معرفی ۸ نقطه فوق‌العاده در هوشی مین

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
معرفی ۸ نقطه فوق‌العاده در هوشی مین

ویتنام مقصدی فوق‌العاده زیبا و دیدنی با تاریخ و فرهنگی بی‌نظیر و غنی است که تقریبا می‌توان گفت که تمامی سلیقه‌ها از سفر به آن احساس رضایت دارند. هوشی مین به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد این کشور گرمسیری زیبا دارای جاذبه‌های زیادی است که پیشتر در مقالات قبلی درباره جاذبه‌های اصلی آن صحبت کردیم. اما گردش در این شهر به اینجا ختم نمی‌شود. جاهای بسیار زیبایی هم وجود دارد که اصلا روح‌تان هم خبر ندارد. در تور ویتنام از دیدن این نقاط غافل نشوید.

 

روستای توریستی Bình Quới

علی رغم داشتن نام "دهکده توریستی" در عنوان خود، اما گردشگران خارجی نسبتا کمی از این مکان بازدید می‌کنند. در واقع، این محبوبیت بیشتر در بین مردم ویتنام است تا خارجی‌ها. این شهر در دهه ۱۹۷۰ به عنوان دریچه‌ای برای زندگی در روستاهای سنتی کنار رودخانه ویتنام تاسیس شد. وقتی به اینجا می‌رسید حس می‌کنید در شهری وسط جنگل قرار دارید در حالی این مکان تنها ۳۰ دقیقه با مرکز شهر هوشی مین فاصله دارد.

 

زیباترین پارک‌های ملی ویتنام

کلیسای Tân Định

ویتنام بیشتر از کلیساها تصاویر معابد را به ذهن متبادر می‌کند، اما در واقع این کشور دارای جمعیت نسبتا زیادی مسیحی است که طبق نظرسنجی سال ۲۰۱۴، چیزی کمتر از ۱۰٪ از مردم این کشور را تشکیل می‌دهند. مشهورترین کلیساهای این شهر احتمالا کلیسای سایگون نوترم دام باسیلیکا است، اما تعداد زیادی کلیسای دیگر وجود دارد که ارزش بازدید را دارد. اگرچه کلیسای TĐịn Định کم‌تر شناخته شده است، اما از زیبایی چیزی کم ندارد. این ساختمان قرن نوزدهم هنگامی ساخته شد که ویتنام بخشی از فرانسه و هندوچین بود و دارای نمای بیرونی صورتی روشن، یک برج ساعت بزرگ و تعدادی مجسمه جالب است.

جزیره Phú Quốc

از لحاظ فنی اگرچه این در شهر هوشی مین نیست، اما با یک ساعت پرواز به راحتی در دسترس قرار دارد. این بزرگ‌ترین جزیره ویتنام است که در بین گردشگران داخلی و خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است. این جزیره با آب‌های فیروزه‌ای و سواحل ماسه سفید احاطه شده است. اگرچه گردشگری به سرعت در حال رشد است، بیشتر ساکنان آن کشاورزان و ماهیگیران هستند و جو کاملا متفاوتی از زندگی شهری در سایگون ارائه می‌دهند.

 

معرفی ۹ فستیوال مهم و زیبای کشور ویتنام

فروشگاه Saigon Kitsch

مانند هر مقصد مهم گردشگری، سوغاتی‌های ویتنام که در سطح کشور پیدا می‌شوند در هوشی مین نیز وجود دارند. این یعنی به اندازه کافی کلاه مخروطی و کاسه نارگیل لاکی برای هر بازدیدکننده وجود دارد. اگر از افرادی هستید که یادگاری و سوغاتی می‌خرید فروشگاه Saigon Kitsch هدایای جذاب و شیک زیادی از تی شرت های مدرن و جالب گرفته تا کاورهای سرگرم کننده برای وسایل الکترونیکی شما را به فروش می‌رساند. خیلی از این لوازم دارای پوسترهایی از دوران جنگ ویتنام نیز هستند.

4P’s Pizza

این رستوران نه سنتی است و نه ویتنامی، اما باز هم ارزش دیدن دارد. اگرچه هیچ چیز بهتر از امتحان غذای محلی نیست، اما تجربه محبوب‌ترین رستوران‌های شهر را هم نباید از دست داد. این پیتزای ژاپنی برخی از غیر معمول‌ترین و خوشمزه‌ترین پیتزاهای موجود در شهر را که شامل مواد سوشی ساشیمی، جلبک دریایی کالاماری و اوکونومیاکی است. اگرچه سه شعبه 4P’s Pizza در شهر هوشی مین وجود دارد، شعبه Lê Thánh Tôn به دلیل معماری زیبا بیش از سایرین ارزش دیدن دارد.

خیابان 42 Nguyen Hue

این ساختمان غیرمعمول زمانی بلوک آپارتمان‌هایی بود که افراد دولتی و نظامی را در خود جای داده بود. پس از جنگ ویتنام این ساختمان رها شد و تعدادی از افراد خلاق هر اتاق را به خانه مشاغل جدید تبدیل کردند، از جمله یک فروشگاه بزرگ کتاب، تعدادی بوتیک مد و بسیاری از کافه‌ها. نه تنها می‌توانید در کل طبقه گردش کنید و همینطور در اطراف هم گشت‌زنی کنید.

 

معرفی زیباترین معابد ویتنام

کافه Trầm

بر هیچ کس پوشیده نیست که ویتنامی‌ها چقدر عاشق قهوه هستند و هزاران کافه موجود در این کشور دلیلی بر این ادعا هستند. اگرچه انتخاب فقط یک کافه غیرممکن است، اما ما یکی از بهترین‌ها را به شما توصیه می‌کنیم. کافه Trầm یک پناهگاه کوچک استوایی است که مملو از فضای سبز، فانوس و حتی جوی کوچکی است که از وسط می‌گذرد و ماهی های کوچ در آن شنا می‌کنند.

بتکده Phuoc An Hoi Quan

این معبد زیبا به خاطر مجسمه‌های رنگارنگ و ظریف که در اطراف سقف و بسیاری از سطوح دیگر قرار گرفته اند، مورد توجه قرار دارد. ورودی معبد دارای مجسمه بزرگی از اسب کوآن کنگ است که بسیاری از بازدیدکنندگان برای شانس قبل از سفر آن را نوازش می‌کنند.

 

بهترین سفرهای روزانه از هوشی مین

۰۴ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران