محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ارمنستان

ارمنستان یکی از زیباترین کشورهای نزدیک به ایران بوده و به همین است که هر ساله گردشگران بسیار زیادی از کشورمان و دیگر کشورهای جهان، به این سرزمین فوق‌العاده جذاب سفر می‌کنند. اما اگر برایتان این سوال پیش آمده که در میان مقاصد مختلفی که در ارمنستان وجود دارد، کدام‌ها محبوب‌تر هستند، در نوشته‌ی امروز به جواب این سوال خواهیم پرداخت.

 

ایروان

بدون هیچ شکی، محبوب‌ترین مقصد گردشگری تور ارمنستان، پایتخت این کشور است. تور ایروان محبوب‌ترین انتخاب در میان ایرانیان و دیگر گردشگران جهان بوده و حتی آن‌هایی که قصد دارند از دیگر نقاط این کشور نیز دیدن کنند، ابتدا به ایروان رفته و بعد از دیدن پایتخت، سپس به دیگر نقاط سفر می‌کنند. ایروان جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد که شما در سفر به این شهر می‌توانید از آن بازدید به عمل آورید. شهری مملو از کافه‌های جذاب، ابنیه تاریخی، پارک‌های زیبا و البته غذاهای خوشمزه‌ی محلی که باعث شده‌اند، ایروان نه تنها محبوب‌ترین جاذبه‌ی گردشگری ارمنستان، بلکه ازمحبوب‌ترین‌ها مقاصد در میان مردم کشورمان باشد.

 

حقایقی درباره زبان ارمنستان

دریاچه سوان

تابستان‌ها، دریاچه سوان ارمنستان مملو از گردشگرانی می‌شود که برای حضور در یکی از دیدنی‌ترین مقاصد گردشگری طبیعی ارمنستان، به این بخش از کشور می‌روند. شما هم می‌توانید در تور ارمنستان، به این نقطه رفته و از نمای زیبای دریاچه‌ای که دور آن را طبیعت شگفت انگیز، صومعه‌های تاریخی و چندین نقطه تاریخی احاطه کرده‌اند، دیدن نمایید. تابستان‌ها با گرم شدن آب، انواع تفریحات آبی نیز در این دریاچه برای شما فراهم می‌شود و در فاصله‌ای اندک، چندین و چند هتل عالی نیز تهیه دیده شده تا گردشگران به راحتی بتوانند در همین منطقه اقامت داشته باشند.

پارک ملی دلیجان

یکی دیگر از نقاط طبیعی جذاب در ارمنستان، پارک ملی دلیجان است. بر خلاف دریاچه سوان که یک مقصد تابستانی محسوب می‌شود، پارک ملی دلیجان در هر فصل تصویری متفاوت و منحصر به فرد را برایتان به تصویر می‌کشد. اگر در بهار به این محل بروید، می‌توانید نوزایی زمین را به چشم ببینید و شکوفه‌ها‌ی گل همه جا را پر کرده‌اند و تابستان درخت‌ها پر پشت و سبز رنگ شده، زندگی در همه جا جریان خواهد داشت. اما از بهترین زمان‌ها برای رفتن به پارک ملی دلیجان پاییز است. جایی که درخت‌ها به چندین و چند رنگ در آمده و زیبایی‌شان را به رخ شما خواهند کشاند.

دریاچه آرپی

شاید آرپی به اندازه دریاچه سوان محبوب نباشد، اما از سال ۲۰۱۹ که به عنوان یک مکان محافظت شده در آمد و امکانات خیلی خوبی نیز برای گردشگران در این محل مهیا شد، توانست گردشگران زیادتری را به سمت خود جذب کند. یکی از جاهای واقعا دیدنی که شما می‌توانید بیش از ۱۰۰ گونه‌ی مختلف از پرندگان را در آن مشاهده کنید. رفتن به آرپی تنها به دیدن دریاچه محدود نشده و شما می‌توانید از رودخانه آخوریان، دشت‌های سرسبز و چندین مکان تاریخی در آن نزدیکی نیز دیدن کنید.

 

راهنمای کامل کمپ زدن در ارمنستان

گیومری

 گیومری دومین شهر بزرگ ارمنستان است و یکی از آن‌ جاهایی است که مورد توجه گردشگران بوده و عده‌ی زیادی از آن بازدید به عمل می‌آورند. البته خیلی‌ها تنها برای دیدن "قلعه سیاه" به این محل می‌آیند اما مطمئن باشید، گیومری دیدنی‌های خیلی بیشتری دارد که می‌توانید از ان‌ها نیز بازدید به عمل آورید. بازدید از مراکز تاریخی، خرید در بازار دست فروشان شهر، خوردن غذاهای محلی و بازدید از چند صومعه‌ی زیبای گیومری از جمله‌ فعالیت‌های دیگری هستند که می‌توانید در بازدید از این شهر به سراغشان بروید. فراموش نکنید که گیومری چندین موزه‌ی بسیار عالی و جذاب نیز در زمینه‌های مختلف دارد که حتما در سفر به این بخش از ارمنستان، باید سری به آن‌ها نیز بزنید.

پارک ملی شیکاهو

پارک ملی شیکاهو دومین منطقه جنگلی بزرگ در ارمنستان است که در آن می‌توانید بیش از ۱۱۰۰ گونه گیاه مختلف مشاهده کنید. این پارک ملی تازه از سال ۲۰۰۵ به عنوان یک منطقه محافظت شده در نظر گرفته شده و البته از زیباترین نقاطی است که شما در تور ارمنستان، می‌توانید به دیدنش بروید. امکانات خیلی خوبی در این مکان تهیه دیده شده و برای اقامت نیز، با توجه به محبوبیت فراوان شیکاهو نزد گردشگران، هتل های متنوعی در نزدیکی آن جا وجود دارد.

 

جمع‌آوری لوازم ضروری در سفر به ارمنستان

قلعه آمبر

و در آخر اشاره‌ای به قلعه آمبر ارمنستان هم داشته باشیم که بیشتر از این که یک مقصد گردشگری برای تمامی طول سر باشد، مقصدی برای سفرهای یک روزه به حساب می‌آید. این قلعه دیدنی متعلق به دوره‌ی پادشاهی در ارمنستان، از جمله دیدنی‌های تاریخی در ارمنستان است که در روزهای برفی زمستان، فوق‌العاده دیدنی‌تر می‌شود.

۲۴ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران