نقاط تاریخی برتر در اطراف مسکو

جاذبه‌های گردشگری مسکو
نقاط تاریخی برتر در اطراف مسکو

مسکو به خاطر سازه‌های تاریخی و نمایی که این ساختمان‌های رنگی و باشکوه به شهر بخشیده‌اند شهرت فراوانی دارد. بسیاری از این نقاط تاریخی چشمگیر را فقط مردم محلی می‌شناسند و توریست‌های علاقه‌مند به تاریخ و هنر و معماری از بازدید از آن‌ها بی‌بهره می‌مانند. پارک‌های طبیعی، املاک و عمارت‌های زیبا، کلیساها و صومعه‌های ارتدکس، و مطمئناً موزه‌های کوچک محلی که به هنر و ادبیات اختصاص داده شده‌اند از جمله این نقاط هستند. بیش از پنج میلیون گردشگر داخلی و خارجی در طول سال از مکان‌های دیدنی مسکو بازدید می‌کنند. در تور مسکو گردشی به اطراف شهر داشته باشید.

 

روستای گزل (The Gzhel Village)

دهکده Gzhel، واقع در منطقه مسکو، یک گوهر تاریخی واقعی روسی و یکی از مهم‌ترین مراکز صنایع دستی و فرهنگ روسیه محسوب می‌شود. فقط در اینجا می‌توانید نحوه تولید هدایای چینی روسی را ببینید و حتی این امکان را دارید که یکی را برای خودتان سفارشی کنید.

 

عکس‌های بی‌نظیر هوایی از روسیه

پارک ملی لوسینی استروف (Losiny Ostrov)

این پارک که از زیباترین پارک‌های ملی روسیه است، در حومه شهر واقع شده و تنها ۱۱ کیلومتر با مسکو فاصله دارد و یکی از نقاط زیبایی است که از دید اکثر توریست‌های تور روسیه پنهان می‌ماند. این مکان که قبلا به عنوان یک ایستگاه محلی گوزن شمالی شناخته می‌شد به یک گوهر طبیعی واقعی در خارج از مسکو تبدیل شده که بازدیدکنندگان می‌توانند زندگی بسیاری از حیوانات بومی را مشاهده کرده و از فرصت‌های عکاسی باورنکردنی استفاده کنند. با سفر به اینجا می‌توانید گشت و گذاری جذاب را تجربه کنید و عکس‌های بی‌نظیری را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

عمارت Arkhangelskoye

این عمارت عظیم تاریخی در منطقه مسکو و در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر قرار گرفته است. این عمارت که مردم محلی آن را به خاطر مجموعه هنری بسیار زیاد آن در داخل "ورسای روسیه" می‌نامند به دلیل سبک برجسته معماری کلاسیک فرانسوی به شهرت رسیده است. Arkhangelskoye یکی از برجسته ترین عمارت های سلسله رومانوف بود که هیچ توریستی نباید در بازدید از مسکو دیدن آن را از دست بدهد.

 

۷ کتابخانه‌ی زیبا و جذاب در روسیه

املاک ملیخوف چکوف (Melikhovo Chekhov)

این املاک در فاصله‌ای کمی دورتر از مسکو، در ۸۰ کیلومتری مرکز شهر واقع شده اما رفت و آمد به آن به لطف اتوبوس و اتومبیل و حمل و نقل محلی در روسیه بسیار آسان و سریع است. همه چیز در اینجا در مورد آنتون چخوف و زندگی او است. خانه و باغ قدیمی‌اش، قفسه پر از کتاب و مجسمه‌های کوچک جالب که در سفرهایش به خارج از کشور خریداری کرده، میز کارش که در آن همه رمان‌های معروفش و حتی بعضی از متون شخصی‌اش را می‌نوشت، همگی در اینجا قرار دارند. جو درونی عمارت آنچنان واقعی و زنده است که گاهی اوقات احساس می‌شود چخوف هنوز اینجا است و فقط برای گرفتن یک قهوه به بیرون رفته است! برای هنر دوستان اینجا مقصدی غیرقابل چشم پوشی خواهد بود.

املاک و مستعمره Abramtsevo

املاک و مستعمره Ambramtsevo به عنوان یکی از قدیمی‌ترین اقامتگاه‌های هنری شاعران، نویسندگان، موسیقیدانان، بازیگران و هنرمندان مشهور روسی در نظر گرفته می‌شود. این عمدتا به دلیل چشم انداز و معماری زیبا برای "اردوی تابستانی" بود که در همان بدو ورود باعث الهام بخشی به آن‌ها می‌شد. از بین هنرمندان و نویسندگانی که به اینجا مرتب سر می‌زدند می‌توان به میخائیل وروبل، والنتین سروو، کنستانتین کرووین و ویکتور واسنتسوف و نمایشنامه نویس نیکلای گوگول اشاره کرد.

 

۹ منطقه از زیباترین مکان‌های روسیه

صومعه The Trinity Lavra of St. Sergius

این صومعه یکی از مهم‌ترین کلیساهای ارتدکس روسیه در کل کشور است و برای کسانی که به دین علاقه‌مند هستند مقصدی جذاب و دیدنی خواهد بود. سبک معماری و ساخت این کلیسا به شدت منحصر به فرد و دیدنی است به همین دلیل مرتبا مورد بازدیدکنندگان مومن و مذهبی قرار می‌گیرد.

شهر Korolev

شهر کورولف که در منطقه مسکو واقع شده و تنها ۵۰ کیلومتر با پایتخت فاصله دارد، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای روسیه بوده و به مراکز فضانوردی دولتی متصل است. در واقع یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزشی در اروپای شرقی در اینجا قرار داشته و روزانه فعالیت مستمری دارد. شما می‌توانید از یک موزه کوچک در نزدیکی مرکز بازدید کرده و نحوه کار فضاپیماها و ماشین آلات را کشف کنید و حتی غذای فضانورد را امتحان کنید و مقداری سوغات بخرید. اگر به مسکو سفر می‌کنید حتما باید سری نیز به این شهر جذاب بزنید و از گردشی متفاوت و علمی لذت ببرید. مخصوصا برای خانواده‌های دارای فرزند رفتن به این شهر کوچک می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد.

 

۹ دانشگاه معروف مسکو برای ادامه تحصیل در روسیه

۰۶ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران