اقامت و گردش در دره سایدمِن بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
اقامت و گردش در دره سایدمِن بالی

جایی دورتر از همهمه و شلوغی‌های کلاب‌های ساحلی و بارها، دره سایدمِن در شرق بالی، یکی از جواهرات پنهان جزیره بوده که با طبیعت و سبز و زیبا، دهکده‌های سنتی و زمین‌های کشاورزی، مکانی عالی برای گردش در آرامش واقعی بالی محسوب می‌شود.

این مکان البته اقامتگاه‌های لوکس، رستوران‌هایی متنوع و جاهای بسیاری برای دیدن دارد که ما سعی کرده‌ایم بهترین‌های هر بخش را در این نوشته برای مسافران تور بالی معرفی کنیم.

 

بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در سایدمِن بالی

Samanvaya Luxury Resort & Spa

این ریزورت بی‌نظیر، درست در قلب سایدمِن وقع شده و یکی از اقامتگاه‌های رویایی در بالی است که به خوبی با محیط اطراف تلفیق شده است. در این هتل تنها افراد بزرگسال می‌توانند سکونت داشته باشند و همچنین امکانات بسیار خوبی در قامت زیبای آن که از چوب بامبو ساخته شده، در نظر گرفته شده است. بازدید از معابد مقدس، مزارع برنج و دهکده‌های سنتی، از جمله فعالیت‌هایی است که در همان نزدیکی به راحتی در دسترستان خواهد بود.

Hideout

اگر به دنبال یک جای خاص در دره‌ی سایدمِن می‌گردید، حتما باید این هتل را انتخاب کنید که مجموعه‌ای جذاب و بسیار معروف در اینستاگرام نیز به حساب می‌آید. سوییت‌های کوچک این هتل که با بامبو و به شکل سنتی در کنار رودخانه واقع شده، نه تنها جذابیتی بسیار دارد، بلکه آرامشی دلپذیر در کنار امکانات عالی را برایتان همراه خواهد داشت.

 

گشت‌ و گذاری سه روزه در اوبود بالی

Camaya

Camaya حدودا ۲۰ دقیقه از مرکز سایدمِن فاصله دارد و درست در بالای یک مزرعه‌ برنج واقع شده است. این مکان از پنج سازه‌ی زیبا با چوب بامبو شکل گرفته شده که ویلاهایی دوبلکس و فوق‌العاده لوکس و زیبا هستند و منظره‌ای عالی را نیز برایتان به همراه خواهند داشت. ویلاها دارای حمام‌های زیبا، مبلمان عالی، استخرهای کوچک و امکانات رفاهی کامل خواهند بود.

بهترین رستوران‌های دره سایدمِن

The Rice Barn

این رستوران در واقع بخشی از مجموعه Samanvaya Luxury Resort & Spa به حساب می‌آید و از جمله بهترین انتخاب‌ها در این بخش از بالی است که شما می‌توانید غذاهای سنتی بالی و غذاهای بین‌امللی را با چینشی زیبا و طعمی عالی برای خود سفارش دهید.

 

۸ هاستل ارزان قیمت و دنج در منطقه اوبود بالی

Sleeping Gajah Kitchen & Lounge

اما اگر به دنبال یک تجربه‌ی خیلی لاکچری از رستورانی با محیط تقریبا باز و نمایی بی‌نظیر هستید، حتما به سراغ ریزورت ۵ ستاره Wapa Di Ume و در رستوران اختصاصی این محل با نام Sleeping Gajah چیزی برای خود سفارش دهید. جدا از زیبایی کم‌نظیر منظره‌ای که این رستوران برایتان به همراه دارد، غذاهای آن کیفیتی عالی داشته و شما می‌توانید از بازه‌ی بزرگی از غذاهای مختلف که در منو موجود است و از شرق و غرب، همه را شامل می‌شود، هر کدام را که خواستید انتخاب نمایید.

بهترین فعالیت‌ها در دره‌ی سایدمِن بالی

قدم زدن در میان مزارع برنج و عکاسی در آن‌ها

تصویر مزارع برنج بالی، همیشه یکی از چیزهایی است که در اینترنت به خوبی اشتراک گذاشته شده. شما هم می‌توانید در این بخش از جزیره،  تجربه‌ای عالی از بودن در این مزارع را کسب کنید. در واقع چیزی که از دره‌ بعد از سفرتان به خاطر خواهید آورد، منظره‌ای از همین مزارع برنج و طبیعت شگرفت سایدمِن خواهد بود.

 

پربازدیدترین معابد بالی

بازدید از کارگاه‌های سنتی بافندگی

هنوز هم در بالی کارگاه‌های سنتی زیادی وجود دارند که به شکلی کاملا قدیمی و با همان متد، به ساخت بافت پارچه مشغول هستند. شما می‌توانید در این منطقه چندین نمونه از بهترینِ این کارگاه‌ها را از نزدیک مشاهده کنید و طرز ساخت پارچه معروف اندک را ببینید. حتی امکان خرید این پارچه‌ها از همین محل نیز برایتان فراهم شده است.

کوهپیمایی در کوه باتور

نزدیک‌ترین کوه آتشفشانی به سایدمِن، کوه مقدس آگونگ است که مسیرهای پیاده‌روی سختی دارد، به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم به قله آتشفشانی باتور رفته و مسیرهای زیبا و همچنین نه چندان سخت آن را طی کنید. برای این کار صبح خیلی زود حرکت کنید و در تورهای گردشی شرکت نمایید، تا بتوانید طلوع زیبای آفتاب را از آن بالا تماشا نمایید. اگر به کوه پیمایی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله کوه‌پیمایی‌ هیجان انگیز در طبیعت بالی را نیز مطالعه فرمایید.

دوچرخه‌سواری در دره

مسیرهای خوبی برای دوچرخه و موتور سواری در این دره وجود دارد که شما می‌توانید به خوبی همه جای آن را بچرخید و به تنهایی از مناظر مختلف و جاهای دیدنی آن بازدید نمایید.

رد شدن از پل زرد

سفر شما به سایدمِن بالی کامل نخواهد بود، اگر از روی این پله معروف رد نشوید. این پل زیبا مسیری طولانی در جنگل را طی کرده و با انوار نور آفتابی که از لا به لای درختان به رویش می‌افتد، نمایی استثنایی را برایتان پدید می‌آورد.

 

بهترین ویلاهای منطقه سمینیاک بالی

۰۳ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران