بهترین زمان برای سفر با تور آلانیا

جاذبه‌های گردشگری آلانیا
بهترین زمان برای سفر با تور آلانیا

آلانیا یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران تور ترکیه است. این محبوبیت به دلیل داشتن سواحل بسیار زیبا، اماکن تاریخی همچون قلعه آلانیا، برج سرخ و... و همچنین بازارهای محلی و بازارهای لوکس در مجتمع‌های بزرگ و شیک است. این شهر ساحلی در جنوب ترکیه قرار دارد و به دلیل هم جواری با دریای مدیترانه دارای آب و هوای مدیترانه‌ای است. بنابراین دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌هایی معتدل می‌باشد. اگر قصد سفر به این شهر زیبای ساحلی را دارید، باید بهترین زمان مورد نظر خود را انتخاب کنید. در انتخاب بهترین زمان باید ابعاد مختلفی همچون آب و هوا در فصول مختلف، برگزاری فستیوال‌ها و جشن‌ها، خلوت یا شلوغ بودن و ... را در نظر بگیرید. در این مقاله اطلاعات مختصر و مفیدی را از آب و هوا در فصل‌های مختلف سال، فستیوال‌های مهمی که برگزار می‌شوند و همچنین جمعیت گردشگران در زمان‌های مختلف سال را در اختیار شما قرار داده‌ایم تا بتوانید انتخابی آگاهانه در رزرو تور آلانیا در بهترین زمان را داشته باشید.

 

بهترین زمان برای سفر با تور آلانیا از لحاظ شرایط آب و هوایی

آلانیا دارای آب و هوای مختلفی در فصول مختلف سال است. بطور کلی تابستان‌های گرم با رطوبت بالا بخاطر وجود دریا و زمستان‌هایی معتدل و مطبوع دارد. اما با توجه به اینکه هر فردی به نوع خاصی از آب و هوا علاقه دارد، در این مقاله، آب و هوای آلانیا را در فصول مختلف بررسی می‌کنیم تا شما بتوانید بهترین زمان برای سفر با تور آلانیا را از نظر آب و هوا انتخاب کنید.

 

آشنایی با فرودگاه آلانیا

آلانیا در فصل بهار

فصل بهار در ترکیه از اواسط اسفند شروع شده و تا اواخر خرداد ادامه دارد. در فصل بهار که یکی از بهترین فصول برای سفر به آلانیا این شهر ساحلی زیبا است، دمای هوا در روز بطور میانگین ۱۷ درجه سانتیگراد و در شب ۹ درجه سانتیگراد می‌شود. در واقع در طول روز آب و هوایی مطبوع و در شب نسیم خنک بهاری می‌وزد. این فصل برای کسانی که می‌خواهد در دریا آب تنی کنند خیلی مناسب نیست، زیرا آب دریا سرد است. اما فصل بهار فصل قدم زدن در ساحل و خیابان‌های زیبای آلانیا است.

آلانیا در فصل تابستان

آلانیا در فصل تابستان برای اغلب گردشگران جذابیت بیشتری دارد. زیرا به راحتی می‌توانند در دریا شنا کنند و در ساحل زیبا زیر نور خورشد آفتاب بگیرند. تابستان‌های آلانیا بطور متوسط ۳۱ درجه سانتیگراد است که گاهی ۴ الی ۵ درجه بیشتر هم می‌شود. اما ارزشش را دارد که خود را به آب دریا بسپارید و از آن لذت ببرید. در این فصل میزان بارش کم است و گردشگران می‌توانند با خیال آسوده از تمام روزهای اقامت خود استفاده کنند.

 

بهترین هتل‌های آل و یوآل آلانیا

آلانیا در فصل پاییز

در اوایل پاییز آب و هوای آلانیا بیشتر به تابستان متمایل است و می‌توان گفت تقریبا گرم است. یعنی گردشگران در این زمان می‌توانند از آب دریا لذت برده و در آن شنا کنند، زیرا هنوز آب گرمای خود را دارد. اما شب‌هایی خنک‌تر دارد و مناسب پیاده روی و لذت بردن از زیبایی‌های ساحل بی‌نظیر مدیترانه است. اما از اواسط پاییز دمای هوا پایین می‌آید و تقریبا سرد و زمستانی می‌شود و بارندگی‌ها در آلانیا آغاز می‌شوند. بطوری که از اواسط آبان بیشتر روزهای آلانیا بارانی است. اگر هوای بارانی ساحل را دوست دارید، این روزها مناسب هستند، در غیر این صورت نیمه اول پاییز زمان مناسبی است زیرا شما می‌توانید از تمام روزهای اقامت خود لذت ببرید.

آلانیا در فصل زمستان

دمای هوای آلانیا در فصل زمستان پایین می‌آید و هوا مرطوب خواهد بود. در زمستان بارش باران در آلانیا افزایش یافته و برای افرادی که می‌خواهند کل روز را به گشت و گذار بگذرانند، زمان مناسبی برای سفر به آلانیا نیست. همچنین در فصل زمستان آب دریا سرد است و امکان آب تنی و شنا در آن وجود ندارد. اما اگر به هر طریقی در فصل زمستان با تور آلانیا سفر کردید می‌توانید از استخرهای آب گرم بی نظیر آن استفاده کنید و اوقات خود را با دیدن اماکن تفریحی و تاریخی و خوردن غذاهای خوشمزه در بهترین رستوران‌های آلانیا بگذرانید

 

با مراکز خرید آلانیا آشنا شوید

بهترین زمان برای سفر با تور آلانیا از لحاظ فستیوال‌ها و جشن‌ها

یکی از جاذبه‌های توریستی کشور ترکیه جشن‌ها و فستیوال‌هایی است که در این کشور برگزار می‌شوند. هر فستیوال در زمان خاصی در یکی از شهرهای ترکیه برگزار می‌شود. یکی از شهرهایی که میزبان فستیوال‌های مختلف است، شهر ساحلی آلانیا است. هر ساله در تاریخ‌هایی متفاوت جشن‌ها و فستیوال‌های مختلفی در شهر آلانیا برگزار می‌شود که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. در ادامه به چند مورد از این جشنواره‌های اشاره می‌کنیم:

جشن‌های مذهبی

مردم شهر آلانیا اغلب مسلمان هستند و کلیه جشن‌ها و مناسبت‌های مذهبی مانند میلاد پیامبر، مبعث پیامبر، عید فطر و ... در این شهر برگزار می‌شوند که مورد توجه گردشگران مسلمان و حتی غیر مسلمان تور آلانیا قرار گرفته‌اند.

 

برترین هتل‌های ۵ ستاره در آلانیا

فستیوال بین‌المللی هنر و توریسم

از آنجا که شهر آلانیا و در کل کشور ترکیه توریستی است، هر ساله در اردیبهشت (ماه می میلادی) فستیوالی تحت عنوان هنر و توریسم ترکیه در آن برگزار می‌شود. در این فستیوال نمایش‌های هنری، تئاتر و هنرهای نمایشی زیادی اجرا می‌شوند. آتش بازی‌های این فستیوال بسیار زیبا و خیره‌کننده است و عده زیادی صرفا به دلیل تماشای آتش بازی‌ها به این فستیوال می‌آیند. در کنار این‌ موارد، فستیوالی از غذاها و نوشیدنی‌های معروف و محبوب ترکیه اجرا می‌شود که شرکت‌کنندگان می‌توانند هرکدام از آن‌ها را که می‌خواهند، امتحان کنند. این فستیوال اوج شور و هیجان را برای بازدیدکنندگان به همراه دارد. شرکت برای عموم در این فستیوال کاملا رایگان بوده و این ویژگی بر محبوبیت این فستیوال افزوده است. توصیه می‌کنیم اگر در اردیبهشت با تور ترکیه به آلانیا سفر می‌کنید، این فستیوال را از دست ندهید.

فستیوال اپرا و باله

از محبوب‌ترین فستیوال‌هایی که در شهر آلانیا برگزار می‌شود، فستیوال اپرا و باله است. در واقع افراد زیادی با هدف شرکت در این فستیوال به آلانیا سفر می‌کنند. این فستیوال در فصل تابستان در ماه‌های ژوئن و جولای در شهر آلانیا برگزار شده و بازدیدکنندگان از سراسر دنیا در این فستیوال دور هم جمع می‌شوند. این فستیوال در آمفی تئاتر تاریخی آسپندوس آلانیا برگزار می‌شود که به ابهت و جذابیت آن می‌افزاید.

 

جاذبه‌های گردشگری آلانیا (بخش اول)

فستیوال جاز

فستیوال جاز فستیوالی پاییزی است که در ماه سپتامبر به مدت ۴ روز در آلانیا برگزار می‌شود. از آنجا که این فستیوال شب‌ها برگزار می‌شود و ماه سپتامبر شب‌های خنک و مطبوعی دارد، این مراسم در سپتامبر برگزار می‌شود. فستیوال جاز در محل برج سرخ آلانیا بر پا می‌‌شود. این برج برای فستیوال چراغانی شده و مردم از ساعت ۹ شب که کنسرت‌های جاز آغاز می‌شوند تا بعد از نیمه شب به رقص و پایکوبی می‌پردازند. اگر به موسیقی جاز علاقه‌مند هستید و می‌خواهید ساعاتی شاد را در آن بگذرانید حتما در ماه سپتامبر به آلانیا سفر کنید.

جشن سال نو میلادی

جشن سال نو میلادی در ترکیه مانند بسیاری از کشورها برگزار می‌شود. هر چند که قدمت برگزاری این جشن در ترکیه خیلی زیاد نیست؛ اما جشن سال نو میلادی بهترین و با شکوه‌ترین جشنی است که در آلانیا برگزار می‌شود. در این جشن زمستانی درخت‌های شهر به شکل درخت کریسمس تزیین می‌شوند. بازارها رنگ و بویی خاص دارند و صنایع دستی و غذاهای محلی ترکیه برای سال نو در این بازارها به وفور یافت می‌شوند.

 

بهترین هتل‌های ساحلی آلانیا

فستیوال خانه و موزه آتاتورک

این فستیوال در سالگرد اولین بازدید آتاتورک از شهر زیبای آلانیا هر ساله در زمستان در تاریخ ۱۸ فوریه برگزار می‌شود.

مسابقات سه گانه آلانیا

این مسابقات در واقع نوعی فستیوال هستند که هر ساله در فصل پاییز در ماه اکتبر در آلانیا برگزار می‌شوند و شرکت‌کنندگان می‌توانند در سه رشته دو ماراتن، دوچرخه‌سواری و شنا با هم مسابقه دهند. افراد زیادی از نزدیک این مسابقات را تماشا می‌کنند.

 

بهترین فعالیت‌های مناسب کودکان در آلانیا

بهترین زمان برای سفر با تور آلانیا از لحاظ جمعیت گردشگران

یکی از فاکتورهایی که گردشگران هنگام انتخاب زمان سفر در نظر قرار می‌گیرند، شلوغ و یا خلوت بودن مقصد در تاریخی است که قصد سفر دارند. برخی افراد دوست دارند در زمان‌های شلوغ و پر جمعیت به مسافرت بروند اما برخی زمان‌های خلوت و با آرامش را بیشتر می‌پسندند. آلانیا هم مانند بسیاری از شهرهای توریستی به دلایل مختلفی همچون آب و هوا هم زمان‌های شلوغ توریستی و هم خلوت دارد.

ماه‌های اواسط بهار و تابستان و ماه اول پاییز اوج فصل گردشگری در آلانیا است. به دلیل گرم بودن هوا و امکان شنا کردن در دریا و انجام انواع ورزش‌های آبی، گردشگران بیشتر ترجیح می‌دهند در این ماه‌ها به آلانیا سفر کنند. در واقع از اول ژوئن تا آخر اوت آلانیا بسیار شلوغ است. اگر می‌خواهید در زمان‌های خلوت به آلانیا سفر کنید و لزومی نمی‌بینید حتما در مدیترانه شنا کنید و از قدم زدن در ساحل و دیدن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی لذت می‌برید، اواخر پاییز، زمستان و اوایل بهار زمان‌های مناسبی برای سفر با تور آلانیا خواهند بود.

 

بهترین نقاط آلانیا که باید از آن دیدن کنید

نتیجه‌گیری

آلانیا به دلیل داشتن ساحل زیبای دریای مدیترانه، آب و هوای مطبوع، جاذبه‌های تاریخی و دیدنی زیاد هر ساله مقصد گردشگران زیادی از سراسر دنیا است. یکی از دغدغه‌های مسافران انتخاب زمان مناسب برای سفر با تور آلانیا است. همان طور که متوجه شدید، برای انتخاب این زمان باید فاکتورهای مختلفی را مانند شرایط آب و هوایی مورد علاقه‌، فستیوال‌هایی که دوست دارید در آن‌ها شرکت کنید و شلوغی و یا خلوت بودن آن را در نظر بگیرید و نهایتا بر اساس علایق خود در این زمینه‌ها زمان مناسب خود را انتخاب کرده و تور را رزرو کنید. پس بهترین زمان برای سفر با تور آلانیا بسته به سلیقه‌ها و انتظارات از سفر می‌تواند متفاوت باشد و این زمان برای هر گردشگری تغییر خواهد کرد.

۱۲ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران