گردش در بهشتی به نام کوه باتور در بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
گردش در بهشتی به نام کوه باتور در بالی

بالی با داشتن سواحل منحصر به فرد با چشم‌اندازهای فوق‌العاده و آب و هوای استوایی‌ که دارد توانسته دل تمامی گردشگران را به دست آورد. یکی از دیدنی‌ترین مکان‌هایی که علاقه‌مندان به جاذبه‌های گردشگری طبیعی می‌توانند از آن بازدید کنند کوه باتور بالی است. این مکان که آن را با نام بهشت بالی نیز می‌شناسند این فرصت را به شما خواهد داد تا در تور بالی به دل طبیعت رفته و یک روز به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید. همراه ما باشید تا با این مکان خاص و جذاب آشنا شوید.

 

معرفی کوه باتور در بالی

کوه باتور که گوشه‌ای از جاذبه‌های گردشگری بالی است گزینه‌ای بسیار مناسب برای تمامی کسانی است که به کوه‌نوردی و طبیعت‌گردی علاقه دارند. با انتخاب کوه باتور به عنوان یکی از تفریحات جذاب در بالی می‌توانید یک روز پرماجرا و هیجان‌انگیزی را تجربه کنید. کوه باتور از جمله کوه‌های آتشفشانی بالی است که در سمت جنوب غربی کوه آکونگ قرار گرفته است. کوه‌های آکونگ در بین مردم بالی جنبه معنوی داشته و از نظر آن‌ها مکانی مقدس به شمار می‌رود. در بین توریست‌ها نیز به دلیل چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایی که دارد توانسته توجه همگان را به خود جلب کند.

در صورتی که قصد صعود به قله کوه باتور در تور بالی را گرفته‌اید باید خود را به یک کوه‌نوردی ۱۷۰۰ متری آماده کنید. برای این منظور نیاز به حدود ۲ ساعت پیاده‌روی با شیب ملایم دارید. فراموش نکنید که تماشای منظره زیبا از قله کوه باتور ارزش این کوه‌نوردی را خواهد داشت. اگر بخواهیم توصیفی از این منظره داشته باشیم می‌توان گفت که تماشای منظره روستا از قله کوه باتور طوری است که گویا به یک نقاشی زیبای رسم شده از قرن هجدهم می‌نگرید. بسیاری از هندوها صبح زود به قله باتور می‌روند تا در لحظات طلوع آفتاب را تماشا کنند.

 

نکاتی که برای حفظ ایمنی خود در بالی باید رعایت کنید

طریقه دستیابی به کوه باتور در بالی

کوه باتور از جمله کوه‌های آتشفشانی است که در جزیره بالی قرار گرفته است. این کوه باشکوه و زیبا در ناحیه‌ای از بالی به نام کینتمانی واقع گردیده است. علاقه‌مندان به بازدید و صعود به قله این کوه می‌توانند با تورهای کوهنوردی که به مقصد باتور انجام می‌شوند همراه شوند. همچنین می‌توانید اتومبیلی را اجاره کرده و به سمت باتور رانندگی کنید. به صورت تقریبی می‌توان گفت باتور از منطقه اوبود بالی به رانندگی یک ساعته نیاز دارد. بعد از اتمام مسیر رانندگی باید پیاده‌روی و کوهنوردی ۲ ساعته انجام دهید تا به قله این کوه برسید. البته مسیر این کوه‌نوردی به حدی زیبا و دلنشین است که می‌توانید در بین راه ایستاده و با تماشای منظره زیبا استراحت کنید.

برای اینکه کوهنوردان بتوانند مسیر کوه باتور را به راحتی بپیمایند نیاز به پوشیدن کفش مناسب و راحت و وسایلی مثل آب، خوراکی و ... دارند. همچنین برخلاف آب و هوای گرم جزیره بالی در ارتفاعات کوه باتور هوا خنک و گاهی اوقات سرد خواهد بود که به همراه داشتن لباس گرم توصیه می شود. در صورت تمایل می‌توانید به روستاهای اطراف کوه رفته و با خوردن غذاهای محلی و سنتی خوشمزه آن‌ها شکم خود را سیر کنید.

بهترین زمان رفتن به کوه باتور در بالی

در طول سال تورهای بسیاری به مقصد کوه باتور در جزیره بالی برگزار می‌گردد. گردشگران برای راحتی و دستیابی آسان‌تر می‌توانند یکی از این تورها را انتخاب کرده و از سفر یکروزه به این کوه زیبا و دیدنی لذت ببرند. تقریبا تمامی فصل‌های سال برای صعود به قله کوه باتور مناسب بوده و در صورت داشتن تجهیزات لازم برای رفتن به این کوه می‌توانید برنامه صعود را تنظیم کرده و یک روز فوق‌العاده و به یادماندنی را در تور بالی برای خود رقم بزنید. از لحاظ ساعات صعود به کوه باتور توصیه می‌کنیم تا شب مسیر آن را در پیش بگیرید تا صبح بتوانید به تماشای منظره زیبای طلوع آفتاب در آن بپردازید.

 

۶ اقامتگاه جادویی و رویایی در جنگل‌های بالی

نکات کلیدی در مورد صعود به قله باتور در بالی

علاوه بر منظره و چشم‌انداز زیبایی که کوه باتور دارد موارد بسیاری نیز وجود دارند که بهتر است قبل از صعود به آن از آن‌ها مطلع شوید. از جمله مهم‌ترین این نکات عبارتند از:

  • شناخته شدن کوه باتور به عنوان زیباترین آتشفشان شرق آسیا
  • فرصت تماشای منظره فوق‌العاده طلوع آفتاب در آن
  • امکان صعود به قله کوه باتور توسط تورهای کوهنوردی بالی
  • آسان بودن مسیر پیاده‌روی و کوهنوردی باتور
  • امکان استفاده همزمان از بازدید دهکده‌ها، چشمه‌های آب گرم و طبیعت اطراف باتور

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران