آشنایی با منطقه اسنیورت استانبول: قسمت اول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
آشنایی با منطقه اسنیورت استانبول: قسمت اول

وقتی صحبت از بهترین مناطق استانبول به میان می‌آید، اسنیورت یکی از مواردی است که نمی‌توان از آن غافل شد. در سفر با تور استانبول این منطقه را سرشار از مراکز خرید بسیار محبوب و پر رفت و آمد، پارکها و مناظر سبز، رستوران‌ها و کافه‌های درجه یک و همچنین مراکز فرهنگی و هنری مدرن خواهید یافت. بعلاوه اسنیورت در سال‌های اخیر، به دلیل دسترسی عالی به امکانات و شکل گیری مجتمع‌های لوکس با قیمت‌هایی بسیار مقرون به صرفه، افراد بسیاری را از سراسر جهان برای خرید ملک به سوی خود کشانده است. در ادامه برای آشنایی با منطقه اسنیورت استانبول، سفری مجازی به این منطقه خواهیم داشت و از گشت و گذار در این محدوده لذت خواهیم برد.

 

تاریخچه منطقه اسنیورت استانبول

امروزه این منطقه، به عنوان محل زندگی بسیاری از ترک‌هایی شناخته می‌شود که از مناطق شرقی کشور نظیر استان‌های کارس، آرتوین، ارزروم و سایر بخشها به این محدوده وارد شده‌اند. البته بخشی از جمعیت ریشه‌ای اسنیورت را افراد رومانیایی و بلغاری تشکیل داده‌اند که اغلب بین سال‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۸ از رومانی و بلغارستان مهاجرت کردند.

اما جالب است بدانید که عمده قسمت‌های شهری این منطقه در قرن نوزدهم، در زمینی شکل گرفته که متعلق به اکرم اومر پاشا بوده است. تا قبل از آن اسنیورت، محدوده‌ای زراعی بود که محصولاتش را به مناطق دیگر عرضه می‌کرد.

 

گردشی جذاب در محله اسکودار استانبول

موقعیت مکانی اسنیورت و امکانات حمل و نقل

اسنیورت منطقه‌ای معروف در حومه غربی استانبول است که در سمت اروپایی ترکیه و در شمال غرب این کشور واقع شده است. در شرق این منطقه، آویجلار و دریاچه کوچک چکمجه قرار دارند. غرب، به بویوک چکمجه می‌رسد و از شمال نیز می‌توان به  باشاک شهیر و آرناووت کوی دسترسی داشت. در نهایت باید گفت این منطقه، از سمت جنوب با بیلیک دوزو و بزرگراه E-5 همسایه است. اگر علاقمندید با منطقه بیلیک دوزو نیز آشنا شوید، توصیه می‌کنیم مقاله گردشی در منطقه بیلیک دوزو در استانبول را مطالعه کنید.

این محدوده علاوه بر شبکه حمل و نقل عالی، از موقعیت مکانی بسیار مهمی برخوردار است. زیرا دو بزرگراه بسیار مهم یعنی E80 و E5 از آن عبور می‌کنند و از طریق آنها می‌توانید از منطقه اسنیورت به سایر مناطق مهم شهر بروید. این منطقه، همچنین به بزرگراه‌های D100 و TEM و جاده‌های متصل به آنها نزدیک است که دسترسی به اسنیورت را از همه نقاط شهر تسهیل می‌کنند. کار برای ساخت یک مترو از طریق اسنیورت نیز در حال انجام است که این منطقه را به مرکز شهر متصل می‌کند و انتظار می‌رود این خط، روزانه به بیش از ۷۰،۰۰۰ نفر خدمات ارائه دهد.

گفتنی است اسنیورت، ۳۱ کیلومتر با میدان تکسیم فاصله دارد و با ماشین می‌توانید در زمان‌های غیر پیک، طی ۳۰ دقیقه و با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا استفاده از متروبوس، حدود یک ساعت و ۲۰ دقیقه به آنجا برسید. بعلاوه باید گفت اسنیورت، با فرودگاه استانبول حدود ۴۵ کیلومتر و تا دریای مرمره حدود ۳ کیلومتر فاصله دارد.

 

گشتی بهاری در محله اورتاکوی استانبول

جمعیت منطقه اسنیورت استانبول

گفتنی است مساحت این منطقه، بالغ بر ۲.۷۷۰ هکتار بوده و از سال ۱۹۸۹ شهرداری خود را داراست. به دلیل وجود دانشگاه اسنیورت استانبول، جمعیت مردم این منطقه از استانبول را اغلب جوانان تشکیل می‌دهند. اما بطور کلی باید گفت این جمعیت، تا ابتدای سال ۲۰۲۰ به ۹۵۴،۵۷۹ نفر افزایش یافته است.

میدان اسنیورت

میدان اسنیورت، تصویر روشنی از طبیعت و تنوع منطقه ارائه می‌دهد و یکی از پرجنب و جوش ترین محدوده‌ها در این منطقه محسوب می‌شود. این میدان، در میان افرادی که برای خرید به فروشگاه‌های متنوع اسنیورت می‌روند و یا به دنبال غذاخوری‌های عالی و باکیفیت هستند بسیار محبوبیت دارد. بعلاوه در این میدان، می‌توانید از مسجد اسنیورت دیدن کنید که به سبک مساجد قدیمی عثمانی ساخته شده است.

مراکز خرید منطقه اسنیورت استانبول

جالب است بدانید که ده‌ها بازار محبوب و بیش از ۲۰ مراکز خرید بزرگ در محله های اسنیورت وجود دارند که از آن جمله می‌توان به مراکز خرید آکباتی، اسکوله، توریم، مارمارا پارک، کارفور و بائوهاوس اشاره کرد. در این میان، مرکز خرید مارمارا پارک از شهرت بیشتری برخوردار بوده و در میان مردم محلی و نیز گردشگران خارجی طرفداران بسیاری دارد. این مرکز خرید لوکس که پارکینگ، سینما، کافه و رستوران و مناظری از شهر و دریا را به مخاطبانش هدیه می‌دهد، فروشگاه‌ها و بوتیک‌های برند و بین‌المللی بسیاری را در خود جای داده است.

 

رستوران‌های تاریخی محله سلطان احمد، استانبول

پارک رجب طیب اردوغان

اسنیورت، بیش از ۶۰ پارک کودک و ده ها پارک برای بزرگسالان را در خود جای داده است که از مشهورترین آنها می‌توان به پارک شهدا، پارک قاضیان و پارک رجب طیب اردوغان اشاره کرد. پارک اردوغان در اسنیورت به دلیل برخورداری از جاذبه‌های آبی، آبشارهای مصنوعی و فضای سبز زیبا شهرت دارد. این پارک با امکانات فراوان نظیر کلوپ‌های ورزشی، رستوران‌ها، حمام ترکی، استخر و مسیرهای پیاده روی، مکانی فعال و لذت بخش را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

گفتنی است پارک اردوغان که توسط شهرداری اسنیورت در سال ۲۰۱۶ در زمینی به مساحت ۷۶۸۷۷ متر مربع افتتاح شد، امروزه یکی از زیباترین پارک‌های استانبول محسوب می‌شود. این پارک، یکی از مکانهای مورد علاقه بسیاری از خانواده‌ها، به ویژه در تعطیلات آخر هفته‌ها و در طول تابستان به شمار می‌آید. جالب است بدانید پارک رجب طیب اردوغان است، به نام رئیس جمهور فعلی ترکیه نامگذاری شده است.

۲۱ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران