معرفی مرکز خرید Capitol در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
معرفی مرکز خرید Capitol در استانبول

پیش از این ما مراکز خرید بسیاری را در استانبول به شما معرفی کرده‌ایم که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را داشتند. از مراکز معروف تا محل‌هایی با قیمت مناسب گفتیم و حتی از بازارهای این شهر در تور استانبول نوشتیم. امروز اما به سراغ یکی از بهترین مراکز خرید استانبول در ناحیه آناتولی رفته‌ایم و می‌خواهیم Capitol را به شما معرفی کنیم. یک مرکز خرید جذاب و بزرگ با مجموعه‌ای بزرگ از فروشگاه‌ها که خرید در آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

Capitol، مرکز خریدی بزرگ و مفرح در ناحیه آناتولی استانبول

همانطور که پیش‌تر گفتیم، وقتی صحبت از مرکز خریدی ویژه و جذاب در بخش آناتولی استانبول به میان بیاید، بدون شک باید از Capitol به عنوان بهترین یاد کرد. این مکان در کنار فروشگاه‌های متعددی که برای مشتریانش دارد، بخش‌های تفریحی متعدد و چندین رستوران و کافه را نیز میزبانی می‌کند.

از نظر طراحی بیرونی، این مرکز خرید یک ساختمان بزرگ با المان‌های نه چندان چشم گیر است که البته شب‌ها با چراغ‌های LED که روی آن نصب شده، بیشتر به چشم می‌آید. اما وقتی وارد مرکز خرید Capitol استانبول می‌شوید، با فضای بزرگ و دلبازی مواجه خواهید شد که شامل ۴ طبقه با راهروهای پهن و فروشگاه‌های مساحت بالا می‌شود. سقف شیشه‌ای این بنا باعث شده تا نور خورشید به خوبی به داخل بتابد و فضای بهتری را در محیط مرکز خرید ایجاد کند.

این مجموعه در کنار فروشگاه‌های جذاب و متنوعی که دارد، مجموعه‌ی سینمایی معروف Spectrum در استانبول را میزبانی می‌کند و همچنین یک پارک بازی فوق‌العاده نیز دارد که البته یک به یک آن‌ها را در ادامه مرور خواهیم کرد.

 

تجربه‌ بازی‌های واقعیت مجازی در استانبول

فروشگاه‌های مرکز خرید Capitol

قبل از هر چیز باید نگاهی بندازیم به فروشگاه‌های Capitol، جایی که ۱۵۷ مغازه در این مجموعه ۷۳ هزار متر مربعی گرد هم آمده‌اند تا یکی از بهترین‌ها را بسازند. یکی از نکات بسیار خوب در مورد این مرکز خرید، وجود فروشگاه‌های متنوع در زمینه‌های مختلف است. در واقع در این مکان قالب فروشگاه‌ها دیگر تنها لباس نیستند و برای مثال شما می‌توانید بیش از ۲۰ فروشگاه لوازم خانگی و الکترونیک پیدا کنید که فروشگاه‌های معروف Bosch یا اپل استور را نیز شامل می‌شوند.

اما اگر قصد خرید لباس یا لوازم شخصی را نیز دارید، برندهای نام آشنایی همچون Polo، MAvi، LC Waikiki ، Koton، Mango یا ... را مشاهده خواهید کرد. در Capitol چندین فروشگاه زیورآلات نیز وجود دارد و تک و توک می‌توانید فروشگاه‌های اسباب بازی، ساعت، طراحی داخلی و ... را نیز در آن‌جا پیدا کنید.

 

بهترین رستوران‌های بین‌المللی استانبول

مجموعه سینمایی Spectrum

این مجموعه سینمایی که شامل ۸ سالن مختلف می‌شود، خود به تنهایی می‌تواند یک دلیل عالی برای رفتن به Capitol در تور ترکیه باشد. سالن‌هایی که از صدای دالبی دیجیتال و تصویر بسیار با کیفیت بهره برده و در دسته‌بندی‌های مختلف از جمله VIP و مخصوص کودکان قرار خواهند گرفت. در سالن‌های VIP شما می‌توانید هنگام دیدن فیلم، غذا و نوشیدنی نیز برای خود سفارش دهید.

Captune World  

این سالن بازی بزرگ مخصوص کودکان، جایی عالی برای کم سن و سال‌هاست تا آن‌ها نیز بتوانند از بودن در مرکز خرید Capitol لذت ببرند. این مکان چندین بخش دارد که شامل بازی‌های مختلف شده و از سرسره سواری و بازی‌های جمعی تا بازی‌های ساختنی و استخر توپ را شامل می‌شود.

 

هتل‌های اطراف بازار بزرگ استانبول

دنیای خوراکی‌های خوشمزه در Capitol

یکی از چیزهایی که مرکز خرید Capitol به آن معروف است، رستوران‌ها و کافه‌هایی‌ست که هر روز میزبان جمع کثیری از گردشگران بوده و غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه را برای آن‌ها تهیه می‌کنند. تمام طبقه‌ی بالایی این مجموعه شامل رستوران‌ها و کافه‌هایی می‌شود که بعضی‌هایشان با یک تراس عالی، منظره‌ای جذاب از شهر را نیز کنار غذاهای خوبشان برایتان به همراه خواهند داشت.

در این محل شما هم می‌توانید در رستوران‌ها گران‌قیمت با غذاهای خاص چیزی میل کنید یا به فست‌فودها یا کافه‌های زنجیره‌ای همچون KFC یا استارباکس رفته و چیزی برای خود سفارش دهید.

در آخر

Capitol در سال ۱۹۹۳ افتتاح شده بود، اما در سال ۱۹۹۳ با یک نوسازی کامل مواجه شد و به یک مکان مدرن و جذاب برای خرید و تفریح در استانبول بدل گشت. این مکان از بسیاری لحاظ جایی عالی برای خرید محسوب می‌شود، با این حال نمی‌توان آن را برای خرید ارزان به کسی معرفی کرد. همچنین از سرویس دهی Capitol می‌توان به امکانات مناسب برای افرادی با معلولیت جسمی، نمازخانه، پارکینگ رایگان، اینترنت رایگان و ... اشاره کرد.

 

معروف‌ترین موزه‌های استانبول

۳۰ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران