی است که بعضی از آن‌ها یک اثر هنری محسوب می‌شود.

تمامی ایستگاه‌های مترو در روسیه دارای راهنمای انگلیسی هستند و شما می‌توانید بین ساعت ۶ صبح تا ۱ نیمه شب از آن‌ها بهره ببرید و تقریبا به هر جایی از شهر که خواتسدی، با قیمتی بسیار پایین برسید. حتی برای فرودگاه نیز خط ویژه‌ای وجود دارد و شما این مسیر را نیز می‌توانید به وسیله مترو طی کنید. یک نکته مهم این است که زیبایی مترو مسکو ممکن است شما را برای عکاسی جلب کند، فقط در نظر داشته باشید که تنها عکاسی آماتور از ایستگاه‌ها مجاز است و از سه پایه و فلش نباید استفاده کنید.

تاکسی

در مجموع تاکسی‌ها در مسکو خیلی قیمت بالایی ندارند، اما پیدا کردن یک تاکسی با تاکسی‌متر فعال سخت است و متاسفانه بسیاری از راننده‌های این شهر، به زبان انگلیسی مسلط نیستند. به همین دلیل باید حتما آدرس مورد نظر خود را یا روی نقشه به آن‌ها نشان دهید یا این که آن را به روسی جایی داشته باشید تا با نمایش آن به راننده، بتوانید به مقصد برسید.

به همین دلیل است که امروزه گردشگران اکثرا از تاکسی‌های اینترنتی استفاده می‌کنند. خوشبختانه چند شرکت عالی به این منظور وجود دارد که شما می‌توانید اپلیکیشن‌های آن‌ها را نصب کنید:

YANDEX TAXI: معروف‌ترین اپلیکیشن تاکسی اینترنتی در مسکو که بیشترین تعداد راننده را در سطح شهر دارد. (اندروید و iOS)

GETT: اگر چه این اپلیکیشن کم‌تر از YANDEX معروف است، اما سیستم بسیار بهتری برای امتیاز دهی به رانندگان دارد و همچنین یک دفتر رسمی در فروداه نیز دایر کرده است. (اندروید و iOS)

MAXIM: و قابلیت متفاوت MAXIM انتخاب از میان مدل‌های مختلف ماشین‌هایی است که در این برنامه وجود دارد که البته قیمت آن‌ها نیز متفاوت است. (اندروید و iOS)

نکته: شما می‌توانید هزینه تاکسی را به صورت نقدی یا با کارت اعتباری پرداخت کنید.

 

راهنمای حمل و نقل محلی در روسیه

اتوبوس

با توجه به این که ایستگاه‌های مترو عموما در محیط‌های شهری نیستند، بیشترین نقش اتوبوس‌ها در زمان حال مسکو، متصل کردن ایستگاه‌ها به یکدیگر از طریق مسیرهای مسکونی است. با این حال خطوط اتوبوس در این شهر بسیار گسترده بوده و اگر نمی‌خواهید وارد مترو شوید، می‌توانید با استفاده از اتوبوس و نقشه‌هایی که برای آن‌ها تدارک دیده شده، از هر جایی به جای دیگر شهر بروید.

جالب است بدانید که خطوط اتوبوسرانی مسکو تا سال ۲۰۱۷ بزرگ‌ترین در تمام دنیا بود و هنوز هم با داشتن اتوبوس‌های متعدد بنزینی و برقی، جزو برترین‌ها محسوب می‌شود.

 

۷ مسیر حمل و نقل عمومی برای دیدن سن پترزبورگ

دوچرخه

اگر در ایام گرم سال به تور مسکو رفته‌اید و می‌خواهید در پایتخت این کشور مسیرهای کوتاه را طی کنید، پیشنهاد می‌کنیم از سیستم اشتراک گذاری دوچرخه که به اسم Velobike است، استفاده کرده و از این طریق نقاط مختلف شهر را در مسیر خود نیز بازدید کنید. هزینه‌ی این دوچرخه بسیار پایین است و بیش از ۴۳۰ ایستگاه در سراسر مسکو دارد تا بتوانید به راحتی دوچرخه خود را تهیه کنید. همچنین در حال حاضر خیلی از دورچه‌ها دارای موتورهای الکترونیکی نیز هستند و نیاز نیست، همیشه در حال پا زدن باشید.

دیگر سیستم‌های حمل و نقل عمومی

البته مواردی که به شما معرفی کردیم، به طور کلی نیازهای شما به عنوان یک گردشگر را پوشش خواهد داد، با این حال هستند مدل‌های دیگری از سیستم حمل و نقل عمومی همچون مونوریل که از سال ۲۰۰۴ در مسکو راه‌اندازی شده که مسیر کوتاهی از ایستگاه مترو Timiryazevskaya را به خیابان Sergeya Eisensteina متصل می‌کند. یا سیستم تراموا که بیش از یک قرن است در مسکو فعال بود و مردم محلی بسیار از آن استفاده می‌کنند.

 

۶ فعالیت متفاوت در مسکو

۲۸ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران