بازارهای محلی آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
بازارهای محلی آنتالیا

استان زیبا و ساحلی آنتالیا یکی از توریستی‌ترین نقاط ترکیه است که سالانه صدها هزار نفر از آن دیدن می‌کنند. این استان ساحلی به مرکزیت شهر آنتالیا که دارای اهمیت تاریخی هم هست در فصل تابستان میزبان خیل زیاد گردشگرانی می‌شود که سودای آبتنی در آب های کریستالی و آفتاب گرفتن در سواحل ماسه سفیدش را دارند. اگرچه آنتالیا با مراکز تفریحی، هتل‌های لوکس و تفریحات آبی ساحل دوستان را به خودش جذب می‌کند اما در حقیقت دارای جنبه‌های جذاب دیگری هم هست که بد نیست درباره آن‌ها هم بدانید! همانطور که در ابتدا گفتیم آنتالیا دارای بخش‌های متنوعی از طبیعت و تاریخ و فرهنگ هم هست که در ورای صنعت گردشگری آن همچنان حفظ شده‌اند. یکی از بهترین کارهای فرهنگی در آنتالیا بازارگردی در آن است. اینجا می‌خواهیم به معرفی بازارهای محلی آنتالیا بپردازیم.

 

بازار های محلی آنتالیا

تور آنتالیا تلفیقی از انواع فعالیت‌ها را ارائه می‌دهد که هر توریستی می‌تواند بر حسب سلیقه و نیاز خود دنبال مورد علاقه خودش برود. اگر از ما بپرسید، توصیه می‌کنیم در طول سفرتان، کمی هم شده از سواحل فاصله بگیرید و به سمت جاذبه‌های شهری بروید. از لحاظ فرهنگی و تاریخی شهر آنتالیا دارای شهر قدیمی است که هسته اولیه آن را تشکیل می‌دهد. شما می‌توانید در آن از ساختمان‌های قدیمی و فروشگاه‌های سوغاتی فروشی دیدن کنید، سری به کافه‌ها و رستوران‌های محلی بزنید و حتی در بازارهای محلی آنتالیا گردش کنید. یکی از مواهب سفر تور لحظه آخری آنتالیا، فرصت گشت و گذار در بازارهای هفتگی آنتالیا است. شما با گشت و گذار در این بازارهای محلی می‌توانید جریان زندگی عادی مردم را به دور از تجملات گردشگری ببینید، خریدهای ارزانی داشته باشید و از سوغاتی‌های دستساز محلی خریداری کنید. پس بیایید در این مقاله نگاهی به بازارهای محلی آنتالیا داشته باشیم.

عکس از: nl.hotels.com

 

شنبه بازار آنتالیا

شنبه بازار آنتالیا در محدوده ساحلی زیبای لارا برگزار می‌شود که به شدت توریستی و پرطرفدار است. اگرچه روز اصلی این بازار شنبه‌ها ست اما در روزهای دیگر هفته فروشندگان محلی در آن حضور داشته و بساط فروش‌شان را برپا می‌کنند. این یکی از محبوب‌ترین بازارهای محلی آنتالیا است که شانس رفتن به آن را خواهید داشت. در این بازار همه چیز شامل ظروف زیبا، پارچه‌های جذابی، انواع سوغاتی‌ها و لوازم دکوری و تزئینی به فروش می‌رسد که فرصت مناسبی برای خرید سوغات ترکیه در آنتالیا را فراهم می‌آورد! البته توجه داشته باشید که Cumartesi-Pazari یکی از بازارهای قیمت بالای شهر آنتالیاست که هنگام خرید باید به آن توجه کنید تا سرتان کلاه نرود!

 آدرس: Şirinyalı, 1500. Sk. 10 A, 07160 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

 

معرفی مرکز خرید آگورا در آنتالیا

 عکس از: kilcullenbridge.blogspot.com

 

بازار توسمور در آلانیا

بازار توسمور هفته ای یک بار در روزهای شنبه بین ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰ برگزار می شود. شما می‌توانید این بازار را بین سوپرمارکت Migros و خیابان 5. Sk در نزدیکی آن پیدا کنید. فروشندگان محلی و بازرگانان به اینجا می‌آیند تا هفته‌ای یک بار ین مردم محلی و توریست‌ها اقلام و لوازم‌شان را به فروش برسانند. معمولا کالاهایی که اینجا می‌توانید پیدا کنید شامل پوشاک، سوغاتی، مواد غذایی، میوه های تازه، گوشت، کالاهای خانگی، چای، ادویه جات و اقلام روزمره می‌شود. این یکی از بهترین بازارهای هفتگی در آنتالیا است که می‌توانید در طول سفرتان از آن دیدن کنید. ساده ترین راه برای رسیدن به بازار توسمور از مرکز شهر آلانیا با اتوبوس عمومی است.

آدرس: Cumhuriyet Karakolu belediye, ve Sarıtaş otel yanı, Alanya

عکس از: nl.hotels.com

 

جمعه بازار در آلانیا

یکی دیگر از بازارهای محلی آنتالیا در روزهای جمعه در آلانیا برگزار می‌شود. یک بازار بزرگ هر جمعه در آلانیا در نزدیکی ایستگاه دلموش برگزار می شود. موقعیت مرکزی و طیف وسیعی از کالاها، این بازار را بین مردم محلی و گردشگران محبوب کرده است. این تنها چند متر از تقاطع Büyük Has Bahce Caddesi، جاده اصلی بزرگ منتهی به شمال از بنای یادبود آتاتورک در نزدیکی بندر، و Gemici Sokak فاصله دارد. در این بازار طیف گسترده ای از کالاها از جمله میوه و سبزیجات تازه، انواع لباس، کفش، کیف، کت و شلوار و سوغاتی به فروش می‌رسد که قیمت‌های واقعا مناسبی دارند. راه رسیدن به این بازار راحت است و خطوط اتوبوس 202-B، 2B، 40 و 50 در مجاورت بازار توقف می کنند.

آدرس: Güller Pınarı Mahallesi, Sayar Sk. No:1, 07460 Alanya

 

برترین مراکز خرید آنتالیا برای خرید و تفریح

عکس از: westend61.de

 

بازار چاگلایان در آنتالیا

یکی از بازارهای محلی آنتالیا در شهر آنتالیا و در روزهای دوشنبه تمام طول سال برگزار می‌شود، بازار چاگلایان در جنوب شرقی آنتالیا قرار دارد و یک بازار کشاورزی است. تولیدکنندگان محلی هر دوشنبه محصولات خود را در اینجا می‌فروشند و چون از آنجایی که بازار کمی از جاذبه های گردشگری اصلی فاصله دارد، یک تجربه خرید اصیل را فراهم می‌کند. توجه داشته باشید که برخلاف بازارهای دیگر ترکیه، اینجا، جای چانه زنی نیست و قیمت همان است که فروشند می‌گوید، پس اگر قصد خرید دارید قیمت را کامل پرداخت کنید. اقلامی که اینجا می‌توانید بخرید شامل میوه‌ها و سبزیجات تازه منطقه، ماهی، زیتون، سبزی‌ها و مواردی از این دست می‌شود. فاصله این بازار تا ایستگاه اتوبوس «Barınaklar» سه دقیقه پیاده روی و تا ایستگاه اتوبوس «Bülent Ecevit Bulvarı» حدود هفت دقیقه پیاده روی است.

آدرس: Çağlayan, 2028. Sk. No:28, 07230 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

عکس از: antalyatouristinformation.com

 

سه شنبه بازار در سریک

یکی از بازارهای هفتگی آنتالیا هر سه شنبه در سریک در تقاطع Hacı Azmi Akman و 2153. Sok برگزار می شود. این سه شنبه بازار از بازارهای محلی آنتالیا است که مانند دیگر همتایانش، اقلامی همچون میوه، سبزیجات، ادویه جات ترشی جات، لباس، کفش ورزشی و کیف را عرضه می‌کند. البته اگر سه شنبه را وقت ندارید، جمعه ها بین ساعت ۱۶ تا ۲۴ بازار شبانه‌ای برگزار می‌شود که شدیدا جذاب و دیدنی است. سریک در ۳۰ کیلومتری شرق آنتالیا و حدود ۱۰ کیلومتری شمال بلک قرار دارد. اتوبوس های عمومی از بلک به سریک حرکت می‌کنند و در تابستان یک دلموش اضافی نیز به کار گرفته می‌شود.

آدرس: Merkez, 07500, 2153. Sk. 2-4, 07500 Serik/Antalya, Türkiye

 

تجربه خرید در محله kemer آنتالیا

عکس از: nl.hotels.com

 

بازارهای محلی آنتالیا به صورت هفتگی در سراسر استان برگزار می‌شوند که قصد ما معرفی همه آن‌ها در این مقاله نیست اما شما هر روزی که به گوشه‌ای بروید احتمالا با یکی از آن‌ها روبرو می‌شوید مثلا شنبه بازارهای بلک یکی از آن‌هاست با این‌همه بازارهای محلی به قرارهای هفتگی محدود نمی‌شوند و بازارهای دائمی زیادی هم در همه جای آنتالیا به چشم می‌خورند.

 

بازار شهر قدیمی سیده

کل شبه جزیره ای که شهر قدیمی سیده در آن واقع شده مانند یک بازار بزرگ در فضای باز است که مغازه های زیادی در آن قرار دارد. مجموعه تقریبا بی پایانی از جواهرات طلا و نقره، کالاهای چرمی، فرش، انواع لباس، لامپ های موزاییک شیشه ای، سرامیک، حکاکی های دریا، ادویه جات، چای، قهوه و سوغاتی وجود دارد. این از آن بازارهای محلی آنتالیا است که شما را با تنوع بی‌نظیرش شگفت زده می‌کند. معمولا مغازه ها ساعت ۰۹:۳۰ صبح باز می شوند و حدود ساعت ۹ شب بسته می شوند البته در تابستان این ساعت کمی بیشتر هم می‌شود. با اتوبوس خط ۶۰۰ که به ماناوگات می‌رود از آنتالیا می توان به شهر قدیمی سیده رسید. از آنجا مینی بوس ها به سمت سیده حرکت می‌کنند. اگر در سیده یا اطراف آن اقامت دارید، می‌توانید از دلموش یا اتوبوس عمومی استفاده کنید.

آدرس: Side, 07330 Manavgat Antalya

عکس از: tuiexperiences.com

 

بازار شهر قدیمی در آنتالیا

یکی از مهم‌ترین، محبو‌ترین و پربازدیدترین بازارهای محلی آنتالیا بازار شهر قدیمی یا کایچی است که اگرچه دقیقا شبیه بازار نیست اما فضایی همان سبکی دارد. در شهر قدیمی آنتالیا، می‌توانید فروشگاه‌های سوغاتی را یکی پس از دیگری در خیابان‌های سنگ‌فرش باریک پیدا کنید. عتیقه جات، تابلوهای نقاشی و فرش های باکیفیت نیز در اینجا فروخته می شود. خود خانه ها نیز ارزش دیدن دارند که قدمت برخی از آنها به دوران عثمانی بازمی گردد. انگار زمان اینجا متوقف شده است. گشت و گذار در این بازار قطعا یکی از بهترین تجارب آنتالیاگردی است.

آدرس: Selçuk, Uzun Çarşı Sk., 07100 Muratpaşa, Antalya

 

راهنمای خرید از اوت‌لت‌ دیپو آنتالیا

 عکس از: dailysabah.com

 

منبع ۱

منبع ۲ 

۲۹ فروردین ۱۴۰۲ (به‌روز رسانی شده در: 09 مهر 1402)

نظرات کاربران