گشتی در دهکده تولامبن در بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
گشتی در دهکده تولامبن در بالی

کشور اندونزی نمونه کاملی از طبیعت زیبا و منحصر به فردی را در خود جای داده است. همین موضوع سبب شده تا سفر به آن در بین توریست‌ها اهمیت بالایی پیدا کند. در بین جزیره‌های اندونزی تور بالی بیشتر از سایر جزایر توانسته توجه گردشگران را به خود جلب کنید. این جزیره زیبا هر آنچه را که یک گردشگر از سفر آرزو دارد را به صورت یکجا فراهم می‌کند. از جمله مکان‌هایی که بازدید از آن در بالی توصیه می‌شود دهکده تولامبن است. همراه ما باشید تا در این مقاله شما را با این دهکده زیبا و متفاوت بالی آشنا کنیم.

 

آشنایی با دهکده تولامبن بالی

تولامبن دهکده ساحلی کوچک و دنجی است که در قسمت شرقی بالی واقع شده است. یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این دهکده به دلیل بازدید از کشتی غرق شده USA Liberty در آن است. علاقه‌مندان به غواصی می‌توانند در عین غواصی از بازدید این کشتی غرق شده نیز لذت ببرند. تولامبن در زبان بالیایی به معنای سنگ تراشیده است. این نام را به دلیل بافت سنگی و شن‌های زمختی که دارد بر روی دهکده گذاشته‌اند. به طوری که سواحل این دهکده به جای شن‌های نرم و روان از سنگریزه‌ها پوشیده شده است. بومیان این دهکده اغلب به ماهیگیری و دریانوردی مشغول هستند. اگر قصد سفر به بالی را دارید بازدید از این دهکده متفاوت و بی‌نظیر را حتما در لیست برنامه‌های خود قرار دهید.

 

۵ جزیره کوچک زیبا در نزدیکی بالی

 

جاذبه‌های گردشگری دهکده تولامبن بالی

دهکده تولامبن بالی به دلیل داشتن ساحلی زیبا مکان مناسبی برای لذت بردن از تفریحات دریایی است. به همین دلیل غواصی، شنا و موج سواری را می‌توان در لیست اصلی‌ترین تفریحات آن قرار داد. علاوه بر آن در حین غواصی می‌توان از کشتی غرق شده USA Liberty در آن بازدید کرد. این کشتی در عمق ۳۰ متری از دریا قرار گرفته و می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین دلایلی است که توریست‌ها را به غواصی در تولامبن ترغیب می‌کند. علاوه بر آن کشتی شکسته بوگا نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری این دهکده به حساب می‌آید که غواصان می‌توانند از ان بازدید کنند.

در کنار غواصی علاقه‌مندان می‌توانند به تفریحاتی مثل ماهیگیری پرداخته و یا به پیاده‌روی و گردش در سواحل تولامبن بپردازند. سواحل این دهکده با درختان سرسبز نخل پوشیده شده به دلیل صخره‌ها و سنگریزه‌ها بافت متفاوتی را دارا است. از دیگر جاذبه‌های گردشگری و تفریحی تولامبن می‌توان به بازدید از جنگل‌های اطراف، پل‌های معلق چوبی و تماشای تپه‌های تولامبن اشاره کرد.

 

معرفی ۱۰ جزیره زیبا و رویایی اندونزی

هتل‌ها و اقامتگاه‌های دهکده تولامبن بالی

از آنجایی که دهکده تولامبن یکی از توریستی‌ترین مناطق بالی است اقامتگاه‌ها و هتل‌های متنوع بسیاری در آن قرار گرفته‌اند. اغلب این اقامتگاه‌ها ساحلی بوده و امکاناتی نظیر شنا و غواصی در آن‌ها فراهم شده است. تمامی اقامتگاه‌ها دارای سایت غواصی مخصوص خود هستند. بنابراین برای استفاده از تفریحات دریایی نیازی نیست تا مسیر طولانی را بپیمایید. همچنین این امکان وجود دارد تا هتلی با سایت غواصی نزدیک به کشتی USA Liberty را انتخاب کرده و در حین غواصی از بازدید این کشتی غرق شده نیز به همراه راهنما استفاده کنید. از جمله بهترین این اقامتگاه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Tauch Tulamben
  • Matahari Tulamben Resort
  • Bali Dive Resort،Tulamben Dive Resort
  • Toya Bali

اگر سبک زندگی پرمشغله‌ای را دارید و به فکر یک سفر دنج و آرام هستید با انتخاب یکی از اقامتگاه‌های تولامبن می‌توانید سفری آرام و به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.

 

رستوران‌های دهکده تولامبن بالی

رستوران‌گردی و خوردن غذاهای سنتی بالی یک منطقه از جمله تفریحات و سرگرمی‌هایی است که هر گردشگری تمایل به انجام آن را دارد. خوشبختانه در دهکده تولامبن رستوران‌ها و غذاخوری‌های متنوع بسیاری وجود دارد که گردشگران می‌توانند در کنار سیر کردن شکم خود از غذاهای لذیذی که در آن‌ها سرو می‌شود لذت ببرند. اغلب غذاهایی که در این رستوران‌ها می‌توانید میل کنید دریایی بوده و به سبک سالم طبخ می‌شوند. همچنین در کنار رستوران‌های لاکچری و گران قیمت رستوران‌های خیابانی و ساحلی بسیار جذابی وجود دارند که یک بار هم که شده باشد خوردن غذا در آن‌ها را توصیه می‌کنیم. رستوران‌های خیابانی تولامبن اغلب در سواحل و مسیر جنگل‌ها واقع شده‌اند. بنابراین می‌توانید در حین خوردن غذا از چشم‌انداز زیبای دهکده نیز بهره ببرید. مهم نیست که با چه بودجه‌ای به تولامبن سفر می‌کنید. در این مکان می‌توان انواع رستوران‌ها و اقامتگاه‌ها را متناسب با جیب خود پیدا کرد و از سفر خود لذت برد.

 

۵ ساحل شگفت‌انگیز در نزدیکی اوبود بالی

۰۲ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران