سفر به تایلند در دوران کرونایی

جاذبه‌های گردشگری تایلند
سفر به تایلند در دوران کرونایی

تایلند بهشت توریست‌هایی است که دوست دارند همه چیز را در قالب یک سفر تجربه کنند. چرا که در تور تایلند می‌توان به بازدید از جاذبه‌های گردشگری تایلند همچون معابد باشکوه، طبیعت فوق‌العاده، غذاهای خوشمزه و متفاوت و بسیاری موارد دیگر پرداخت. متاسفانه مدتی بود که به دلیل ویروس کرونا امکان سفر به این کشور منحصر به فرد برای مسافران وجود نداشت. اما این روزها خبرهایی از امکان سفر به این کشور دیدنی به گوش می‌رسد. اگر شما نیز خیلی وقت است که مسافرت نرفته‌اید و دوست دارید اولین سفر خود را با رفتن به تایلند آغاز کنید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با آخرین خبرها در مورد سفر به تایلند در دوران کرونایی آشنا کنیم.

 

وضعیت تایلند در دوران کرونایی

تایلند نیز همانند بسیاری از کشورهای دنیا در یک سال اخیر حال و روز خوشی را تجربه نکرده است. چرا که با شیوع بیماری کرونا قوانین سفت و سختی در آن وضع شده و ورود و خروج مسافران به آن تقریبا غیر ممکن شده بود. اما این روزها با کم رنگ‌تر شدن این مهمان ناخوانده و کشف واکسن آن حرف‌هایی از امکان سفر به تایلند به گوش می‌رسد. ناگفته نماند که از همان ابتدا نیز انتشار ویروس کرونا در این کشور سرعت پایینی داشت و هرگز وضعیت آن به حالت قرمز در نیامد. البته هنوز هم پروتکل‌های بهداشتی در این سرزمین با جدیت دنبال می‌شود.

 

۴ جزیره اصلی تایلند که باید به آن ها سفر کنید

آیا امکان سفر به تایلند در روزهای کرونایی ممکن است؟

تا چند وقت پیش تایلند تمامی مرزهای خود را با کشورهای دیگر بسته بود و هیچ مسافری اجازه ورود و خروج به آن را نداشت. اما جدیدا سفارت تایلند در تهران از سامانه متمرکز ثبت نام جهت دریافت اجازه ورود به تایلند رونمایی کرده است. بنابراین گردشگران می‌توانند با مراجعه به وبسایت اختصاصی سفارت نسبت به دریافت اجازه ورود ثبت نام کنند. برای دسترسی آسان در زیر آدرس لینک مورد نیاز آورده شده است:

https://coethailand.mfa.go.th/

ناگفته نماند که تمامی مسافران قبل از ورود و خروج به خاک این کشور باید برای انجام تست پی سی آر اقدام کنند. در بین تمامی کسانی که قصد سفر به تایلند را دارند گروهی از مسافران با اطمینان بیشتری می‌توانند نسبت به درخواست اخذ ویزای خود اقدام کنند. از جمله این افراد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرکت کننده‌های نمایشگاه‌های تجاری برگزار شده در تایلند
  • افرادی که به عنوان گروه فیلمبرداری خارجی در تایلند مشغول هستند.
  • افرادی که به عنوان کارگر در کامبوج، لائوس و میانمار برای صنایع غذایی و ساختمانی فعالیت می‌کنند.
  • افرادی که جز بازرسان در حوزه پزشکی و سلامتی هستند.

توجه داشته باشید که قرار نگرفتن در گروه‌های بالا به معنای رد ویزای مسافران تایلند نخواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با سفارت تایلند در تهران ارتباط برقرار کنید.

قوانین سفر به تایلند در دوران کرونایی

طبیعتا سفر به تایلند در روزهایی که هنوز بیماری کرونا به طور کامل ریشه کن نشده با سایر روزها متفاوت خواهد بود. به این معنا که قوانین سفت و سختی برای مسافران این مقصد توسط دولت در نظر گرفته شده است. از جمه مهم‌ترین این قانون‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل وضعیت جسمی مسافران

تمامی افرادی که وارد تایلند می‌شوند از لحاظ جسمی مورد بررسی قرار می‌گیرند. به این صورت که تب بدن سنجیده شده و معاینات بصری انجام می‌گیرد.

  • به همراه داشتن برگه آزمایش پی سی آر

مسافرانی که به مقصد تایلند سفر می‌کنند باید تست پی سی آر انجام دهند. پس در طول سفر به همراه داشتن نتیجه آزمایش خود را فراموش نکنید.

  • استفاده از ماسک صورت

همانند تمامی کشورهای دنیا در تایلند نیز پوشیدن ماسک اجباری است. پس در تمامی اماکن عمومی، مخصوصا هواپیما و فرودگاه زدن ماسک را به هیچ وجه نباید فراموش کرد.

 

انواع ماساژ تایلندی که در سفر باید تجربه کنید

سخن پایانی

علاوه بر تمامی موارد گفته شده در این مقاله تمامی افرادی که قصد سفر به تایلند را دارند می‌توانند به صورت حضوری به کنسولگری تایلند مراجعه کرده و یا از طریق ایمیل به صورت مکاتبه‌ای با مسئول مربوطه ارتباط برقرار کنند. در زیر آدرس ایمیل کنسولگری تایلند برای برقراری ارتباط آورده شده است:

thaiconsultehran@gmail.com

همچنین برای مراجعه حضوری می‌توانید نشانی زیر را دنبال کنید. توجه داشته باشید که برای مراجعه حضوری باید در ساعات کاری حضور داشته باشید. ساعات کاری در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه بین ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ بعد از ظهر می‌باشد.

آدرس: تهران، روبه روی بیمارستان طرفه، کوچه استقلال، پلاک ۳

۲۰ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران