گشتی فرهنگی در سفر به بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
گشتی فرهنگی در سفر به بالی

فرهنگ خاص و کهن مردم بالی به همراه هندوییسم، تاثیری شگرف در شکل زندگی مردم جزیره داشته است. شما نشانه‌های آشکاری از تشابه فرهنگی مردم بالی با دیگر نقاط اندونزی، بخشی از هند و سنگاپور مشاهده خواهید کرد اما در عین حال یک خلوص و منحصر به فرد بودن نیز در این جزیره موج می‌زند که خود جذابیتی مهم برای گردشگران به حساب می‌آید.

جزیره‌ای زیبا که در کنار شگفتی‌های طبیعی کم‌نظیر، مردمی اهل هنر با فرهنگی با شکوه دارند و این‌ها را می‌توان از وجود معابد زیبا و همچنین گالری‌های هنری مشاهده کرد.

در تور بالی شما می‌توانید از چندین موزه، اجراهای موسیقیایی دیدنی و رقص‌های سنتی، معابد زیبا و هنرمندانه و بسیاری بخش‌های فرهگی وهنری دیگر "جزیره‌ی خدایان" بازدید کنید. در ادامه با هم نگاهی داشته باشیم بخش‌های فرهنگی سفر به بالی که پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به آن‌جاها هم زده و در کنار سواحل جذاب جزیره، از این نقاط نیز دیدن نمایید.

 

مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی در بالی

موزه‌های بالی: یکی از فعالیت‌هایی که همیشه برای گردشگران جذاب بوده، بازدید از موزه‌های شهرهایی است که به آن‌ها سفر می‌کنند. در بالی موزه‌های زیادی وجود دارد که به بخش‌های مختلف تاریخی از جمله ما قبل تاریخ، دوران طلایی، دوران پادشاهی هندوها، دوران استعمار و دوران مدرن اختصاص دارد. در باقی موزه‌های بالی و یا بخش‌های جانبی موزه‌هایی که یاد کردیم، می‌توان تجهیزات فرهنگی، نقاشی‌هایی از نقاط مختلف جهان، ماسک‌های تاریخی و همچنین موزه‌ای مخصوص به عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی را پیدا کرد.

رقص سنتی بالی: پیشینه‌ی رقص سنتی مردم بالی، به مراسمات مذهبی آن‌ها در معابد باز می‌گردد. حالا اما این رقص‌ که با لباس‌های سنتی و رنگارنگ انجام می‌شود، نمایشی زیبا از فرهنگ و هنر مردم جزیره محسوب شده و البته گردشگران نیز از آن استقبال ویژه‌ای به عمل آورده‌اند. قصر اوبود یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید در آن‌جا به تماشای این رقص بپردازید.

 

معرفی موزه هنر آگنگ رایی در بالی

بازدید از معابد بالی: یکی از چیزهایی که همیشه بالی به آن معروف بوده، معابد فوق‌العاده‌اش است که عموما در جاهایی جذاب واقع شده و تصویری منحصر به فرد را می‌سازند. شاید این بخش از فرهنگ بالی برای گردشگران یک جذابیت بصری بیشتر نباشد، اما این باورها بخش مهمی از فرهنگ مردم بالی هستند و در زمان بازدید از معابد یاد شده، حتما باید رعایت اصول اخلاقی را کنید تا به آن‌ها توهینی نشود.

دهکده‌های سنتی: از سال ۲۰۱۳، سیاستگذاران بالی در حال تبلیغ برای بازدید از دهکده‌های سنتی و همچنین تجربه‌ی حضور در آن‌ها هستند. جاهایی همچون دهکده پنگلیپوران از جمله این دهکده‌ها بودند که اتفاقا بسیار مورد قبول قرار گرفته و مردم زیادی از آن‌ها دیدن کردند. بعضی از این دهکده‌ها بیش از ۱۰۰ سال است که تغییری نکرده‌اند و به همین دلیل است که بازدید از آن‌ها، همچون سیری در تاریخ جزیره به حساب می‌آید.

 

نکاتی که بهتر است قبل از سفر به بالی بدانید

آثار هنری و صنایع دستی: ارزشی که مردم بالی برا هنر قائل هستند، باعث میشود تا گالری‌های هنری زیادی در این جزیره وجود داشته باشد تا از آن‌ها بازدید به عمل آورید. البته این مهم به همراه صنایع دستی فوق‌العاده زیبایی که در این محل ساخته می‌شوند -که اغلب چوبی هستند- باعث می‌شود در هر گوشه‌ای از بازار و شهر که باشید، بتوانید کارهای هنری زیبایی را ببینید.

تماشای مراسمات مذهبی: بیش از ۸۰ درصد مردم بالی پیرو آیین هندو هستند و شما می‌توانید در روزها و ساعاتی خاص ،مراسمات مذهبی آن‌ها را در معابد مشاهده کنید. البته بازدید از این مراسمات، شرایطی دارد که باید در خلال انجامش، آن‌ها را رعایت کنید.

اوبود و سوکاواتی

برای این که خیلی به خودتان زحمت ندهید، می‌توانید در همان اوبود و سوکاواتی، بسیاری از جاذبه‌های فرهنگی و هنری بالی را مشاهده کنید. موزه‌های زیادی در اوبود واقع شده و نمایش‌های سنتی متعددی نیز در این بخش از جزیره برگزار می‌شود. با توجه به این که اوبود پرطرفدارترین بخش جزیره برای اقامت گردشگران است، اجرای این نمایش‌ها و همچنین وجود گالری‌ها و موزه‌های متعدد، کاملا طبیعی به نظر می‌رسد.

سوکاواتی یز دیگر بخش پرطرفدار در بالی است که در آن می‌توانید قلعه‌ای زیبا و سنتی، چندین مکان برای نمایش‌های متعدد و البته نقاط دیدنی متنوع فرهنگی را مشاهده نمایید. سوکاواتی در واقع یک مرکز هنری برای علاقه‌مندان در بالی محسوب می‌شود و به همین دلیل به هر کس که به فرهنگ و هنر علاقه دارد، پیشنهاد می‌کنیم این بخش از بالی را از قلم نیندازد.

 

گشت‌ و گذاری سه روزه در اوبود

۱۴ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران