محبوب‌ترین غذاهای محلی آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
محبوب‌ترین غذاهای محلی آنتالیا

ترکیه کشوری توریستی با جاذبه‌های فراوان است که یکی از این جاذبه‌ها غذاهای محلی بی‌نظیر آن است. همانطور که می‌دانید آداب غذایی هرسرزمینی بازگو کننده فرهنگ آن است. همان گونه که می‌دانید طعم غذاهای ترکی برگرفته از فرهنگ و تاریخ عثمانی، یونانی، مدیترانه و ... می‌باشد. آنتالیا یک شهر تاریخی است که سهم زیادی از صنعت گردشگری ترکیه را بخاطر وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان به خود اختصاص داده است. در این میان غذاهای محلی این شهر جزء جذاب‌ترین تفریحات و جذابه‌های تور آنتالیا محسوب می‌شود. طعم دلنشین و لذیذ غذاهای محلی این شهر می‌تواند هرکسی را شیفته خود کند. البته به دلیل نزدیک بودن ذائقه غذایی ما ایرانی‌ها به غذاهای ترکی به مراتب برای ما جذاب‌تر هم خواهد بود. به شما توصیه می‌کنیم لذت گشت و گذار در رستوران‌های جذاب این شهر زیبا را از دست ندهید. در ادامه شما را با این غذاهای جذاب بیشتر آشنا خواهیم کرد.

 

کباب ترکی (Turk kebab)

مردم ترکیه نیز همانند ما عاشق طبخ کباب‌هایی لذیذ هستند. یکی از این کباب‌ها، کباب ترکی است که نیازی به معرفی ندارد. این غذا به اندازه‌ای معروف و شناخته شده است که کمتر کسی را در دنیا می‌توان یافت که اسم آن را نشنیده باشد. شاید باور نکنید ولی اصلیت این غذا آلمانی است و به مرور زمان ترک‌ها آن را به نام خود ثبت کرده‌اند. این غذای بسیار خوشمزه و محبوب را از گوشت گوسفند، گاو و یا گوساله درست کرده و با ادویه‌های مخصوص طعم‌دار می‌کنند که طعمی بسیار منحصر به فرد را خلق می‌کند. امتحان کباب ترکی را به همه شما عزیزان توصیه می‌کنیم چرا که نمی‌توان کسی را یافت که از طعم بی‌نظیر این غذا لذت نبرد.

 

۷ رستوران عالی کناکلی در آلانیا

 

بورک (Borek)

بورک یکی از آن غذاهایی است که حتی اگر نخورده باشید حتما نامش را شنیده‌اید. بورک را در تمامی سرزمین‌هایی که زمانی جزئی از خاک عثمانی بوده‌اند مانند آلبانی، کرواسی و… می‌توان یافت. البته طعم اصیل بورک را تنها در ترکیه می‌توانید بچشید. این غذای بسیار خوشمزه وخوش طعم نوعی پیراشکی خمیری است که داخل آن را با گوشت، اسفناج، سبزیجات و سوسیس پر می‌کنند. بورک از آن دسته غذاهایی است که هر ساعت از شبانه روز می‌توانید آن را میل کنید. حتی در بسیاری نقاط دنیا آن را به عنوان صبحانه سرو می‌کنند. اگر تا به امروز این غذای شگفت انگیز را امتحان نکرده‌اید به شما توصیه می‌کنیم در طول اقامت خود در آنتالیا این تجربه جذاب را از دست ندهید.

 

منامن (Menamen)

این غذا یکی از غذاهای بسیار اصیل و قدیمی کشور ترکیه است که به خاطر ترکیبات آن بیشتر به عنوان صبحانه سرو می‌شود. این غذای بسیار لذیذ را می‌توانید با بودجه‌ بسیار پایینی صرف کنید. منامن را از موادی مانند گوشت سرخ شده، تخم مرغ، پنیر، گوجه، پیاز و فلفل، سبزیجات، بادمجان، قارچ و سوسیس می‌توان تهیه کرد که ترکیب آن‌ها طعم بی‌نظیری را خلق میکند. این غذا شباهت بسیار زیادی به املت ما ایرانیان دارد. 

 

معرفی بهترین رستوران‌های ژاپنی آنتالیا 

 

دلمه (Dolma)

دلمه یکی از غذاهای بسیار محبوب و جذاب کشور ترکیه است که در کشور عزیزمان نیز طبخ می‌شود. اما دلمه غذایی بسیار متنوع و سلیقه‌ای می‌باشد و دستور پخت ثابتی ندارد. شما می‌توانید در شهر آنتالیا خوشمزه‌‌ترین دلمه‌های دنیا را امتحان کنید. شما با هر طیف سلیقه‌ای که باشید می‌توانید دلمه مورد علاقه خود را اینجا پیدا کنید. معمولا دلمه را از ترکیب گوشت، برنج، سبزی، انواع ادویه و ... درست می‌کنند. یکی از معروف‌ترین دلمه‌های این شهر به علت ساحلی بودن آن دلمه صدف تازه می‌باشد که بسیار خوشمزه و منحصر به فرد است.

چوربا (Corba)

سوپ یا همان چوربا به زبان ترکی از غذاهای پرطرفدار این کشور است. در روزهای سرد و بارانی آنتالیا چوربا را می‌توان بر سر سفره همه‌ خانه‌ها و یا منوی بهترین رستوران‌های آنتالیا یافت. رستوران‌های این شهر توریستی سوپ‌های بسیار متنوعی مانند سوپ کلم سیاه، سیرابی، زبان، گوجه و ... در منو غذایی خود دارد؛ که هرکدام جذابیت‌های خاص خود را دارند. پس از دیگر غذاهایی که در آنتالیا حتما باید امتحان کنید همین سوپ‌های رنگارنگ هستند.

 

نان سیمیت (Simit)

حال بهتر است سراغ یک غذای سبک با دستور پختی بسیار آسان برویم که می‌توانید آن را به عنوان صبحانه و یا میان وعده در تور آنتالیا میل کنید و لذت ببرید. این نان یکی از غذاهای محلی و سنتی کشور ترکیه است که در همه جای این کشور به ویژه رستوران‌های خیابانی طبخ می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم این میان وعده لذیذ را در سفر خود به آنتالیا از دست ندهید.

 

بهترین رستوران‌های محله kemer در آنتالیا

 

لوفر (Lufer)

نوبتی هم که باشد نوبت به غذاهای دریایی آنتالیا می‌رسد. آنتالیا یک شهر ساحلی با غذاهای دریایی متنوع و جذاب است. اگر شما هم طرفدار پروپاقرص غذاهای دریایی هستید، حتما لوفر آنتالیا را یک بار هم که شده باشد امتحان کنید. لوفر یک غذای بسیار خوشمزه و دلنشین است که از ماهی به نام لوفر تهیه می‌شود.

 

کومپیر (Kompir)

مطمئنا شما هم به غذاهای خیابانی و سبک علاقه‌مند هستید و هنگام خیابان گردی و گشت و گذار به سرتان می‌زند که یک غذای سبک و در عین حال لذیذ را نوش جان کنید. خوشبختانه آنتالیا شهری با رستوران‌های خیابانی فراوان است که در آن خوشمزه‌ترین طعم‌ها خواهید یافت. یکی از این غذاهای خیابانی کومپیر است که از سیب زمینی بیرون برشته و داخل پخته تهیه می‌شود. این غذای خوشمزه را بسته به سلیقه شما همراه با پنیر، سالاد، سوسیس و ... سرو می‌کنند.

 

پیده (Pide)

پیده غذایی بسیار شبیه به پیراشکی است و از این رو آن را پیراشکی ترکی می‌نامند. دستور پخت این غذا به این صورت است که موادی مثل گوشت، اسفناج، پنیر و غیره را درون خمیر مخصوصی میپیچند و در انتها به درون تنور میگذارند تا پخته و برشته شود. البته دستور پخت این غذا نیز سلیقه‌ای بوده و انواع مختلفی از آن را در رستوران‌های ترکیه و آنتالیا می‌توانید بیابید. مطمئن باشید که از خوردن این غذای دلپذیر پشیمان نخواهید شد.

 

بهترین رستوران‌های لوکس آنتالیا

 

کوفته ترکی (Turk Kofte)

در انتها به یکی از جذاب‌ترین غذاهای بومی ترکیه می رسیم. هرچند که این غذا را در کشوهای دیگری می‌توان یافت؛ اما طعم این غذا در خیابان‌های آنتالیا حس و حال دیگری دارد. کوفته ترکی یکی از غذاهای بی‌نظیر، خوشمزه و مقوی است که شما می‌توانید اوج هنر آشپزی کشور ترکیه را در آن پیدا کنید و از طعم مطبوع آن نهایت لذت را ببرید. این غذای جذاب و خوش آب و رنگ را از گوشت، سیر و پیاز، فلفل دلمه، گشنیز و ... تهیه می‌کنند. این غذا نیز دستور پخت‌های متنوعی دارد که همه‌ آنها برای شما دلچسب خواهند بود.

۲۷ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران