تور ۲۴ ساعته از آنتالیا به پرگ، آسپندوس و سیده

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
تور ۲۴ ساعته از آنتالیا به پرگ، آسپندوس و سیده

سفرهای نیم روزه همیشه یکی از بهترین فعالیت‌هایی است که در تور آنتالیا می‌توانید تجربه کنید و برای این مهم، مقاصد متنوعی نیز وجود دارد. اما همیشه یک تور خاص و پرطرفدار از مقصد آنتالیا برگزار می‌شود که ۲۴ ساعت کامل به طول می‌انجامد و شما در این سفر با دیدنی‌های خاص و متنوعی روبرو خواهید شد. اگر می‌خواهید با تور پرگ، آسپندوس، سیده و آبشار آشنا شوید، در ادامه‌ی این نوشته همراه ما باشید.

 

بازدید از جاذبه‌های باستانی دور و نزدیک آنتالیا

در اطراف آنتالیا چندین و چند ویرانه‌ی تاریخی و شهرهای باستانی وجود دارد که بازدید از آن‌ها بدون ماشین واقعا سخت خواهد بود. به همین دلیل همیشه پیشنهاد کرده‌ایم که بهتر است از تورهای گردشگری برای بازدید از این امکان استفاده کنید. اما این بار پا را فراتر گذاشته‌ایم و توری متفاوت را به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک روز کامل شما را به خود اختصاص می‌دهد.

 

جذاب‌ترین ریزورت‌های ساحلی لوکس آنتالیا

در این سفر شما از درب هتل سوار ماشین مخصوص خواهید شد و به سمت ویرانه‌های شهر باستانی پرگ خواهید رفت و در بین راه از سیده و آسپندوس آنتالیا بازدید کرده و یک آبشار زیبا در دل طبیعت را نیز می‌بینید. یکی از ویژگی‌های این سفر، وجود راهنمای انگلیسی زبان است که باعث می‌شود به خوبی بتوانید نکات ریز و درشت درباره جاهایی که به دیدنشان می‌روید را بدانید.

شرایط و قیمت این تور

هزینه‌ی این تور به نسبت شرکتی که با آن به سفر می‌روید متفاوت خواهد بود، اما عموما قیمت این سفر چیزی حدود ۱۰۰ دلار است. این هزینه شامل رفت و آمد، غذا و راهنمای حرفه‌ای و انگلیسی زبان می‌شود و اگر در جایی نیاز به پرداخت ورودی باشد، باید آن را خود هزینه کنید. اکثر دیدنی‌های این مسیر رایگان هستند و آن‌هایی که نیاز به ورودی دارند نیز هزینه‌ی چندانی از شما نخواهند گرفت و با توجه به این که فروشگاهی آن دور و بر نیست، به طور کلی باید گفت که یک ۲۴ ساعت نسبتا کم هزینه، اما بسیار عالی را در سفر با تور ترکیه به آنتالیا تجربه خواهید کرد.

 

بهترین تجربه‌های غذایی در آنتالیا

مقاصد این سفر

پرگ

دورترین و جذاب‌ترین نقطه از سفر شما در این تور، شهر باستانی پرگ خواهد بود. این شهر باستانی ابتدا توسط یونانی‌ها و قبل از میلاد مسیح ساخته شد، اما بعدها چندین بار دست به دست گشت و به دست امپراطوری‌های مختلف از جمله‌ ایرانی‌ها افتاد. اما در همان ابتدا که می‌خواهید از دروازه‌ی زیبا و دو برجی که در دو طرفش قرار گرفته‌اند، وارد شهر شوید، کاملا حس و حال پا گذاشتن به یک شهر باستانی را خواهید داشت.

قدم زدن روی سنگ‌فرش‌هایی که قدمتشان به بیش از هزار سال می‌رسد، تماشای کنده‌کاری‌هایی که روی ستون‌ها انجام شده و سالن تئاتر باستانی، از آن چیزهایی است که همیشه خاطره‌اش برای شما باقی خواهد ماند. پرگ نسبتا بزرگ بوده و آثار هنری متعددی در کنار ویرانه‌های سنگی هستند که می‌توانید از آن‌ها بازدید به عمل آورید.

 

هتل‌های نزدیک به مرکز خرید مارک آنتالیا

آسپندوس

آسپندوس از آن شهرهای باشکوه رومی در منطقه بوده که به واسطه‌ی بازرگانی پر رونق، شهری ثروتمند محسوب می‌شد و این را می‌توان از سالن تئاتر بزرگ و امکاناتی که هنوز هم قابل رویت هستند، مشاهده کرد.

اگر چه دیدنی‌های متعددی از ویرانه‌های تاریخی در آسپندوس وجود دارند، اما یکی از مهم‌ترین دلایلی که گردشگران خود را به آن‌جا می‌رساننند، دیدن همین سالن آمفی تئاتر باستانی آسپندوس آنتالیا است که تقریبا سالم به جا مانده و شما می‌توانید به داخلش بروید و روی جایگاه‌های سنگی آن نشسته و عکس‌های جذابی در محیطش بگیرید. آسپندوس در یک محل زیبا و سرسبز واقع شده و همچنین یک محل دیدنی دیگر به نام قنات نیز دارد که اگر چه به اندازه‌ی سالن تئاتر سالم نیست، اما شکوه خاص به خود را دارد.

 

سیده

سیده آنقدرها از آنتالیا دور نیست و یک شهر باستانی زیبا متعلق به بیش از هزار سال پیش است که در نزدیکی دریا قرار گرفته و یکی از بهترین منظره‌ها را برای عکاسی در این سفر به شما هدیه می‌کند. حتی اگر در این برنامه شرکت نکردید، حتما از جاذبه گردشگری سیده در آنتالیا و  معابد فوق‌العاده زیبای آپولو و آتنا دیدن کنید.

 

آب و هوای آنتالیا در فصل‌های مختلف

بسیاری از بناهای سیده تخریب شده‌اند، اما هنوز بخش‌هایی دیدنی از آن‌ها باقی مانده است که از جمله آن‌ها می‌توان به معابد یاد شده و چند معبد دیگر، سالن تئاتر بزرگ سیده و استیست آگورا اشاره کرد. همچنین موزه سیده نیز جایگاهی است که آثار هنری کشف شده از این محل در آن به نمایش گذاشته شده است.

۱۹ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران