راهنمای سفر به شهر زیبای آلانیا

جاذبه‌های گردشگری آلانیا
راهنمای سفر به شهر زیبای آلانیا

آلانیا یکی از زیباترین و بهترین شهرهایی است که سالانه گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کند. از جمله جذابیت‌هایی که در تور آلانیا می‌توان از آن‌ها لذت برد دریا و سواحل بکر و زیبا و چشم‌اندازهای فوق‌العاده آن هستند. علاوه بر آن علاقه‌مندان به مکان‌های تاریخی می‌توانند از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی این شهر بازدید کنند. اگر آوازه این شهر ساحلی ترکیه به گوش شما نیز خورده و قصد دارید تا سفری به آن داشته باشید در این مقاله همراه ما باشید تا با هر آنچه که قبل از سفر به این شهر بدانید آشنا شوید.

 

آلانیا در کجای ترکیه قرار دارد؟

اولین سوالی که ذهن مسافران تور آلانیا را به خود درگیر می‌کند در مورد موقعیت جغرافیایی و محل قرار گیری آن است. این شهر ساحلی و تاریخی ترکیه در فاصله ۱۳۵ کیلومتری از شهر آنتالیا قرار گرفته و به عبارتی این دو شهر همسایه هم محسوب می‌شوند. بنابراین گردشگران می‌توانند در سفر خود به آلانیا در گردشی ۲۴ ساعته در شهر آنتالیا  نیز دیدن کنند. شهر آلانیا از سمت شمالی به رشته‌کوه‌های توروس و از سمت جنوبی بع دریای مدیترانه متصل است. آلانیا شهری کوچک با مساحت تقریبی ۱۵۹۸ کیلومترمربع یکی از شهرهای زیبا و ساحلی ترکیه است. با توجه آمار به دست آمده در سال ۲۰۱۲ جمعیت این شهر حدود ۱۰۴۵۷۳ نفر برآورده شده است.

آلانیا

تاریخچه آلانیا

آلانیا یکی از شهرهای تاریخی ترکیه محسوب می‌شود و از این لحاظ برای بومیان این کشور اهمیت بالایی دارد. در گذشته آلانیا جزئی از کیلیکیه (Kilikya) و پامفیلیا (Pamfilya) به حساب می‌آمد و تحت حکومت ایرانیان بود. بعدها این سرزمین از سلطه ایرانیان درآمده و تحت حاکمیت یونانی‌ها و رومی‌ها قرار گرفت. در این دوران آن را با نام (Kolonoros) می‌شناختند. علت این نامگذاری وجود کوه‌های زیبا در اطراف آن بود چرا که کولورونوس به معنای کوه زیبا است. سپس در قرن ۱۳ این شهر به حکومت عثمانی‌ها درآمده و نام علائیه را بر روی آن نهادند.

 

۷ رستوران عالی کناکلی در آلانیا

آلانیا

امروزه این شهر ساحلی زیبا بخشی از خاک کشور ترکیه محسوب شده و زبان رسمی مردم آن ترکی استانبولی است. این شهر همانند تمامی شهرهای ترکیه با ایران ۱.۵ ساعت اختلاف دارد. همچنین واحد پول رسمی آن لیر ترکیه است.

 

شرایط آب و هوایی آلانیا

برای داشتن یک سفر خوب و بی‌عیب و نقص با تور ترکیه توجه به شرایط آب و هوایی شهر مورد نظر الزامی است. شهر آلانیا دارای هوایی معتدل و مدیترانه‌ای است. به طوری که تابستان‌های آن معتدل بوده و زمستان‌هایی پربارش دارد. میانگین دما در شهر آلانیا در طول سال تقریبا ۲۱ درجه سانتی‌گراد است. بهترین زمان برای سفر به این شهر با توجه به انتظارات افراد از سفر می‌تواند متفاوت باشد. چرا که تمامی فصل‌های سال برای مسافرت به آن مناسب بوده و می‌تواند برای توریست‌ها جذاب باشد. اما اگر اهل شنا و تفریحات ساحلی هستید بهتر است فصل تابستان را برای سفر خود انتخاب کنید.

آلانیا 

شرایط اقامت در شهر آلانیا

این روزها توریست‌های بسیاری شهر آلانیا را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. همین موضوع سبب شده تا هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی در آن بنا شوند. چرا که در این شهر هتل‌های مختلفی با توجه به شرایط و بودجه مسافران وجود دارد. در حالت کلی هزینه‌های اقامتی و گردشگری در آلانیا در مقایسه با سایر شهرهای توریستی ترکیه کم‌تر بوده و این مزیت بزرگی برای آن به شمار می‌آید. در زیر به چند مورد از بهترین هتل‌های آلانیا برای اقامت اشاره می‌کنیم:

 

بهترین رستوران‌های محله kemer در آنتالیا

 آلانیا

  • هتل ۵ ستاره لانگ بیچ(Long Beach Resort Hotel)
  • هتل ۴ ستاره گرند اکان (Grand Okan Hotel)
  • هتل ۳ ستاره بیگ بلو(Club Big Blue Suite Hotel)

 

رستوران‌گردی در آلانیا

رستوران‌گردی و خوردن غذاهای متنوع در طول هر سفر برای توریست‌ها بسیار جذاب است. از آنجایی که ترکیه دارای غذاهای سنتی و خوشمزه بسیار زیادی است اهمیت این موضوع در سفر با تور آلانیا بیشتر می‌شود. مسافران می‌توانند غذاهای خوشمزه متنوعی را با قیمت‌های مناسب در شهر آلانیا میل کنند. اگر به دنبال رستوران‌های خوب و باکیفتی در سفر خود به آلانیا هستید بهتر است سری به موارد نام برده شده در زیر بزنید:

  • رستوران باهاما (Bistro Bahama)
  • رستوران تئو (Theo’s Place restaurant)
  • رستوران الیویا (Olivia Gourmet Restaurant)

آلانیا

جاذبه‌های گردشگری آلانیا

بسیاری از افراد آلانیا را صرفا با سواحل زیبا و تفریحات دریایی آن می‌شناسند. در حالی که این شهر تاریخی ترکیه دارای جاذبه‌های گردشگری متنوع و دیدنی بسیار زیادی است. اگر شما نیز به بازدید از مکان‌های مختلف در طول سفر علاقه دارید بهتر است بازدید از جاذبه‌های گردشگری زیر را در شهر زیبای آلانیا از دست ندهید:

 

هتل‌های لوکس محله بلک در آنتالیا: بخش اول

آلانیا

  • برج قرمز (The Red Tower)
  • قلعه سلجوقی یا قصر آلانیا (Alanya Castle)
  • ساحل کلئوپاترا(Kleopatra Plaji)
  • رودخانه دیم چای (Dimcay)
  • غار دیم (Dim cave)
  • تنگه ساپادره(Sapadere Canyon)
۱۲ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران