دمره، میرا و ککووا؛ تور ۱۲ ساعته محبوب آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
دمره، میرا و ککووا؛ تور ۱۲ ساعته محبوب آنتالیا

وقتی با تور آنتالیا سفر می‌کنید، این فرصت را دارید تا از مسیر دریا یا خشکی، شهرها و مناطق مختلف دیگری از ترکیه را نیز بازدید کنید. دیدن دره‌ی کوپرولو ، بازدید از طبیعت جنگلی و آبشارها، گردش‌های دریایی و یا کروزهای تفریحی بعضی از این موارد هستند. امروز اما ما پیشنهاد متفاوتی داریم، تور دمره، میرا و ککووا که از آنتالیا برگزار می‌شود و حدود ۱۲ ساعت به طول می‌انجامد. توری که مسیر خشکی و دریا را طی می‌کند و یک روز عالی را برای شما و خانواده‌تان می‌سازد.

 

کلیتی در مورد تور دمره، میرا و ککووا از آنتالیا

همانطور که گفتیم این تورها از آنتالیا آغاز می‌شود و چند شرکت آن را برگزار می‌کنند. تور از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود و حدود ۱۲ ساعت به طول می‌انجامد و هزینه‌ی آن چیزی حدود ۷۰ دلار به ازای هر نفر است. عموما یک راهنمای انگلیسی زبان نیز شما را همراهی کرده و نکات مختلفی در مورد جاهایی که می‌بینید را برایتان بازگو خواهد کرد. هزینه‌ای هم که پرداخت می‌کنید، شامل پول ناهار نیز می‌شود که مسئولان تور برایتان تدارک می‌بینند.

 

 آشنایی با بهترین جاذبه‌های طبیعی آنتالیا 

 تور آنتالیا

 

مسیر تور دمره، میرا و ککوا

در این تور، ابتدا شما را از هتل سوار کرده و به محل شروع تور می‌برند و در اولین ایستگاه به میرا خواهید رسید. این شهر تاریخی دیدنی‌های بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به یک کلیسای معروف، سنگ‌های تراش خورده و بخش‌هایی که از نظر مذهبی برای مسیحیان اهمیت دارد اشاره کرد. سپس به دمره می‌روید که در همان نزدیکی‌هاست و در شهر گردی می‌کنید.

 

 ۷ مرکز خرید مقرون به صرفه در آنتالیا 

تور آنتالیا

 

بعد از آن به بندگاه می‌روید و مسیر خود را از آب‌های کریستالی مدیترانه به سمت ککووا ادامه می‌‌دهید. این جا احتمالا شگفت‌انگیزترین بخش سفر شماست، وقتی ویرانه‌های یک شهر تاریخی را زیر آب مشاهده خواهید کرد. اگر آب و هوا به اندازه‌ی کافی گرم باشد، می‌توانید یک عینک شنا زده و با تن زدن به آب، خانه‌ها، معابد و دیگر بخش‌های این شهر را مشاهده کنید. در نهایت از از شهر ویرانه‌ی Teimussa بازدید می‌کنید که ۳ هزار سال پیش به این روز افتاده است و در نهایت مسیر برگشت به آنتالیا را در پیش می‌گیرید.

 

تور آنتالیا

 

نگاهی به مناطقی که در این تور از آن‌ها بازدید به عمل خواهید آورد

 

میرا

میرا زمانی شهری باشکوه بود که برای مدتی پایتخت لیسیان نیز به حساب می‌آمد. حالا ویرانه‌ی آن در ۱.۵ کیلومتری دمره به یک جاذبه‌ی گردشگری تبدیل شده است. زمان تاسیس این شهر کاملا مشخص نیست اما گمان می‌رود به صده‌ی ۵ قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. این شهر که بخش زیادی از آن در دل صخره‌ها کنده شده، زیبایی منحصر به فردی دارد و خانه‌هایش همه قصه‌های مهمی از تاریخ را در قلب خود نگه داشته‌اند. امپراطور هادریان از جمله کسانی بود که به این شهر علاقه‌ی زیادی داشت و در سال ۱۳۱ بعد از میلاد مسیح انباری در نزدیکی آن درست کرد و دیوارهای آن را با پرتره‌هایی نقاشی شده از خود و همسرش پر کرد. حالا هم در مسیر دمره می‌توانید از این انبار دیدن نمایید.

 

 ۲ تور معروف غواصی در سفر تابستانی به آنتالیا 

میرا 

 

دمره

دمره از بسیاری جهات به خاطر وجود میرا در نزدیکی‌اش معروف شده است، اما خود این شهر نیز دیدنی‌های خاص به خود را دارد. از جمله کلسیا و موزه‌ی معروف بابانوئل که از بسیاری جهات دیدن آن به همه توصیه می‌شود. این شهر دارای بازارهای محلی نیز هست که می‌توانید برای خود سوغات تهیه کرده و به آنتالیا باز گردانید.

 

 ۴ مسجد معروف آنتالیا با معماری تاریخی 

 دمره

 

ککووا و ویرانه‌های شهر سونکن

این جزیره زیباترین بخش سفر شما خواهد بود. جایی که دور تا دور آن را آب کریستالی دریا احاطه کرده و در روزهای گرم سال، جان می‌دهد برای شنا کردن. اما شنا و تفریحات آبی، دلیل اصلی سفر شما به ککووا نخواهند بود، بلکه شما برای دیدن ویرانه‌های شهری پا به این جزیره می‌گذارید که مربوط به بیش از ۲ هزار سال قبل از میلاد مسیح است و حالا زیر آب جزیره به مسان شهر ارواح می‌ماند.

 

 راهنمای کاهش هزینه خورد و خوراک در زمان سفر به آنتالیا 

ککووا

 

البته بخش‌هایی از شهر هنوز روی خشکی پا برجا هستند و از آن‌ها نیز می‌توانید بازدید کنید. حتما قبل از عظیمت از ککوا، اگر شنا کردن در آب را تجربه نمی‌کنید، حتما کمی در آن قایق سواری کنید و بودن بالای این شهر مدوفون زیر آب را تجربه نمایید.

۱۷ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران