هزینه شکم‌گردی در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
هزینه شکم‌گردی در مالزی

مالزی یکی از کشورهایی است که شکم‌گردی در آن بیشتر از سایر مقاصد توریستی طرفدارد دارد. چرا که تنوع بالایی از غذاها و خوراکی‌ها را می‌توان در این سرزمین جذاب پیدا کرد. از طرفی دیگر توریست‌ها به دلیل بودجه محدودی که به برنامه سفری خود اختصاص می‌دهند نمی‌توانند تمامی غذاها و خوراکی‌ها را در طول سفر تست کنند. به همین دلیل قصد داریم اینبار به هزینه شکم‌گردی در مالزی بپردازیم تا توریست‌ها بتوانند با آگاهی بیشتری غذاهای خود را در طول سفر انتخاب کنند. اگر شما نیز به شکم‌گردی در طول سفر علاقه بسیاری دارید و قصد سفر با تور مالزی را کرده‌اید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با هزینه خورد و خوراک و رستوران‌گردی در این کشور رنگارنگ آشنا کنیم.

 

معرفی غذاهای محلی مالزی به همراه قیمت

مالزی به دلیل تنوع فرهنگی که دارد از غذاهای محلی بسیاری برخوردار است. در ادامه به معرفی چند مورد از محبوب‌ترین این غذاها به همراه قیمت‌هایشان پرداخته‌ایم:

ناسی لماک (Nasi Lemak)

نانسی لماک نوعی برج است که برای طبخ آن از رایحه نارگیل استفاده می‌کنند. همان طور که می‌دانید مالزی در نواحی استوایی کرده زمین قرار گرفته و میوه‌های استوایی در آن به وفور یافت می‌شود. به همین دلیل از این میوه‌ها در طبخ غذاهای خود نیز استفاده می‌کنند. چاشنی همراه این برنج تخم مرغ آب پز، خیار و مرغ سرخ شده با سس تند است. همچنین گاهی اوقات بادام زمینی و ماهی سرخ شده نیز در کنار برنج آن سرو می‌شود. برای خوردن این غذای متفاوت و خوشمزه باید هزینه‌ای در حدود ۱۴ رینگت مالزی پرداخت شود.

 

خوشمزه‌ترین و ارزان‌ترین غذاهای کوالالامپور

روتی کانای (Roti Canai)

روتی کانای یکی دیگر از غذاهای محلی است که می‌توان در مالزی با پرداخت حداکثر ۱۰ رینگت میل کرد. روتی کانای نوعی نان نان فلافی هندی محسوب می‌شود و ظاهری مثل پنکیک دارد. چاشنی که به همراه روتی خورده می‌شود کاری است. البته در مالزی می‌توانید انواع مختلفی از روتی را پیدا کرد.  

 

روژاک (Rojak)

روژاک نوعی دیگر از خوراکی‌هایی است که در مالزی می‌توانید خوردن آن‌ را تجربه کنید. این خوراکی از مخلوط میوه‌های مخصوص مالزی تهیه می‌شود. هزینه این خوراکی خوشمزه در حدود ۵ تا ۱۰ رینگت مالزی است. روژاک به عنوان یک دسر خورده می‌شود.

 

معرفی ۱۰ رستوران چینی برتر پنانگ

 

آسام لاکسا (Assam Laksa)

اگر به خوردن سوپ علاقه‌ دارید آسام لاکسا از جمله غذاهای خوشمزه مالیایی است که با پرداخت ۵ تا ۸ رینگت مالزی میل کنید. این غذا از نودل برنج ضخیم و ماهی برشته تهیه می‌شود. چاشنی که به همراه این غذا خورده می‌شود لیموترش و زنجفیل تفت داده است. همچنین برخی از رستوران‌ها آن را به همراه سس میگو سرو می‌کنند.  

 

ساتای (Satay)

ساتای نوعی کباب مخصوص مردن مالزی است. این کباب از گوشت مرغ، گوشت گوسفند یا گوشت گاو تهیه می‌شود. به این صورت که گوشت‌های گفته شده را به سیخ کشیده و بر روی آتش قرار می‌دهند. هزینه هر سیخ ساتای در مالزی ۵ رینگت بوده و خوردن آن به تمامی علاقه‌مندان به گوشت و کباب توصیه می‌شود.  

 

چار کوی تئو (Char Kuey Teow)

خوردن انواع نودل‌ها در مالزی بسیار رایج است. چار کوی تئو نوعی نودل سرخ شده می‌باشد که به همراه میگو، تخم مرغ، جوانه لوبیای آب پز و پیازچه خورده می‌شود. ناگفته نماند که سس مخصوص این غذا بسیار تند بوده و اگر علاقه‌ای به خوردن غذاهای تند ندارید بهتر است از سس استفاده نکنید. هزینه این غذا بین ۶ تا ۱۰ رینگت مالزی است.  

 

برنج و مرغ سرخ شده (Roasted Chicken Rice)

نحوه طبخ برنج در مالزی با ایرانیان فرق دارد. به طوری که آن‌ها برنج را سرخ می‌کنند. یکی از غذاهای محلی که با پرداخت ۲۰ تا ۲۵ رینگت می‌توان میل کرد برنج و مرغ سرخ شده است. این غذا در اغلب رستوران‌های مالزی سرو می‌شود. به عنوان چاشنی می‌توانید از سس سویا و برش‌های خیار استفاده کنید.

 

بهترین رستوران‌های محلی و بین‌المللی کوالالامپور مالزی

 

 هزینه خرید مواد غذایی در مالزی

از آنجایی که غذا خوردن در رستوران می‌تواند برای بسیاری از افراد هزینه‌بر باشد برخی توریست‌ها ترجیح می‌دهند تا موارد غذایی را خریده و غذای دلخواه خود را بپزند. برای این منظور در زیر لیستی از مواد غذایی مهم به همراه قیمت‌های خرید در مالزی را گردآوری کرده‌ایم:

  • شیر با قیمتی در حدود ۶ تا ۱۰ رینگت در مالزی
  • پنیر با قیمتی بین ۱۵ تا ۲۰ رینگت مالزی
  • برنج با قیمتی در حدود ۵ رینگت به ازای هر یک کیلو
  • نان با قیمتی در حدود ۳ رینگت به ازای خرید بسته‌های نیم کیلویی
  • سیب زمینی با قیمتی در حدود ۴ رینگت به ازای هر یک کیلو
  • مرغ با قیمتی در حدود ۱۵ رینگت به ازای هر یک کیلو
  • گوشت گاو در حدود ۳۰ رینگت به ازای هر یک کیلو
  • یک شانه تخم مرغ در حدود ۶ رینگت مالزی
  • انواع میوه‌ها و سبزیجات بین ۳ تا ۲۰ رینگت به ازای هر یک کیلو

۲۶ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران