جاذبه‌های کوتایسی، گرجستان (بخش دوم)

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
جاذبه‌های کوتایسی، گرجستان (بخش دوم)

همانطور که دیدید، کوتایسی دیدنی‌های بسیار زیادی دارد که شامل مراکز تاریخی و طبیعی زیادی هستند. اما مواردی که در مقاله‌ی قبلی گفتیم، تقریبا معروف‌ترین‌ها بودند و هنوز جاهای بیشتری هستند که دوست داریم آن‌ها را نیز به شما معرفی کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

 

غار ناوناخوی

در ادامه‌ی بازدید از غارهای دیدنی گرجستان، حتما سری به ناوناخوی هم بزنید که یک غار دو طبقه با چهار سالن بزرگ است که چگیده‌ سنگ‌های فوق‌العاده زیبا آن را به بهترین شکل دکور بندی کرده‌اند. بعد از این که سی متر وارد غار می‌شوید، دو طبقه غار از هم جدا می‌شوند و ارتفاع سقف بزرگ‌ترین سالن آن به ۷ متر می‌رسد.

موزه تاریخ و مردم شناسی کوتایسی

یکی دیگر از جاهایی که در بازدید از کوتایسی باید به سراغش بروید، موزه تاریخ و مردم شناسی کوتایسی است. این موزه‌ی قدیمی از سال ۱۹۱ در این شهر در حال فعالیت بوده و از جمله موزه‌های مهمی است که در تور گرجستان، پیشنهاد می‌شود از آن بازدید به عمل آورید. البته موزه درس ال ۱۹۴۸ مکان خود را عوض کرد و در جای کنونی فعالیت می‌کند و شما می‌توانید در این مکان آثار متفاوتی از جمله دارایی‌های شخصی پرنس نیکولاس اریستاوی را مشاهده کنید.

 

معرفی زیباترین صومعه‌های گرجستان

دره اوکاتسه

این مکان زیبای طبیعی در خارج از مرزهای شهری کوتایسی و در نزدیکی دهکده‌ای به نام گوردی واقع شده است. تورهای زیادی از کوتایسی برای رفتن به این محل برگزار می‌شود و شما می‌توانید از بالای پل خاصی که در آن تعبیه شده، منظره‌ای فوق‌العاده از این منظره‌ی جذاب را ببینید. تورهای طبیعت گردی به این محل به غیر از طول راه، حدود سه ساعت طول می‌کشد، اما برای کسانی که اهل هیجان هستند، پیشنهاد می‌کنیم حتما به سراغ مسیرهای طولانی‌تر به ارتفاعات این محل بروند.

آبشار اوکاتسه

اوکاتسه بزرگ‌ترین آبشار گرجستان است که در سه طبقه به پایین می‌ریزد. جدای از بزرگ‌ترین بودن، این مکان یکی از جذاب‌ترین مناظر طبیعی در گرجستان را نیز به شما هدیه می‌کند، جایی که آب رودخانه "میل" از یک صخره سنگی به پایین ریخته و یک استخر طبیعی زیبا را شکل می‌دهد. مجموع ارتفاع این آبشار حدود ۷۰ متر است و اطراف این صخره سنگی را درختان سرسبز و زیبا شکل داده است.

قصر گگوتی

قصر گگوتی نمادی از معماری گرجستان در عصر فئودال این کشور است. این بنا در قرن هشتم میلادی ساخته شده و در ۷ کیلومتری جنوب کوتایسی در نزدیکی رودخانه ریونی واقع شده است. البته بخش‌های زیادی از این بنا نابود شده است، اما هنوز به عنوان یک بنای تاریخی ارزشمند، بازدید از آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

در تور عکاسی تفلیس عکس‌های زیبا بگیرید

Tskaltubo

Tskaltubo به منطقه‌ای خاص در نزدیکی کوتایسی گفته می‌شود که از زمان پارینه سنگی انسان‌ها در آن اقامت داشته‌اند. کشفیات بسیار جالبی در این منطقه انجام شده که از جمله آن می‌توان به قدیمی‌ترین سلاحی که در منطقه قفقاز به دست آمده اشاره کرد. این سلاح در غار سفید باقی مانده بود و یک پیکان چوبی با نوک برنزی متعلق به قرن ۴ و ۵ قبل از میلاد مسیح بود. این منطقه جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی دارد و حتی یک دریاچه آبی و جذاب نیز در آن واقع شده که باعث می‌شود از جمله بهترین مکان‌ها برای یک سفر نیم روزه از کوتایسی به زمین‌های اطراف این شهر باشد.

دریاچه گابزارولی

این دریاچه یکی از شگفتی‌های طبیعی در اطراف کوتایسی است. این آبگیر کوچک با رنگی آبی جذابش در دل محیط صخره‌ای، تصویری است که وقتی برای اولین بار آن را ببینید، هیچ گاه دیگر از ذهنتان نخواهد رفت. شاید باورش سخت باشد، اما این دریاچه حدود ۴۵ متر عمق دارد و بخشی از آب آن از رودخانه کوما به دست می‌آید. اگر عاشق عکاسی هستید، به هیچ وجه نباید دیدن دریاچه گابزارولی را از دست بدهید.

 

معرفی ۱۰ رودخانه زیبا در گرجستان

آبشار Mukhura

و اما نوشته‌ی امروز ما درباره دیدنی‌های کوتایسی، با این آبشار زیبا خاتمه می‌یابد. آبشار Mukhura در کنار جاده Tkibuli-Mukhura بوده و حتی اگر در این مسیر قرار گرفته باشید نیز می‌توانید آن را مشاهده کنید. آبشار Mukhura ارتفاعی به اندازه ۷۰ متر دارد و آب آن نه از سطح صخره، بلکه از دل یک غار کوچک به بیرون می‌ریزد. البته مقدار آب رودخانه به فصلی که در آن به دیدنش می‌روید نیز بستگی دارد، اما در نهایت، Mukhura نه تنها یکی از زیباترین آبشارهای نزدیک به کوتایسی، بلکه از زیباترین‌ها در کل گرجستان است.

۱۸ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران